رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای غواص در شیراز

آمریکا و هم‌دستانش خود را به خواب زده‌اند/ ایران به‌سبب نشان دادن حسن‌نیت خود حاضر به مذاکره شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا لاریجانی در مراسم یادواره شهدای غواص در شیراز اظهار کرد: عزتمندی ایرانیان به‌سبب قوت اقتصادشان نیست بلکه به‌سبب اتحاد و ایمان ملت ایران و شرایط سیاسی داخلی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی لاریجانی دقایقی پیش در مراسم یادواره شهدای غواص در شیراز اظهار کرد: عزتمندی ایرانیان به‌سبب قوت اقتصادشان نیست بلکه به‌سبب اتحاد و ایمان ملت ایران و شرایط سیاسی داخلی کشور است.

larijaniوی با بیان اینکه ایران در برابر دسیسه دشمنان چون کشتی ثبات در منطقه است، خاطرنشان کرد: حقیقت ثبات و عزتمندی کشور به‌سبب  زنده بودن مجاهدت بین مردم ایران است.

لاریجانی خطاب به خانواده شهدا افزود: شما مقام بزرگی دارید که شهدا از دامان شما رشد کرده‌اند، چراکه شهادت دروازه‌ای نیست که به‌روی هرکس باز شود، بلکه مقام اخلاص می‌خواهد.

وی با تأکید بر اینکه شهدا راه درستی را انتخاب کردند، تصریح کرد: درک واقعی از شهادت و بصیرت سبب شده است که شهدا قبل از شهادت بدانند که در چه راه بزرگی گام برمی‌دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه عالم، مادی است و تمدن غرب دنیای مادی را نیاز دارد، گفت: فقر حیات معنوی در زندگی امروز بشر موج می‌زند در حالی که انسان دارای ساحت‌های مختلفی است و شهدا کسانی هستند که ساحت معنوی را دریافته بودند.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا باید قدر نعمتی که به آنها داده شده بدانند، خانواده شهید بودن ارج و قرب بزرگی است، اظهار کرد: نیروی و کشش مجاهدت است که سبب شده پرده‌های غفلت از جلوی چشمان ایرانیان کنار زده به ما بصیرت داده شود.

لاریجانی با اظهار اینکه سرمداران کشورهای غربی معتقدند که هر نهضتی در ابتدا نیاز به مجاهدت دارد و وقتی نهضت تمام شد دیگر نیازی به شورآفرینی نیست، گفت: این نظر اشتباه است چراکه عقلانیت و شورآفرینی دو بال برای زندگی هستند و کسانی که فقط عقل ابزاری را به کار می‌برند، سکوت می‌کنند.

وی افزود: دو موضوع مهم در مجاهدت وجود دارد، یکی توجه به سنت اسلامی و سیره نبی است که همین مسئله سبب می‌شود زندگی مسلمانان سراسر آمادگی برای رفتن باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان در مکتب نبوی(ص) همیشه آماده رفتن است، تصریح کرد: در مکتب اسلام انسان مرگ‌آگاه است ولی در دنیای مدرن همه از مرگ فرار می‌کنند.

وی با همچنین با تأکید بر “اسلام مرگ‌آگاهی را در بطن زندگی ما قرار می‌دهد و  اگر مرگ‌آگاه باشیم اولویت‌های زندگی ما تغییر می‌کند” افزود: به همین سبب در اسلام بر مرگ‌آگاهی تأکید شده و با رهنمودهای امام راحل(ره) مجاهدت در قلب همه ایرانیان است.

وی با بیان اینکه اگر امروز ایران در منطقه تأثیرگذار و سرافراز است به‌سبب اصل مجاهدتی بوده که در وجود ایرانیان است، گفت: برخی رهبران کشورهای انقلاب اسلامی اذعان می‌کنند که  انقلاب ایران آمریکا هراسی را از بین برد.

