پیام استاد غلامحسین امیرخانی به مناسبت روز جهانی تالاب ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاد غلامحسین امیرخانی رئیس محترم خانه هنرمندان ایران به مناسبت روز جهانی تالاب ها پیام زیر را صادر نموده اند. پیام غلامحسین امیرخانی به هموطنان گیلانی:با سلام واحترام از زبان پرنده و چرنده و دریا و رودخانه و جنگل سخن میگویم. به شما آدمیان چه پیش آمده که اولویتهای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاد غلامحسین امیرخانی رئیس محترم خانه هنرمندان ایران به مناسبت1263716726_amirkhani-88 روز جهانی تالاب ها پیام زیر را صادر نموده اند.

پیام غلامحسین امیرخانی به هموطنان گیلانی:با سلام واحترام

از زبان پرنده و چرنده و دریا و رودخانه و جنگل سخن میگویم. به شما آدمیان چه پیش آمده که اولویتهای خود را فراموش کرده اید؟ چرا بعضی از صاحبان نفوذ، هکتار هکتار درختهای جنگل را بریده و بجای آن مزرعه (سود آور) احداث کرده اند؟ چرا مردم مهربان و پر عاطفه بین اطاق و حیاط خانه خود با خیابان و محله و شهر وساحل دریا و رودخانه فرق میگذارند؟

چرا پند پیران و بزرگان خود را فراموش کرده اید که همانند یکی بر سر شاخ و بن میبرید به رفتاری که در واقع نوعی خود زنی دسته جمعی است اهتمام می ورزید؟ چرا به مادر خود که سرزمین مقدس ایران است و امانت الهی است با برنامه های غلط و بخاطر اندک سود نقد به زیان و خسران عظیم و غیر قابل جبران تبدیل می کنید؟ حاصل این غفلتهای گناه آلود و بدون احساس مسئولیت حسرت (نوستالژی)ابدی خواهد بود. آیا می خواهید دچار نفرین سبزه های خشمگین و تالابها و رودخانه های آلوده و جنگل های کچل و دریای بدون امواج سر زنده و پاکیزه و پرندگان قهر کرده و فرزندان بیمار و ناتوان باشید؟

اما فروتنانه از زبان خود پیشنهاد و تمنا میکنم ( به عنوان یک ایرانی) که همه شهر های بزرگ و کوچک ساحلی با یک انتخابات مردمی ( غیر دولتی) هیات های امنائی انتخاب کنند و همه این منتخبین در یک کنگره مرکزی بیانیه و منشوری را تصویب کنند و البته که در ابتدا مقدمات قانون مند بودن تشکیلاتی این منتخبین را از طریق مسئولان کشور فراهم نمایند و بعد در اولین فرصت در یک مسابقه مقدس هر سال تلاش خداپسندانه مردم را در یک ارزیابی کارشناسانه مورد ملاحظه و تشویق قرار دهند و برزگترین جایزه مملکتی و جهانی را به مردم با همت و با وجدان آن شهر تقدیم کنند.

خانه هنرمندان ایران نیز با افتخار تقبل میکند که با تشکیل یک موزه هنری تمام عیار نقش خادمانه خود را در این ماموریت مقدس و تاریخی ایفا کند.

غلامحسین امیرخانی

با درود به همه عزیزانی که دل در گرو زیبایی دارند

Share