قدرت سایبری ایران

نفوذ هکرهای ایرانی به سیستم کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وال استریت ژورنال می نویسد مقامات دفاعی آمریکا از مهارت هکرهای ایرانی که قادر به ورود به شبکه کلامپیوتری نیروی دریایی آمریکا از طریق یک شکاف امنیتی شده اند، شگفت زده شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از مقامات نظامی آمریکا از هک گسترده سیستم های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا از جمله ناوهای این کشور به دست هکرهای ایرانی خبر داد.haker

بر اساس این گزارش هکرهای ایرانی به طور متناوب در ماه های گذشته وارد سیستم های کامپیوتری ناوهای آمریکایی شده اند و به اطلاعات غیر حساس آن دسترسی یافته اند.

مقامات نظامی آمریکایی در این باره مدعی شده اند در سپتامبر سال گذشته میلادی برای نخستین بار متوجه هک سیستم کامپیوتری از سوی هکرهای ایرانی شده و جلوی آن را گرفتند اما بر اساس گزارش وال استریت ژورنال دسترسی ایران به اطلاعات طبقه بندی شده غیر حساس نیروی دریایی آمریکا بوده است و به مدت ۴ ماه و تا نوامبر سال گذشته میلادی ادامه داشته است.

وال استریت ژورنال می نویسد دسترسی ایران به چنین قابلیت بالایی از هک کردن و رخنه پذیر بودن سیستم های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا نگرانی قانون گذاران آمریکایی را برانگیخته است و قرار است در جلسه استماع ” مایک راجرز” رییس پیشنهادی اوباما برای آژانس امنیت ملی آمریکا برنامه های او برای مقابله با نفوذ هکرهای ایرانی به سیستم های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا مورد پرسش قرار بگیرد.

بر اساس گفته مقامات نظامی آمریکا هدف هکرهای ایرانی دسترسی به اطلاعات شبکه اینترنتی نیروی دریایی آمریکا از جمله وب سایت های نیروی دریایی، اطلاعات غیر حساس طبقه بندی شده و داده های ارتباطی مثل صدا و ویدئو و…بوده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال هکرهای ایرانی تا ماه نوامبر گذشته بدون اینکه نیروی دریایی آمریکا متوجه هک شدن سیستم هایش شود داخل شبکه کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا باقی مانده اند.

این مساله مغایر با ادعای پیشین مقامات نیروی دریایی است که مدعی بودند برای نخستین بار در ماه سپتامبر متوجه هک شدن سیستم کامپیوتری نیروی دریایی شده اند و هکرهای مزاحم را رانده اند.

یک مقام بلند پایه آمریکایی در این باره معتقد است که این مساله ضعف و نفوذ پذیری سیستم کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا را نشان می دهد.

یک مقام نظامی آمریکا گفته است در طی این مدت هیچ اطلاعات حساسی از سوی ایران به سرقت نرفته و هیچ ایمیلی هک نشده است؛ همچنین هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ایران قادر است به اطلاعات حساس و طبقه بندی شده آمریکا دسترسی داشته باشد.

وال استریت ژورنال می نویسد مقامات دفاعی آمریکا از مهارت  هکرهای ایرانی که قادر به ورود به شبکه کلامپیوتری نیروی دریایی آمریکا از طریق یک شکاف امنیتی شده اند، شگفت زده شدند./عصر ایران

Share