اختلاف نهاد رياست جمهوري با صداوسيما

پشت پرده تاخیر پخش زنده سخنان رئیس جمهور چه بود؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز قبل از مصاحبه رئیس جمهور، آقای روحانی نژاد به عنوان مجری از سوی دفتر رئیس جمهور انتخاب و به صداوسیما اعلام می شود.صداوسیما نیز موافقت خود را اعلام می دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از جام جم, روز قبل از مصاحبه رئیس جمهور، آقای روحانی نژاد به عنوان مجری از سوی دفتر رئیس جمهور انتخاب و به صداوسیما اعلام می شود.
صداوسیما نیز موافقت خود را اعلام می دارد. اما دقایقی قبل از آغاز مصاحبه مسئولان صداوسیما مطلع می شوند دفتر رئیس جمهور به rohaniشکل مستقلی و بدون هماهنگی و اعلام اقدام به دعوت از مجری دیگری کرده اند (خانم پوریامین) که این امر با اعتراض صداوسیما و با تاکید بر ضرورت هماهنگی مواجه می گردد.

طولانی شدن گفت وگوهای فیمابین عملا به تاخیر در مصاحبه انجامیده و در نهایت با پذیرش صداوسیما مصاحبه آغاز می گردد.

ایرنا گزارش داده بود: عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما مانع پخش زنده گفت و گوی تلویزیونی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری با مردم شده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که همه عوامل این گفت و گوی زنده تلویزیونی مشخص شده بودند اما به دلایل نامعلومی عزت الله ضرغامی مانع پخش این گفت و گو شد. قرار بود رییس جمهوری بعد اخبار سراسری ساعت ۲۱ از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران با مردم بصورت زنده درباره مسایل مختلف گفت و گو کند.

همچنین تسنیم از نامه ضرغامی به شورای نظارت بر صداوسیما خبر داد.
سید عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در نامه‌ای به رئیس شورای نظارت بر این سازمان، خواستار تعیین تکلیف موضوع انتخاب مجری توسط رؤسای قوا شد؛ متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای رئیسی

رئیس محترم شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما

با سلام

احتراما؛ با توجه به اهمیت تاخیری که در شروع مصاحبه زنده تلویزیونی رئیس جمهور محترم پیش آمد؛ خواهشمند است در مورد انتخاب مجری توسط روسای محترم قوا و امتناع از پذیرش وظیفه قانونی و حرفه‌ای رسانه ملی اظهارنظر نمائید.

 

 

Share