آزادی ۵۲۴ زندانی جرایم غیر عمد در گیلان

مدیرعامل ستاد دیه گیلان از آزادی ۵۲۴ تن از زندانیان جرایم غیر عمد استان در سالجاری خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل ستاد دیه گیلان از آزادی ۵۲۴ تن از زندانیان جرایم غیر عمد استان در سالجاری خبر داد .81061701-5528110

حمید کامران زاده ˈ  افزود : براساس فرمان مقام معظم رهبری و دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و خالی شدن زندان ها از محکومان جرایم غیر عمد ، ستاد دیه گیلان مصمم است این مهم را حتی الامکان تحقق بخشد .

وی اظهار کرد : از ابتدای سال تا کنون ؛ ۵۲۴ نفر از مددجویان جرایم غیر عمد که از پرداخت جریمه های خود عاجر بودند ؛ با کمک خیران ، ستاد دیه ، بخشش شاکیان ، استفاده از وام های کم بهره و آورده خودشان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خویش بازگشتند .

وی میزان محکومیت این زندانیان را ۴۴۸ میلیارد و ۵۰۳ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳۴۲ ریال عنوان و اضافه کرد : ۳۲۶ میلیارد و ۵۱۱ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۴۰۹ ریال از این مبلغ توسط شاکیان بخشیده شده است .

کامران زاده تصریح کرد : همچنین مبلغ ۱۹ میلیارد و ۷۴۲ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۱۲۱ ریال از مبلغ پرداخت شده برای آزادی این زندانیان از محل نقدینگی خانواده های خودشان و بیمه بوده است .

وی میزان تسهیلات از صندوق تامین اجتماعی برای آزادی این تعداد از زندانیان را ۵۴ میلیارد و ۵۷۴ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۷۲ ریال ذکر و بیان کرد : ستاد دیه نیز مبلغ ۱۰۲میلیارد و ۹۰ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۸۱۲ ریال اعم از وام قرض الحسنه و بلاعوض برای آزادی این تعداد از زندانیان جرائم غیر عمد پرداخت کرده است .

به گفته کامران زاده ؛ سالانه به طور متوسط یک هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد گیلان با همکاری این ستاد آزاد می شوند ./ایرنا

 

 

Share