استاندار گیلان

پرداخت مطالبات چایکاران از شنبه/مشکلات با هیاهو حل نمی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمد علی نجفی در نشست بررسی مسائل چای بابیان اینکه پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران باقی مانده است گفت : سازمان چای پرداخت این مطالبات را از روز شنبه آغاز کند .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمد علی نجفی در نشست بررسی مسائل چای بابیان اینکه پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران باقی مانده است گفت : سازمان چای پرداخت این مطالبات را از روز شنبه آغاز کند .

استاندار گیلان بابیان اینکه چایکاران تاکنون ۷۳ میلیارد تومان از مطالبات خود را دریافت کرده اند گفت : براساس رایزنی های انجام شده با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری مطالبات باقیمانده در ده روز آینده بطور کامل پرداخت میشود و اعتبارات لازم در این زمینه تأمین شده است .

دکتر محمد علی نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه براساس کارکارشناسی تعیین قیمت برگ سبز چای در سال آینده در حال جمع بندی نهایی است گفت : اگر چه قیمت برگ سبز چای سال گذشته اندکی افزایش یافت اما باید تلاش کنیم تا بهای واقعی برگ سبز چای در جریان عرضه و تقاضای بازار تعیین شود و افزایش یابد.

استاندارگیلان با بیان اینکه مسئله ی چای سنواتی اگر حل نشود مشکلات چای باقی خواهد ماند افزود : آثارروانی ناشی از توزیع این چای در داخل کشور همواره همانند پتکی برسراین صنعت است و این چای هرگز نباید در داخل کشور توزیع شود .

دکتر نجفی با بیان اینکه مشکلات چای با هیاهو و سوء استفاده های تبلیغاتی و سیاسی حل نخواهد شد گفت : کیفیت چای در سالیان اخیر تا اندازه ای افزایش یافته است و من انتظار دارم مسائل چای بدون هیاهو و با آرامش و کار کارشناسی انجام شود.jpg636

نماینده ی عالی دولت در گیلان افزود : براساس مشکلات سالهای گذشته تعدادی از کشاورزان مجبور شدند باغ های چای را رها کنند و در نتیجه با کاهش سطح زیرکشت تولید روبرو شدند .

نماینده ی عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد : گیلان فقیرترین کشاورزان را در کشور دارد که باتوجه به پتانسیل قوی کشاورزی استان بسیار زشت و ناپسند است .

وی با اشاره به تلاشهای درحال انجام برای ارتقای معیشت چایکاران افزود : در این زمینه برخی از امور در جریان است و انشاء ا… پس از قطعی شدن به چایکاران اعلام می شود .در این نشست همچنین رئیس سازمان چای ، معاون برنامه ریزی استاندار ، رئیس اتحادیه ی چایکاران شمال کشور ، رئیس هئیت مدیره ی سندیکای کارخانجات چای شمال ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل استاندارد گیلان در مورد مسائل مختلف چای بحث و تبادل نظر کردند .

 

jpg635

Share