آیت الله قربانی در دیدار با مسئولان دانشگاه پیام‌نور گیلان

گزینه نظامی آمریکا ترفندی برای جلوگیری از پیشرفت ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: «گزینه نظامی روی میز است» ترفندی برای جلوگیری از پیشرفت علمی ایران و از بین بردن حکومت اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان دانشگاه پیام‌نور گیلان اظهار کرد: انسان‌ها در طول تاریخ همواره به دنبال علم و دانش بوده‌اند.

ghorbani1وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در دنیای امروز جایگاه علم بالاتر رود باید دانش را افزایش دهیم، گفت: مخالفت غرب در بحث مسئله هسته‌ای ایران به این دلیل است که می‌داند نمی‌خواهیم مانند آنها بمب اتم بسازیم و هیروشیما را خراب کنیم.

امام جمعه رشت افزود: هدف ایران از دستیابی به دانش هسته‌ای استفاده از انرژی صلح‌آمیز است اما آنها نمی‌خواهند که ما پیشرفت علمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به مردم آگاهی داده است، یادآور شد: امام (ره) فرمود ما می‌توانیم و امروز می‌بینیم که فرزندان ما در بسیاری از رشته‌های علوم دارای جایگاه هفتم یا هشتم دنیا هستند.

قربانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه علمی ایران خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند تا ۵۰ سال آینده باید کشور بزرگ علمی جهان باشیم.

وی دانش اسلامی را بسیار غنی خواند و گفت: غربی‌ها در چند صد سال گذشته از دانش بنیان اسلامی استفاده کردند و در آن زمان مدعی بودند ایران نمی‌تواند روی پای خود بایستد اما امام (ره) غیرممکن‌ها را ممکن کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امروز ایران در مسئله هسته‌ای پژوهش و تحقیق می‌کند متذکر شد آمریکا با طرح گزینه نظامی روی میز است، می‌خواهد جلوی پیشرفت ایران را بگیرد و حکومت اسلامی را از بین ببرند، ایران کشوری است که درس ایستادگی به دنیا داده است.

وی رسالت دانشگاه‌ها را پژوهشگری و تحقیق در ابعاد علوم انسانی دانست و تاکید کرد: مسئولان دانشگاه‌ها باید با تحقیق و پژوهش در ابعاد علوم انسانی نیازمند‌ی‌های خود را تامین کند و به دانشجویان اعتماد به نفس دهد.

وی استعداد جوانان را فوق‌العاده دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید راه‌های پیشرفت را به دانشجویان جوان نشان دهند بنابراین رسالت دیگر دانشگاه و مسئولان آموختن علم با ایمان به جوانان است.

 مرتضی رضایی رئیس دانشگاه پیام نور گیلان نیز در جلسه مذکور درباره پیشرفت‌های علمی  این نهاد گزارشی را ارائه کرد./فارس

Share