اختصاصی دیارمیرزا

پشت پرده انتخاب شهردار سنگر چیست؟/جوان ترین شهردار عنوانی دروغی است!/چه کسی شهردار سنگر می شود؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،ماجرای انتخاب شهردار شهر سنگر این روزها به قصه پرغصه مردم این دیار تبدیل شده است و هرروز اخبار جدیدی از این منطقه به گوش می رسد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،ماجرای انتخاب شهردار شهر سنگر این روزها به قصه پرغصه مردم این دیار تبدیل شده است و هرروز اخبار جدیدی از این منطقه به گوش می رسد.

پس از برگزاری انتخابات شورای شهر در این منطقه و انتخاب آقایان  حسن محمدی،حسن زاهدی، جعفر پورطالمی، سیف الله سهرابی، محمد رضا پوررجبی انتظار بر این بود که اعضای با تجربه شورای منتخب مردم فردی کاردان و باتجربه را بعنوان شهردار شهر که با همدلی و کمک اعضای شورا درصدد عمران و آبادی برای مردم شریف این خطه باشند را انتخاب کنند.shahrdari6

اما متاسفانه اختلافات سلیقه های رایج در بین اعضای شورا که متاسفانه تا به امروز دامن گیر اکثریت شوراهای شهر و روستا را گرفته است در سنگر نیز خود نمایی کرد و با گذشت بیش از ۵ ماه از شروع بکار شورای سوم هنوز این شهر رنگ شهردار به خود ندیده است و مردم چشم انتظار تصمیمات آقایان هستند.

در ماهها ابتدایی شروع به کار شورای شهر سنگر اعلام شد :

شهردار شهر سنگر پس از رایزنی های متعدد وازگزینه های مختلف که توسط شوراهای شهر مطرح شد، شورای شهراسلامی شهر سنگر حسن فرزانه را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند.

حسن فرزانه در سال های  ۷۷تا  ۸۴به مدت ۶سال و۶ ماه شهردار سنگر بود.که با انتخاب دوباره وی  این دومین  مرتبه ای است که این سمت را برعهده می گیرد.

اما دیری نیانجامید که این انتخاب دستخوش حاشیه گردید .

بعد از انتخاب فرزانه به عنوان سرپرست شهرداری، شب نامه هایی علیه یکدیگر در سنگر پخش می گردید که در متن برخی از این اطلاعیه ها به خانواده و شخصیت افراد مختلف سنگر توهین می شد.

فرزانه نیز در زمان سرپرستی اش گفته بود: “من را از سال ۶۵ به بعد کسی در دعای کمیل مسجد جامع ندیده است” که این حرفش ناراحتی برخی از مردم این شهر را زیاد کرده بود.

پس ازانتخاب حسن فرزانه توسط شورای شهرسنگر به عنوان شهردارعده ای یا شخصی با انگیزه نامعلوم اقدام به مطالبی مبنی برنقد شورای شهربرای انتخاب شهردار به صورت شب نامه ای بانام کلاغ نامه در نمازجمعه به صورت مخفیانه پخش نمودند.

این کار که در سنگربعد ازانقلاب بی سابقه بود مورد انتقاد مردم ومسئولین وحتی منتقدین شهردارقرارگرفت که با واکنش امام جمعه بخش سنگر  به این نوع روش انتقاد،دیگرکلاغ نامه ای پخش نشد،اما  این پایان کار نبود بعد از یک هفته شب نامه ای برضد کلاغ نامه ومطالبی علیه نیروهای ارزشی وتهمت زدن به این افراد هویت باطل خود را نشان دادند این افراد یا شخص خود را حامیان شهرداری معرفی کرده بودند.

پرونده این شب نامه ها که فضای سیاسی وروانی سنگر را تیره کرده بود وبر مشکلات واختلافات افزوده بودبسته شد،دوباره پس از گذشت مدتی وتاخیر درصدورحکم شهرداربهانه دست افراد سود جو داد تا اینکه شب نامه دوم نیز پخش شد که در این شب نامه حرف هایی برخلاف شرع مقدس زده شدوبه حریم خصوصی افراد وارد شد .

حسن فرزانه کسی که همه این حواشی در خصوص او ایجاد شده بود در گفتگویی هر دو مورد را محکوم نمود: متاسفانه بنای بدی درسنگر گذاشته شده است هم آن کلاغ نامه  که به نظر من کار منافقانه ای بود وازآن بدتر شب نا مه ای که دیگر با آبروی اشخاص بازی کردند از نظر من هر دو محکومند.

وی اذعان داشت: بیانه ی دوم( شب نامه آخری) من اعتقاد دارم برعکس کلاغ نامه است واین صد در صد به ضرر جایگاه شهرداریست.

پس از این وقایع و گذشت ایام اعضای محترم شورای شهر ، با نامیدی از انتخاب شهردار نخست روی گزینه ای دیگر بررسی نمودند که انتظار می رفت با این انتخاب دیگر هیچ حرف و حدیثی در بحث شهرداری سنگر نماند.

و اواخر آذرماه بود که خبر رسید در  جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر سنگر حسین عباس‌نژاد با اکثریت آرای اعضای این شورا شهردار سنگر شد.

عباس‌نژاد مدیر سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی گیلان و مسئول سابق هیأت یازهرا(س) رهروان شهدا شهرستان رشت است که پیش از این فعالیت در معاونت  مدیریت  حقوقی و قراردادها منطقه آزاد انزلی را به عهده داشت . وی، اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد و روابط بین‌الملل است.

