رییس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان

«کلوچه ماهی» فرآورده ی جدید موسسه تحقیقات شیلات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محققان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی موفق به تولید فرآورده جدید «کلوچه ماهی» (Fish Patty) شدند. دکتر علی‌اصغر خانی‌پور، رییس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان – وابسته به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور- با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: تنوع‌بخشی به تولید انواع فرآورده‌های غذایی از آبزیان به منظور افزایش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محققان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی موفق به تولید فرآورده جدید «کلوچه ماهی» (Fish Patty) شدند.

koloc دکتر علی‌اصغر خانی‌پور، رییس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان – وابسته به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور- با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: تنوع‌بخشی به تولید انواع فرآورده‌های غذایی از آبزیان به منظور افزایش مصرف سرانه آبزیان در کشور یکی از اهداف مرکز است که در این راستا تولید فرآورده جدید کلوچه ماهی (Fish Patty) با هدف تنوع بخشی تولید انواع فرآورده‌های غذایی از آبزیان به سفارش بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

مجری طرح کلوچه ماهی تصریح کرد: این محصول به صورت صنعتی به عنوان یک دسر غذایی تولید خواهد شد که از لحاظ اسیدهای چرب غیر اشباع و اسیدهای آمینه های ضروری بسیار با ارزش خواهد بود.

به گفته وی، کلوچه از ماهی ارزان قیمت «سیم ارس» با فرمولاسیون متناسب با ذائقه ایرانی تولید و از نظر ارزش غذایی، میزان پذیرش و عمر ماندگاری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

Share