لاریجانی با تصریح بر اینکه عزتمندی امروز ایران به‌سبب وجود مقام معظم رهبری و تدابیر ایشان است، اظهار کرد: ملت ما در پناه روحیه جهادی در برابر همه توطئه‌ها ایستادگی و شهامت دارند.

وی با اظهار اینکه زمانی که بوش رئیس جمهور آمریکا بود در هر هفته تبلیغاتی ضدایران راه می‌انداخت که می‌خواهیم به ایران حمله کنیم، افزود: هر پاسخ مقام معظم رهبری این دسیسه‌ها را به‌سمت دیگری سوق می‌داد وحالا رئیس جمهور آمریکا گفته: وقتی من می‌بینم و می‌شنوم که ایران در سوریه فعال است با تلخی در دل می‌خندم.

لاریجانی خطاب به رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: شما دو سال و نیم از تروریست‌ها حمایت کردید اما دیدید که به نتیجه نرسید و تأثیرات انقلاب ایران در مصر و لیبی و لبنان کاملاً مشهود است.

وی با بیان اینکه فضای جدیدی در خاورمیانه به‌ویژه بین جوانان به وجود آمده است، گفت:  آمریکا و هم‌دستانش خود را به خواب زده‌اند و دستور العمل‌های جدید صادر می‌کنند در حالی که همه  باید بدانند شرایط خاورمیانه عوض شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومی و مدیریت جهادی یک صحبت ساده نیست، اظهار کرد: این سخنان برآمده از تدبیر، هوشیاری و دقت ایشان است.

وی با اظهار “مقام معظم رهبری به‌عنوان پیشوای ملت ما راه پیشرفت کشور را در مدیریت جهادی می‌بیند” خاطرنشان کرد: کسی که مدیر صحنه سیاسی و اقتصادی ماست باید باور داشته باشد که از طریق روحیه جهادی به پیشرفت می‌توان رسید.

لاریجانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک حرف تبلیغاتی نیست، گفت‌: در چند سال اخیر دشمنان ایران شگردهای مختلفی ضدایران به کار بردند ولی پس از اینکه موفق نشدند ایران را شکست دهند تصمیم گرفتند گلوگاه اصلی اقتصاد ایران را بفشارند.

وی با اظهار اینکه دشمنان وقتی همه گزینه‌ها را در نابودی ایران امتحان کردند و به نتیجه نرسیدند اقتصاد را برگزیدند، افزود‌: ‌با تدبیر مقام معظم رهبری این نقشه نیز نقش بر آب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران کشوری غنی با موقعیت استراتژیک است، تصریح کرد: ما به‌سبب داشتن نیروی انسانی متخصص ولایت‌مدار و فرهنگ جهادی که سبب رونق اقتصادی درونی می‌شود.

لاریجانی با اعلام اینکه در استان فارس نرخ بیکاری بالاست، خاطر‌نشان کرد‌: در اقتصاد ما در گذشته روندهای اشتباهی داشته و بر واردات تکیه داشته است.

وی با بیان اینکه واردات سبب از بین رفتن مشاغل زیادی و کاهش رونق اقتصادی می‌شود، گفت: یکی از راه‌های جهش اقتصادی سرمایه‌گذاری در بخش تولید و صادرات است، بنابراین همه قوا باید برای ایجاد بسترهای اقتصادی تلاش کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام  “ما در مسائل داخلی کشورهای مختلف دخالت نمی‌کنیم” اظهار کرد: اگر کار سوریه به جایی برسد که به مقاومت ضربه‌ای وارد شود حتماً از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران به‌سبب نشان دادن حسن‌نیت خود حاضر به مذاکره شده است، افزود: هرچند برخی رسانه‌ها با وارونه نشان دادن مسائل این فکر را به سر مذاکره کنندگان انداختند که ایران قصد مذاکره دارد اما باید بگوییم آنها به مذاکره نیاز دارند نه ما./تسنیم

Share