گزارش تصویری برداشت و پخت نیشکر در صومعه‌سرا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صومعه سرا نیوز , در گذشته‌های نه چندان دور صومعه‌سرا ۱۰۰ هکتار اراضی داشت که در آن نیشکر تولید می‌شد، و سختی تولید شکر سیاه موجب شد که در گذشته اراضی زیر کشت نیشکر به شالیزار تبدیل شوند.  امسال حدود ۱۷ هکتار از اراضی صومعه سرا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صومعه سرا نیوز , در گذشته‌های نه چندان دور صومعه‌سرا ۱۰۰ هکتار اراضی داشت که در آن نیشکر تولید می‌شد، و سختی تولید شکر سیاه موجب شد که در گذشته اراضی زیر کشت نیشکر به شالیزار تبدیل شوند.  امسال حدود ۱۷ هکتار از اراضی صومعه سرا به تولید نیشکر اختصاص یافت که خوشبختانه این مقدار نسبت به سال گذشته یک هکتار افزایش یافته است.

با روی کار آمدن مهندس پادیاب مدیر توانمند جهاد کشاورزی صومعه‌سرا توجه ویژه ای به تولید این محصول در شهرستان شد. بر این اساس وی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه با توجه به فروش خوب این محصول مجددا کشاورزان تشویق شده‌اند تا از اراضی بلااستفاده جوار خانه‌های روستایی برای کشت نیشکر استفاده کنند، گفت: تصمیم داریم تا با قرار دادن تولید این محصول در فهرست مشاغل خانگی به همه نیشکرکارانی که مایل به دریافت تسهیلات هستند، خدمات ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا با دو نفر از مهندسان کشاورزی مشورت شده است تا در جهت بسته‌بندی‌های شکیل و کوچک شکر سیاه در صومعه‌سرا برنامه‌ریزی کنیم به این ترتیب فروش این محصول آسان‌تر خواهد بود و مسافران نیز می‌توانند آن را برای سوغات به شهرستان ببرند.

گفتنی است، کشت این محصول امروزه در گیلان غربی فقط مختص شهرستان صومعه‌سرا است و هم اکنون روستاهای ازگم، کلیدبر، ملاسرا، میانده، قاضده، کلسر، راسته کنار، اسفند، سنگجوب، پوستین سرا، پیشخان و … کاشت آن را برعهده دارند.

Share