مدیرکل جديد دیوان محاسبات گیلان

پیشگیری سیاست اصلی دیوان محاسبات است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ایوب احمدی درجمع مدیران گیلان، اظهار کرد:ما در راستای فعالیت‌های خود ملزم به رعایت مواردی هستیم که مهمترین آن این است که سیاست‌های پیشگیرانه ما نباید مغایر با اصول و احکام مرتبط در خصوص اخلاق حرفه‌ای ما باشد و در این راستا تمام اقدامات پیشگیرانه ما در قالب این اصول برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ایوب احمدی درجمع مدیران گیلان، اظهار کرد: آموزش مدیران دستگاه ‌های اجرایی در بحث پیشگیری اولویت استان است.

ahmadiوی افزود: ما در راستای فعالیت‌های خود ملزم به رعایت مواردی هستیم که مهمترین آن این است که سیاست‌های پیشگیرانه ما نباید مغایر با اصول و احکام مرتبط در خصوص اخلاق حرفه‌ای ما باشد و در این راستا تمام اقدامات پیشگیرانه ما در قالب این اصول برگزار می شود.

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان،  بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه ما نباید منجر به دخالت در اجرا و سلب اختیار مدیر شود،تصریح کرد: ما به خود اجازه دخالت در تشخیص مدیر را نمی‌دهیم و رفتار ما نباید به گونه‌ای باشد که از مدیر سلب اختیار شود.

احمدی، افزود: سومین اقدام در سیاست‌های پیشگیرانه روش‌های مشورتی و هدایت‌گرانه در اجرای اهداف قانون‌گذار است که بازخورد بسیار مطلوب‌تری می‌شود.

وی، پیشگیری را سیاست اصلی این سازمان دانست و بیان کرد: از وقوع تخلفات با پیشگیری و آموزش جلوگیری می‌کنیم.

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان با اشاره به وظایف دیوان محاسبات در تعامل با اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: بسیاری از شرکت‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند دارای مدیریت دولتی هستند.

همچنین حمید تیموری , معاون دیوان محاسبات کشوراظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با دولت دوره‌های آموزشی مدیران دستگاه‌های اجرایی با قوانین و مقررات مصوب و از سال آینده در برنامه‌های رسمی مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

 

teymooriوی با بیان اینکه بیشترین دامنه تخلفات در سنوات گذشته مربوط به عدم آشنایی مدیران با قوانین و مقررات‌ است، افزود: با توجه به اینکه اولویت اول دیوان محاسبات در چهار سال اخیر سیاست‌های پیشگیری به جای مچگیری در راستای ایجاد انضباط مالی در کشور است در همین رابطه سعی شده به بحث آموزش مدیران دستگاه‌های اجرایی بصورت جدی پرداخته شود.

 

معاون حقوقی امور مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات، گفت: این آموزش برای همه استان‌ها همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و همه وزارت‌خانه‌ها در حال برگزاری است.

 

تیموری با اشاره به وضعیت راه ‌اندازی سامانه “سنا” در دیوان محاسبات کشور  خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همیشه یک فاصله بین زمان رخداد مالی و زمان گزارش دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی وجود دارد پروژه‌ای به نام سامانه سنا برای استفاده از فناوری در دیوان محاسبات تعریف شد تا این فاصله برای حسابرسی و رسیدگی بهتر و دقیق تر بر طرف شود.

 

معاون حقوقی امور مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور  از شناسایی و هدف ‌گزاری سه‌هزار و ۶۰۰ نقطه حادثه خیز مالی در کشور خبر داد و تصریح کرد: اتصال مدیران به این سامانه بلافاصله پس از ثبت رویداد مالی سبب می‌شود تا بتوانیم نظارت بهتری بر رخداد‌های مالی داشته باشیم.

تیموری افزود:  اگر تخلفی از قوانین و مقررات یا شاخص‌های تعریف شده در نرم افزار پروژه “سنا” صورت گرفت، مدیران ما فرصت لازم را برای اصلاح داشته باشند./تسنیم

 

Share