آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی:

وصیتنامه امام راحل منشور جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در جمع عظیم راهپیمایان مردم این شهر با درود به مردم و شهدا و اقوام و کسانی که در سرزمین گیلان هستند، گفت: مردم این سرزمین در پشت سر رهبر خود ایستادند و توانستند این نظام را به ثمر برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در جمع عظیم راهپیمایان مردم این شهر با درود به مردم و شهدا و اقوام و کسانی که در سرزمین گیلان هستند، گفت: مردم این سرزمین در پشت سر رهبر خود ایستادند و توانستند این نظام را به ثمر برسانند.

DSC_0180وی با سلام به مردی که توانست کاخ عنکبوتی را از بین ببرد، ادامه داد: امام راحل تعالی اسلام را توانست پایه‌ریزی کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه پس از پیامبر نظیر او دیده نشد، گفت: خداوند خریدار او بود و پیروانش عاشقان او و ابرمردانی که نظیرشان در تاریخ بشریت دیده نشد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در طول بابرکت عمر خود ذره‌ای از اهدافش عدول نکرد، افزود: امام (ره) به دنبال پیاده کردن اهداف نورانی اسلام بود.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: امام (ره) تن به سازش با دشمن نداد و فرمود اگر مرا به کشوری راه ندهند فرودگاه به فرودگاه خواهم رفت و حرف خود را می‌زنم.

وی با تصریح بر اینکه امام راحل هرگز از حرف خود عدول نکرد، گفت: کلمه توحید مرام و مذهب امام راحل بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: امام راحل در طول زندگی خود هر چه دید زیبا دید چون به عنوان هدف عالی به آن نگاه می‌کرد و می‌دید دشمنان قسم‌خورده یارانش را می‌گیرند.

وی ادامه داد: امام راحل شهادت ۷۲ تن در حزب جمهوری را دید و فرزندان خود، شهدای محراب و شخصیت‌های والایی که از دستش رفت اما قد خم نکرد زیرا معتقد بود هر چه دیده حوری بوده و دنیا ارزش آن را ندارد.

وی وصیتنامه امام راحل را منشور جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: امام (ره) در این وصیتنامه گفت با دلی آرام و قلبی مطمئن به دیدار خدا می‌رود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، افزود: پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب در کجا سراغ داریم که مردم اینگونه جمع شوند و با وجود اینکه ۳۵ سال از انقلاب گذشته است تمام مغازه‌های رشت در مسیری که آمده بودم تعطیل بود و همه آمده بودند.

وی اضافه کرد: ایستادگی مردم پس از ۳۵ سال در هیچ جای دنیا وجود ندارد و مردم گیلان سهم بزرگی در پیروزی انقلاب داشتند.

محمدی‌گلپایگانی، راه‌اندازی کاروان‌های کمک‌رسانی و نیرو از گیلان در دوران دفاع مقدس را نشان‌دهنده ولایت‌مداری مردم این استان دانست و گفت: تمام مردم به پای انقلاب و اسلام ایستاده‌اند.

وی گفت: ما طالب جنگ نیستیم اما اگر روزی لازم باشد و رهبری فرمان دهد تمام جبهه‌ها از جوانان پر می‌شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: «شرمن» که شباهت به اسکلت دارد کلماتی می‌گوید که زیادتر از ظرفیتش است.

وی افزود: مردم ایران همان کسانی هستند که در میدان جنگ امان از صدام بریده بودند.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: تصور آنها این است که روزی به این کشور برگردند و باید به این پیرزن بگویم آرزو بر جوانان عیب نیست اما از هر نقطه‌ای گمان مبر که خالی است شاید پلنگی خفته باشد.

وی افزود: اگر لازم باشد تمام مردم ایران تفنگ در دست می‌گیرند و می‌جنگند و پس از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب به جایی رسیده‌ایم که به فضا دست یافته‌ایم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، افزود: امروز انقلاب به جایی رسیده که ۱۰ هزار نخبه علمی در کشور وجود دارد و سرمایه‌های عظیمی در کشور نهفته است و ایران در نفت و گاز حرف نخست را در دنیا می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امنیت در ایران نباشد آنها نیز امنیت ندارند و آسیب‌پذیر هستند.

وی با تحسین چشم‌انداز حضور باشکوه مردم گیلان در میدان شهدای ذهاب رشت خاطرنشان کرد: در این هوای سرد برای تجدید بیعت با رهبر و نظام و آرمان‌ها و امام زمان خود جمع شدید و اگر می‌خواهیم این اقتدار و بزرگی و شرافت و استقلال برای نسل‌های آینده بماند تنها یک راه دارد و آن اتحاد زیرسایه رهبر معظم انقلاب است.

محمدی‌گلپایگانی، رهبر انقلاب را رهبری والا خواند و یادآور شد: این کشتی در دریای پرتلاطم توسط مقام معظم رهبری هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه افغانستان در فشار برای امضای قانون ننگین کاپیتولاسیون است، متذکر شد: این از جنایت‌های دیگر آمریکاست اما در کشورمان خودمان تصمیم می‌گیریم و مجلس، قوای قضائیه، مجریه و … مستقل است و تحت نظر ولی فقیه انجام وظیفه می‌کنند و هیچ کس نمی‌تواند چیزی را به ما تحمیل کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه دولتمردان ما هرگز به فکر ایجاد رابطه با آمریکا نخواهند بود، تصریح کرد: مقام‌های مسئول ما گفتند که پا را فراتر نمی‌گذاریم زیرا قابل اعتماد نیستند و ببنید در سوریه چه می‌کنند.

وی، به جنایت آمریکا مانند سر بریدن افراد در سوریه اشاره کرد و یادآور شد:  تن بی‌سر صحابه علی (ع) پس از هزار و ۴۰۰ سال از قبر بیرون آمد و اینها از جنایت‌های آمریکا است.

محمدی‌گلپایگانی افزود: اینها می‌گویند اگر روزی توانستیم نجف را تصرف کنیم همین کار را می‌کنیم، آنها به زن و مرد و کوچک و بزرگ رحم نمی‌کنند.

وی یادآور شد: ما تحت رهبری ولی فقیه با آرامش زندگی می‌کنیم، مشکل وجود دارد اما هنوز اگر لازم باشد مردم به میدان نبرد می‌روند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با ابلاغ سلام گرم  رهبر معظم انقلاب  به مردم گیلان، خاطرنشان کرد: حضور باشکوه‌تر مردم در سالگرد پیروزی انقلاب نشان می‌دهد که هنوز این خیل جمعیت طرفدار نظام هستند./فارس

Share