سام سکوتی

ویژه‌خواران ریزه خوار

سالهاست که به دلیل ویژه‌خوار شدن و یا ویژه‌دار شدن، در بانک‌ها حضور فیزیکی ندارم تا ببینم آیا هنوز مردم برای پانصد هزار تومان و یا یک میلیون تومان به رئیس و معاون بانک التماس می‌کنند و یا پرداخت ده درصد از وام خود را برای دریافت وام ناچیز پیشنهاد می‌کنند یا همه ویژه‌خوار شده‌اند […]

GGJ,Kسالهاست که به دلیل ویژه‌خوار شدن و یا ویژه‌دار شدن، در بانک‌ها حضور فیزیکی ندارم تا ببینم آیا هنوز مردم برای پانصد هزار تومان و یا یک میلیون تومان به رئیس و معاون بانک التماس می‌کنند و یا پرداخت ده درصد از وام خود را برای دریافت وام ناچیز پیشنهاد می‌کنند یا همه ویژه‌خوار شده‌اند و این کار‌ها ویژه دوره قدیم بوده است و امروز دیگر فقط خبر آنها را در ویژه نامه می‌خوانیم و ویژه کتاب های آموزش پیشگیری از اختلاس است؟

اما خبر بی‌کار شدن سی نفر از هموطنان عزیزمان که از فرط فقر و بی‌پولی، نمی‌توانند هشتاد هزار میلیارد تومان بدهی معوق بانکی خود را عودت دهند، نشان می‌دهد کشور ما نتوانسته است با فقر مبارزه کند و هنوز نیز فقیر آن هم از نوع ویژه اش در کشور فراوان داریم!

پس از شنیدن این خبرکه هشتاد هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی کشور در دست سی نفر است که هشتاد درصد کل بدهی‌های بانکی کشور می‌شود، تصویر خانمی در ذهنم نقش بست که می‌گریست و می‌گفت همسرم معتاد است و تمام زندگی ما، همان خانه است که اگر بانک تصاحب کند، بی سر پناه خواهیم شد، یا دوستان و آشنایانی که بانک هر ماه با آنها تماس می‌گیرد و از معوق شدن دو ماهه دیون سخن می‌گوید و یا ضامن‌هایی که حقوق ماهانه یک میلیونی‌ آنها مسدود می‌شود زیرا سعی کرده‌اند گره از کار دوست گرفتار و نیازمند به تسهیلاتی بگشایند.

البته در این چند سال که بانک ها همیشه از نداشتن منابع کافی برای پرداخت تسهیلات گله‌مند بودند و همیشه در مقابل دوست و دشمن بابت عدم تخصیص منابع کافی برای تسهیلات شرمنده بودند، شاید خبر نداشتند که هشتاد درصد منابع آنها به عده‌ای محدود پرداخت می‌شود که اصلا برنامه‌ای برای باز پس دادن آن ندارند.

ما نیز ویژه‌خواریم ولی ویژه‌خواری ما از نوع دیگریست، آنچه که ویژه بسیاری از مردم ماست، خوردن حرص و جوش ویژه از بانک‌ها و در انتظار ماندن برای یک وام چند میلیونی است، آن هم اگر دوست و پارتی درست و حسابی داشته باشند. آنها نیز ویژه خوارند اما از نوع ویژه اش، باید استانی و یا جزایری به نامت باشد تا ویژه خوار خوبی از آب در بیای.

دستور ویژه آقای رئیس جمهور به معاون اول برای شناسایی و برخورد با ویژه خواری در کشور بارقه‌ای از امید را در دل مردم روشن کرده است و امید است این دستور در مرحله اجرا با مشکل مواجه نشود و اشخاص ویژه‌تری پا در میان نباشند ببخشید، پا در میانی نکنند، اموال عمومی و ثروت کشور به صورت عادلانه و در اختیار آحاد مردم تقسیم شود و هر کس به میزان صلاحیت و توانمندی خود از این منابع استفاده کند.

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی  لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share