بنظر می آمد با اعلام رسمی این خبر در خبرگزاری های رسمی و سوابق عباس نژاد پرونده شهرداری سنگر در فرمانداری رشت بسته شود که اتفاقات عجیب تری رخ داد !

روند تعرفه عباس نژاد به فرمانداری رشت که با سه رای موافق و دو رای مخالف انتخاب شده بود ،  طولانی شد تا اینکه سید ولی الله عظمتی فرماندار رشت را عصبانی کرد و در مراسم معارفه شهردار خشکبیجار اعضای شورای اسلامی این شهر را تهدید به انتخاب هر چه سریعتر شهردار کرد تا امورات مردم تسهیل گردد.

این  اختلاف نظر ها در شورا آنقدر سر و صدا کرده که امام جمعه بخش سنگر نیز هشدار داد و گفت: اگر اختلافات را کنار نگذارید و شهردار را هر چه زود تر انتخاب نکنید بار دیگر برای مردم روشن تر و صریح تر صحبت خواهم کرد.image9111 5

حسن محمدی، حسن زاهدی و جعفر پورطالمی سه عضو از اعضای شورا به حسن عباس نژاد رای داده اند و طبق قانون  باید وی شهردار سنگر شود ولی به خاطر اینکه دو عضو دیگر شورا یعنی محمدرضا پوررجبی رییس شورا و سیف الله سهرابی نایب رئیس مخالف با شهردار منتخب هستند نامه های اداری جهت تعرفه عباس نژاد به فرمانداری را نزدند.

محمدی یکی از اعضای شورای شهر سنگر با واکنش نسبت به این رویه گفت:بنده در دودوره با بیش ترین رای  انتخاب شده ام ومردم نیز انتظارات زیادی دارند ،آقای عباس نژاد را با مسئولیت خود انتخاب کرده ایم واگر نتوانست در عرض شش ماه جواب گوی مشکلات شهر باشد خودم پاسخگو وسریعاً اقدام به استیضاح  آن می کنیم

دامنه حاشیه های آنقدر زیاد شد که خود حسین عباس‌نژاد با ارسال عریضه ای از این انتخاب انصراف داد تا کار به جاهای باریک تر نکشد.

هنوز مردم شهر سنگر بهت زده از این وقایع بودند که  یکی از نمایندگان مردم رشت ، به جای تذکر به اعضای شورا به وزیر کشور در خصوص انتخاب شهردار سنگر تذکر داد : به چه علت شهر سنگر وسایر شهرها با گذشت چندین ماه از استقرار شورای شهر هنوز شهردار ندارند؟

و به تازگی نیز از این برزن خبر جالب تری منتشر که پازل انتخاب پرحاشیه شهردار سنگر را کامل کرد و اعلام گردید که پس از تمامی این حواشی و با  انتخاب قاطع !جوان ترین شهردار کل کشور! تمامی مشکلات سنگر برطرف می شود.

بعد از رپرتاژ رسانه ای دوستان  شهردار منتخب که آقازاده یکی از مدیران کل اسبق یکی از ادارات استان می باشد و عناوینی مانند رای قاطع و جوان ترین شهردار ایران و … ما که متوجه نشدیم ۳رای از ۵ رای کجا رای قاطع نام میگیرد و همچنین آقای درویش بلوچ نیا متولد سال ۱۳۶۷ و با ۲۵ سال سن در شهر زرآباد استان سیستان و بلوچستان  مربوط به کدام کشور است یا سامیه بلوچ‌زهی دختر ۲۶ ساله،که  توانسته شهردار کلات، مرکز شهرستان سرباز در سیستان و بلوچستان شود ، بنا به فرامیش دوستان حتما ایرانی نیست!

از این نکات که بگذریم امیدواریم ، این  موضوع ختم به خیر شود واگر این جوان جویای نام که مسئولیتی را تاکنون تجربه نکرده  سکان هدایت این شهر را دردست گرفت  موفق شود و فقط دنبال  کسب تجربه برای  مسئولیت های بعدی  نباشد!!

البته درست است که کشورهای غربی در بعضی قسمت ها و علوم از کشور ما پیشرفته تر هستند و ما می بایست از آنها الگو بگیریم اما نه در هر زمینه ای مثلا  در یکی از شهر های آمریکا پسر بچه ای ۴ ساله بعنوان شهردار انتخاب شد

در این شهر قانون انتخاب شهردار به این صورت است که نام تمام اعضا نوشته می شود و درون یک کلاه ریخته و به قید قرعه یکی انتخاب خواهد شد که این بار نام رابرت بیرون آمده است. این درحالی است که رابرت به طور کلی تمام شهر را می شناسد و حتی آشنایی با همه اعضای آن نیز دارد.

شهر دورست  آمریکا  جمعیتی نزدیک به ۲۲ نفر دارد. این جمعیت بسیار کم است اما بالاخره تبدیل به یک شهر کوچک شده اند و این روزها پسر بچه ای ۴ ساله شهردار آن شده است.

رابرت توفت شهردار بسیار جوان  تواسته است از چند تست در مورد سخنوری و گفتن جملات سنگین به خوبی عبور کند. این روزها بسیاری به دنبال آن هستند که نام این کودک را وارد کتاب رکوردهای گینس کنند پیش از این شهرداری ۶ ساله زمام این شهر را به دست گرفته است.

امیدواریم انتخاب های ما این شکلی نباشد !!!

این داستان ادامه دارد!!!

Share