بطور همزمان با سراسر کشور

آغاز اجرای طرح مسیر سبز ساحل پاک در گیلان+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اجرای طرح مسیر سبز ساحل پاک با پاکسازی عمومی میادین ورودی شهرهای گیلان بطور همزمان با سراسر استان با حضور استاندارگیلان در رشت آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اجرای طرح مسیر سبز ساحل پاک با پاکسازی عمومی میادین ورودی شهرهای گیلان بطور همزمان با سراسر استان با حضور استاندارگیلان در رشت آغاز شد.

jpg1022 دکتر نجفی در مراسم اجرای این طرح در سخنان کوتاهی با بیان اینکه زیبنده ی گیلان با فرهنگ اصیلیش نیست که شهرها ، رودخانه ها ، سواحل ، حاشیه ی جاده ها و جنگل های استان اینگونه باشد گفت : گیلان به استان پاک و سرزمین سبز مشهور است در حالیکه وضع رودخانه ها و سواحل ما گویای این واقعیت نیست .

وی با بیان اینکه فرارسیدن بهار فرصت مغتنمی است تا در راستای تفاهمنامه ی مسیر سبز ساحل پاک در گام نخست با تمام توان برای پاکسازی عمومی استان بویژه در ورودی شهرها تلاش کنیم گفت : اگر چه حرکت امروز نمادین است اما بازگرداندن هویت سرسبزی و پاکیزگی گیلان و اجرای این تفاهمنامه باید حرکتی پایدار و ماندگار باشد .

استاندار گیلان با بیان اینکه حضور نمادین امروز پایه ای برای عملیاتی کردن طرح مسیر سبز ساحل پاک است گفت :خوشبختانه در زمینه ی فرهنگ سازی این موضوع صدا و سیمافعال بوده و با مادغدغه ی مشترک دارد و دیگررسانه های گروهی استان نیز همانند خبرگزاریها ، جراید و مطبوعات محلی نیز این اهتمام را دارند .

نماینده ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند عزم عمومی است گفت : این طرح چیزی نیست که بگوئیم استاندار شروع کرده است بلکه نیاز به حرکت جمعی همگان بویژه شهروندان دارد تا فرهنگ اصیل پاک و پاکیزه را به استان بازگردانیم .

استاندار گیلان در پایان تأکید کرد : یکی از وظایف شهرداران بحث پاکسازی عمومی است و شهردارانی راکه در این زمینه همکاری نکنند تحمل نمی کنم.

گفتنی است باپیگیری های استاندار گیلان تفاهمنامه ی مسیرسبز- ساحل پاک دوشنبه دوازدهم فروردین بین استاندار گیلان ، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری های تهران ، البرز ، قزوین ، مازندران و گلستان در تهران به امضاء رسید.
jpg1025 jpg1028 jpg1027

Share