مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گيلان

۲هزار فرزند شهید،جانباز و آزاده با مدرک دیپلم و بالاتر بی‌کار هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،احمد اسماعیلی افزود: ایران دارای ۴۲ هزار و ۹۱۸ نفر آزاده است که از این تعداد دو هزار و ۸۲۸ نفر متعلق به گیلان است. در حال حاضر بیش از دو هزار نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان با مدرک دیپلم و بالاتر بیکار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،احمد اسماعیلی  افزود: ایران دارای ۴۲ هزار و ۹۱۸ نفر آزاده است که از این تعداد دو هزار و ۸۲۸ نفر متعلق به گیلان است.

esmariliوی همچنین با بیان اینکه صد در صد آزادگان گیلان بیش از ۲.۵ سال سابقه اسارت دارند، اظهارداشت: بیشتر آزادگان  استان در حالت اشتغال هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: عمده بیکاری برای فرزندان شهدا، جانبازان، ایثارگران و  آزادگان در استان است.

وی افزود: بر اساس مصوبه دولت و قانون برنامه پنجم توسعه، فرزندان شهدا،  جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان می‌تواند از سهمیه ۲۵ درصد برای جذب در دستگاه‌های دولتی بهره مند شوند.

اسماعیلی اظهارداشت: سال گذشته  ۳۷۰ نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان به دستگاههای مختلف استان معرفی و جذب شدند.

وی اذعان داشت: همچنین  ۶۷۰ نفر نیز از وام های کسب و کار خرد  و مشاغل خانگی برای اشتغال استفاده کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت:  در حال حاضر بیش از  دو هزار نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان با مدرک دیپلم و بالاتر بیکار هستند.

وی تصریح کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران که زیر دیپلم هستند و اشتغال در دستگاههای دولتی برای این گروه امکانپذیر نیست توصیه می شود در دوره‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای شرکت و مهارت های  لازم را فرا گیرند تا بتوانند از تسهیلات سیستم بانکی برای اشتغال بهره‌مند شوند.

اسماعیلی  گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از دو سال گذشته ارائه خدمات درمانی جامعه ایثارگری به دستگاههای کشوری و لشکری واگذار شد تا درمان خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان از طریق دستگاههای مربوطه انجام شود.

وی افزود: در طول این مدت هیچ یک از دستگاه‌ها نتوانسته اند ۱۰۰ درصد به تعهداتشان عمل کنند بنابراین به دلیل عدم اجرای صحیح این مصوبه نارضایتی ها زیادی در جامعه ایثارگری ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان اظهارداشت: بر اساس مصوبه امسال مجلس شورای اسلامی خانواده های شهدا، آزادگان و جانبازان شاغل در دستگاههای مختلف کشوری و لشکری مخیر هستند بحث پرداخت هزینه درمان در دستگاه مربوطه یا از سوی بنیاد شهید انجام شود.

وی تاکید کرذد: اگر این مهم به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شود با توجه به شناختی که بنیاد دارد  بهتر می تواند در خدمت جامعه ایثارگری باشد.

Share