معاون وزیر جهاد کشاورزی

وضعیت بحرانی مرغداری‌ها معاون وزیر کشاورزی را به گیلان کشاند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وضعیت بحرانی مرغداری‌های صومعه‌سرا در برف اخیر موجب سفر «رکنی» معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی به این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وضعیت بحرانی مرغداری‌های صومعه‌سرا در برف اخیر موجب سفر «رکنی» معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی به این شهرستان شد.
rokni
رکنی به نمایندگی از وزیر جهاد کشاورزی برای برآورد میزان خسارت مرغداری‌های صومعه‌سرا از این واحدها بازدید می‌کند.

  بحران برف گیلان نوبخت را نیز صبح امروز به این استان کشاند تا از نزدیک وضعیت برف را مورد بررسی قرار دهد.

در بحران برف اخیر بیش از ۵۰ درصد مرغداری‌های صومعه‌سرا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیدند و سقف بسیاری از مرغداری‌ها تخریب و مرغ‌های زیادی تلف شدند.

رضا ماشین‌چی ,عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گیلان  از ستاد بحران تقاضای کمک کرده بود.

وی اظهار کرد: پس از ۵ روز از بارش برف در صومعه‌سرا و با مساعدت فرماندار و اداره‌های جهاد و محیط زیست شهرستان تعداد دو دستگاه لودر از شب گذشته به تعاونی مرغداران صومعه‌سرا برای بازگشایی راه ارتباطی این واحدها اختصاص داده شد.

عضو هیئت مدیره تعاونی مرغداران صومعه‌سرا با بیان اینکه تاکنون توانستیم ۵۰ درصد راه ارتباطی مرغداری‌ها را باز کنیم، تصریح کرد: هنوز بقیه مرغداری‌ها مشکل بسته بودن راه برای انتقال سوخت و نهاده دارند.orgh

ماشین‌چی نیاز ضروری و فعلی مرغداری‌ها را باز بودن راه برای انتقال سوخت و نهاده دانست و خاطرنشان کرد: از ستاد بحران و مسئولان گیلان تقاضا می‌شود تیم‌های ویژه را از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای برآورد و معدوم‌سازی مرغ و جوجه‌های تلف شده اعزام کنند.

وی گفت: بیمه‌های خصوصی مانند ایران، البرز و … برای برآورد و بازدید از مرغداری‌هایی که سالن و انبار آنها دچار خسارت زیاد شدند در کمترین زمان ممکن مساعدت لازم را به عمل آورند.

عضو هیئت مدیره تعاونی مرغداران صومعه‌سرا اضافه کرد: در این شرایط بحرانی به جای کاغذبازی اداری و مشکل‌تراشی شرایط بحرانی تولید و صنعت مرغداری صومعه‌سرا را عادی کنند./فارس

Share