ندیمی:محمد علی نجفی با استعفایش پیامی را منتقل کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رفتن محمد علی نجفی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همان قدر پر حاشیه بود که آمدن او به این سازمان. او که نتوانسته بود برای حضور در کابینه دولت تدبیر و امید نظر مثبت نمایندگان را جلب کند، با حکم رییس جمهور به سازمان میراث فرهنگی رفت تا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رفتن محمد علی نجفی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همان قدر پر حاشیه بود که آمدن او به این سازمان. او که نتوانسته بود برای حضور در کابینه دولت تدبیر و امید نظر مثبت نمایندگان را جلب کند، با حکم رییس جمهور به سازمان میراث فرهنگی رفت تا از سوی برخی به عنوان نخستین انتصاب سیاسی رییس دولت تدبیر و امید به شمار بیاید.

nadimiبا این حال پیشینه موفق نجفی در دولت اصلاحات دلیلی شد تا برخی به حمایت از حضور او در سازمان میراث فرهنگی بپردازند. بخصوص این که نجفی با انتخاب و انتصاب افرادی چون مهدی حجت و بهشتی که در عرصه میراث فرهنگی پر تجربه هستند، نشان داد مسیر درستی را برای ادامه راه در سازمان میراث فرهنگی انتخاب کرده است.

اما همه این موضوعات هم نتوانست جلوی گسترش برخی شایعات درباره سازمان میراث فرهنگی را بگیرد. شایعات درباره سازمان میراث فرهنگی دو سر فصل اصلی داشتند. نخست شایعاتی بود که درباره تصمیم گیرنده اصلی سازمان میراث فرهنگی منتشر شد. با آغاز به کار مهدی حجت به عنوان معاون میراث فرهنگی سازمان شایعاتی درباره میزان نفوذ او بر تصمیم های محمد علی نجفی به گوش رسید.

بر اساس برخی شنیده ها و اخباری که از درون سازمان شنیده می شد، بسیاری از تصمیم ها کلیدی سازمان با نظر مستقیم حجت گرفته می شد. این شایعات تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی برخی از اعتراض بهشتی به این موضوع سخن گفتند و تاکید کردند ادامه این روند پایان خوشی نخواهد داشت.

اما دومین شایعه ای که بارها و بارها شنیده شد، نارضایتی محمد علی نجفی از وضعیت بودجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود. تا آنجا که شنیده شد نجفی به دلیل نابسامانی های مالی و کمبود بودجه سازمان قصد دارد از مقام خود استعفا دهد. این نخستین بار بود که بحث استعفای نجفی از سازمان میراث فرهنگی باز شد. البته نجفی بارها در اظهاراتش ناراضایتی اش از این موضوع را مورد تاکید قرار داد، اما هیچ گاه بطور رسمی حرفی از استعفا نزد.

آنچه گفته شد تنها شایعاتی بودند که درباره سازمان میراث فرهنگی و رئیس اصلاح طلبش شنیده می شد، شایعاتی که هیچ گاه از سوی هیچ مقامی در دولت یا سازمان میراث فرهنگی تائید نشدند، اما دست آخر نجفی از معاونت رئیس جمهور استعفا داد.

در این بین ایرج ندیمی، عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری که به عنوان یکی از چهره های نزدیک به دولت تدبیر و امید شناخته می شود در واکنش به خبر استعفای محمد علی نجفی از سازمان میراث فرهنگی گفت که «به عقیده من آقای نجفی با استعفا از سازمان پیامی را منتقل کرد».

ندیمی، نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس   در واکنش به خبر استعفای محمد علی نجفی، تاکید کرد که «نظام اجرایی با آقای دکتر نجفی مشکلی ندارند».

او اما با اشاره به مشکلات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به خصوص در بحث بودجه سازمان، گفت «واقعیت این است که در برخی منابع درآمدی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. همچنین ممکن است برخی مداخلات نیز مطرح باشد».

ندیمی همچنین افزود که «در هر صورت آقای نجفی یکی از چهره های مطرح دولت هستند. ایشان قابل حذف نیستند و بدون شک به سازمان باز می گردند. اگر هم به سازمان بازنگردند در پستی مشابه از حضور و مدیریت ایشان استفاده خواهد شد.

 این عضو فراکسیون میراث فرهنگی در پایان ضمن تاکید بر این که « امیدوار بودیم آقای نجفی از سازمان میراث فرهنگی نرود»، گفت «آقای نجفی با این استعفا می خواهد پیامی بدهند که این پیام هم داده شد». اگرچه ندیمی از پیام استعفای نجفی صحبت می کند، اما توضیح بیشتری در این باره نمی دهد و نمی گوید که مخاطبان این پیام رئیس سازمان میراث فرهنگی چه کسانی هستند./CHN
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

 

Share