تحت عنوان فروش واحدهای مسکونی

آقای میم در انزلی ۱۱۱ نفر را خانه خراب کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شاید بسیاری از شما خبر دستگیری فردی که در شهر ساحلی کوچک انزلی تحت عنوان فروش خانه از ۱۱۱ نفر کلاهبرداری کرده را شنیده باشید ، اما چند نفر از شما تاکنون گریه و ضجه یک مرد خانه خراب را دیده!!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، خبر کوتاه بود آقای میم ۴۸ ساله در انزلی تحت عنوان فروش واحدهای مسکونی مبلغ ۳۷ میلیارد ریال از ۱۱۱ نفر کلاهبرداری کرد.

81083546-5562873

خبری که آنقدر دیر رسید که آقای میم سر فرصت توانست کلاه نه یکی دو نفر بلکه ۱۱۱ نفر را به آسانی بردارد و آب هم از آب تکان نخورد و تنها شرمندگی برای من خبرنگار باقی بماند.

موضوع از آنجا شروع شد که مردی از بین قربانیان این کلاهبرداری آمد به شکایت که مگر شما خبرنگاران را ˈ وجدان بیدار جامعه نمی خوانندˈ کجا بودید آن گاه که یک نفر در شهری که تنها ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، ۱۰ سال با فریب دادن مردم کاخ خود را آباد و نه فقط خانه که زندگی دیگران را ویران کرد.

آرام تر که شد چنین روایت کرد : چهار سال پیش دار و ندارمان ، طلاهای سر عقد همسرم و حتی النگوها و گوشواره دخترکم را فروختیم و دادیم دست آقای میم به امید این که بعد از سالها خانه به دوشی زیر سقف خودمان آرام بگیریم غافل از این که او نقشه ریخته تا به قیمت خانه خراب کردن دیگران، برای خود کاخ بسازد.

وی افزود: زمان تحویل خانه وقتی مراجعه کردم متوجه شدم آقای میم خانه را به شخص دیگری فروخته و خانواده دیگری در خانه سکونت دارند .

مرد ادامه داد : از آن موقع مدام پیگیر این بودم که اگر نه خانه که حداقل اصل پولم را پس بگیرم و از حال همسرم که گوشه گیر و مغموم شده بود، غافل شدم تا این که او دچار مشکل عصبی حاد شد و به کل از حرف زدن خودداری کرد .

الان چند ماه است که همسرم را برای بهبودی در آسایشگاه بستری کرده ام و دخترم مدام بهانه اش را می گیرد و می گوید : بابا خانه نو نمی خواهم ، عید نزدیک است مادرم را برگردان .

و اینجا بود که اشک دیگر مجالش نداد و من با بغضی در گلو و سری فروافتاده از شرم، مانده بودم چه بگویم .

اما آقای میم که الان ۴۸ ساله است، چگونه توانست در طول ۱۰ سال در این شهر کوچک مردم را فریب داده و خود شاهانه زندگی کند.

یک ناظر آگاه که خواست نامش ذکر نشود؛ در مورد عوامل بروز این تخلف گفت : یکی از علل اصلی نبود صنف ، سازمان یا اتحادیه ای برای شناسایی ، تائید و معرفی پیمانکاران ساختمانی است .

وی خاطرنشان کرد : افراد این چنینی چون از ابتدا در فکر شیادی هستند کاری را برای برخی مجموعه های اداری یا افراد کلیدی شهر با شرایط بسیار خوب و قیمت پایین انجام می دهند.

به گفته وی این امر موجب می شود که اینها برای خود یک نوع اعتبار کاذب در جامعه ایجاد می کنند و همین موجب اعتماد مردم به چنین افرادی و سپردن دار و ندارشان به دست او و امثال آنها می شود .

این فرد مطلع ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ضعف مقررات است .

وی تصریح کرد : مثلا یکی از اقوام خود من سال ۹۱ ، ۱۲ میلیون تومان به آقای میم داده الان وکیل می گوید با شکایت به جایی نمیرسی ، رضایت بده او بیاید بیرون تا بتواند بدهی اش را صاف کند.

وی با اشاره به این که وی علاوه بر بدهکاری به مردم ، مبلغ زیادی به بانک مسکن بدهکار است؛ افزود: حالا نیز می کوشد با شیوه های مختلف زمینه رها شدن از چنگ قانون را فراهم کند.

* فهرست کلاهبرداران دراز نشود!

وی گفت: آقای میم تنها کسی نیست که در انزلی دست به چنین کاری زده و اکنون جرم آقای (ع) که بیش از ۲۰ ساختمان را مشارکت کرده و رها کرده و رفته، محرز شده و الان همسرش دنبال این است که به نصف قیمت بدهی افراد را تسویه و آنها را از شکایت منصرف کند.

بدیهی است که سازمان ها و ادارات مختلف ذیربط شهرستان باید در عملکردهای خود دقت بیشتری نشان دهند تا حداقل از این پس شاهد تباه کردن زندگی شمار بیشتری از همنوعانمان توسط افراد کلاهبردار نباشیم.

من و همه ما که در این سال ها چشمهایمان را بستیم تا آقای میم زندگی مردم را تباه کند، اگر نه به اندازه او ولی قطعا مقصریم.

ایرنا/

 

Share