یک اسکی‌باز در کما، بقیه در اعتصاب!

در پی حادثه دلخراشی که برای شاهسواری رخ داد، اسکی‌بازها در اعتراض به به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نا‌امن بودن پیست دیزین و ‌پاسخگو نبودن مسئولان آن، این پیست را تحریم کردند؛ هفته گذشته، امین شاهسواری در پیست دیزین دچار حادثه شد و به کما رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نوید شاهسوندی، اسکی‌باز ۲۸ ساله ایرانی،‌ پنجشنبه ۲۸ بهمن به دلیل برخورد با پایه بتونی کابین از ناحیه دست، پا، سر و لگن دچار شکستگی شد و به کما رفت.

بنا به گزارش‌های رسیده، شاهسوندی پس از حادثه دچار ایست قلبی شد، ولی به کمک یک پزشک که برای اسکی کردن در پیست بوده، قلب او دوباره به تپش می‌افتد.

شاهسوندی به کمک بالگرد به بیمارستام امام خمینی (ره) ‌و پیش از آن به خواست خانواده‌اش به بیمارستان پارس منتقل شد.

رضا ملاحسینی پزشک معالج این اسکی‌باز، با بیان اینکه آسیب اولیه او به علت ضربه شدید بوده است، اظهار کرد: ‌ ضربه‌ای که به سر او وارد شده، شدید بود و خونریزی داخلی مغزی به وجود آمده. بخشی از خونریزی مغز که قابل جراحی بود، عمل شد و هم‌اکنون او زیر دستگاه است.

نکته عجیب در این ماجرا دیرکرد در اطلاع‌رسانی این وضعیت‌ بود؛ این رخداد روز پنجشنبه در دیزین روی داده، حال آنکه خبر آن روز یکشنبه بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و‌ موجب شد تا وزیر ورزش و جوانان، دستور ویژه پیگیری وضعیت وی را صادر کند.

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ایران به مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، دستور تحقیق در مورد علت این حادثه را داده‌ و از لطفعلی پورزند، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خواسته است تا ‌هر گونه همکاری و حمایت ‌برای بهبودی روند درمانی این اسکی‌باز انجام شود.
eski bazهمراهان و خانواده شاهسوندی از نبود امکانات پزشکی مناسب در پیست دیزین انتقاد کردند. در این باره، ایرج شاهسوندی پدر وی از پیگیری قضایی این حادثه در کوتاهی مسئولان پیست سخن به میان آورده است.

سامان حاج محمدحسینی، عضو کمیته‌ مربیان فدراسیون اسکی و یکی از شاهدان ماجرا در این باره گفت: این اتفاق در قسمتی رخ داد که اسکی‌بازان به سرعت از آنجا ‌می‌‌گذرند و دکلی در آنجا بوده که به دلیل کم‌کاری مسئولان پیست به وسیله فنس پوشانده نشده بود و این اسکی باز با آن برخورد کرد. او همچنین در‌باره کارکرد نیروهای امدادی گفت: متأسفانه نیروهای امدادی هیچ گونه کار پزشکی بلد نبودند و حتی در خود پیست هم برانکارد و دکتری نبود و تنها یک دکتر از روی اتفاق همراه ما بود و کارهای اولیه را ‌انجام می‌داد؛ حتی بالگرد امدادی که برای انتقال این اسکی‌باز آمده بود، گردن‌بند پزشکی به اشتباه به دور گردن بیمار بسته بود.

ناصر طالبی، سرپرست فدراسیون اسکی هم امروز در اظهار‌نظری مسئولان پیست دیزین را مقصر اصلی این حادثه دانستند و از ایمن نبودن پیست‌های اسکی در ایران سخن گفته است.

همه ‌این انتقادات در حالی بیان می‌شود که مسئولان پیست اسکی دیزین، هیچ واکنشی نسبت به این مسأله نشان نداده‌‌اند و هنوز هیچ خبری ‌روی خروجی وب‌سایت این پیست نرفته است. ‌حضور نیافتن مسئولان این پیست پس از شش روز در بیمارستان، موجب ناراحتی خانواده این اسکی‌باز شده و اعتراض سرپرست فدراسیون را هم به همراه داشته است.

چنانکه ناصری در این خصوص گفت: «در این ماجرا تمام مدیران و مسئولان ورزشی استان البرز باید پاسخگو باشند. این وظیفه فدراسیون اسکی نیست که این مسأله را پیگیری کند. ما فقط به دلیل شخصیت حقیقی و حقوقی به بیمارستان آمده‌ایم. متأسفانه تا الان از مسئولان پیست دیزین هیچ گونه پیگیری درباره این مسأله اتفاق نیفتاده و فقط اعلام کرده‌اند که هزینه‌های بیمارستان را پرداخت می‌کنند‌».

در پی عملکرد ضعیف مسئولان پیست دیزین، اسکی‌بازان این پیست را روز پنج‌شنبه تحریم کردند. این خبر که از سوی خانواده و دوستان اسکی‌باز مصدوم اعلام شده، مورد استقبال سایر اسکی‌بازان نیز قرار گرفته ‌و تأکید کردند تا تجهیزات ایمنی مناسب و خدمات مطلوبی در پیست اسکی دیزین نباشد، از اسکی در آنجا صرف‌نظر می‌کنند./تابناک

Share