نماد ایرانی بازی های سوچی۲۰۱۴+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازی های المپیک زمستانی سوچی هفتم فوریه پنج روز دیگر در روسیه به صورت رسمی آغاز می شود و پلنگ نماد این بازی ها انتخاب شده است. محمد درویش افزود: پلنگی که به عنوان نماد بازی های المپیک سوچی انتخاب شده است به عنوان پلنگ قفقاز شناخته می شود. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازی های المپیک زمستانی سوچی هفتم فوریه پنج روز دیگر در روسیه به صورت رسمی آغاز می شود و پلنگ نماد این بازی ها انتخاب شده است.

محمد درویش افزود: پلنگی که به عنوان نماد بازی های المپیک سوچی انتخاب شده است به عنوان پلنگ قفقاز شناخته می شود.

وی گفت: نسل پلنگ قفقاز منقرض شده است و روسیه دو سال پیش دو ببر را با دو پلنگ ایرانی مبادله کردند تا پلنگ ها در اسارت تکثیر کنند.

درویش اظهار داشت: به دلیل این که پلنگ قفقاز ریشه های نزدیکی با پلنگ ایرانی دارد، روسیه در این زمینه، پلنگ تکثیر شده را که ریشه ای یارانی دارد، نماد بازی ها قرار دارد.

sochi2014 مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی ادراه کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: روسیه در این زمینه سرمایه گذاری بزرگی داشته است و از فرصت هایی مانند المپیک زمستانی برای حفظ محیط زیست خود بهره می گیرند.

محمد درویش افزود: در المپیک پکن نیز چینی ها خرس پاندا را نماد بازی ها قرار دادند و برزیل های نیز مورچه خوار آرمادی لو به عنوان نماد جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴انتخاب کرده اند.

وی، با ابراز خوشحالی از نقش بستن تصویر یوزپلنگ ایرانی بر روی پیراهن گفت: این نماد نشانه تیز پا ترین دونده در جهان است و نشانه ای از تیز هوشی و چشم سانی است.

درویش گفت: زمانی یوزپلنگ ایرانی در مساحتی از کل آسیا وجود داشت و زمانی تعداد این یوزپلنگ چهار هزار راس می رسید اما اکنون جمعیت این گونه آسیایی کاهش یافته است.

مسوولان جهانی در تورنمت های ورزشی بین المللی در چند دهه اخیر تلاش می کنند که گونه های جانوری خاص کشورها را به عنوان سمبل و نماد رقابت ها انتخاب کنند.

در بازی های زمستانی ۲۰۱۴ سوچی روسیه سه حیوان به عنوان نماد این بازی ها انتخاب و معرفی شدکه پلنگ بیشتر رای را به خود اختصاص داد.

برخی از رسانه های روسی معتقدند، در انتخاب نماد بازی های المپیک زمستانی سوچی که با آرا عمومی انتخاب می شود، ولادیمیر پوتین نیز رای به پلنگ داده است./باشگاه خبرنگاران

 

Share