پيش بيني ديارميرزا به تحقق پيوست

میرابراهیمی رسما معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر سیدعلی میرابراهیمی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و عضوهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حکم دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان معاون هماهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر سیدعلی میرابراهیمی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و عضوهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حکم  دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان معاون هماهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد .

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان; دکتراحمد شاهورانی نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در استان های شمالی (گیلان، مازندران و گلستان) در جلسه ای که باحضورمشاور نماینده تام الاختیاردانشگاه آزاد اسلامی در استانهای گیلان،مازندران و گلستان، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان ، دبیر سما در استان گیلان و روسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سالن جلسات دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، ضمن گرامیداشت ماه بهمن و یادآوری حماسه سازی های مردم ایران اسلامی در این ماه پر برکت گفت: ماه بهمن ، ماهی است که انقلاب عظیم اسلامی ایران در آن با اهدای هزاران قطره خون شهدا و با بهره مندی از رهبری اندیشمندانه حضرت امام (ره) به بار نشست.IMG_3038

نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی کشور، با تأکید بر اسوه قرار دادن زندگی پیامبر عظیم الشان در زندگی روزمره ، اظهار داشت : ما باید با توجه به آیه های قرآن کریم و اسوه قرار دادن زندگی پیامبر بزرگ اسلام (ص) زندگی کنیم تا بسیاری از مشکلات ما که ممکن است در زندگی ما ایجاد اشکال کند برطرف شود .کسانی که در جامعه جانب افراط و تفریط را می گیرند از هوای نفس پیروی می کنند و از دین پیروی نمی کنند .و این مسئله مورد تأکید مقام معظم رهبری است که توصیه به بصیرت و عقلانیت دارند.

وی با اشاره به خدمات سی ساله دکتر جاسبی در دانشگاه آزاد اسلامی ، بیان کرد :. ایشان در این سی سال سعی کردند مشکلی در مسائل مالی دانشگاه بوجود نیاید .دقت ایشان در مصرف شهریه دانشجویی و مسائل عمرانی و دیگر مسائل موجود در دانشگاه آزاد اسلامی مثال زدنی است .

دکتر شاهورانی با بیان دیدگاه خود نسبت به بسیج ، اذعان داشت : حضرت امام خمینی (ره) بسیج را لشکر مخلص خدا دانست .وقتی حرف از لشکر به میان آمد یعنی در هر کجای مملکت اسلامی نیاز باشد بسیج مانند لشکری حافظ دین و اسلام خواهد بود و وقتی اشاره به مخلص کردند یعنی این نیرو ها برای خدا کار می کنند . ما باید به اسم بسیج کار کرده ولی نباید در سایه بسیج قدرت طلبی و دنبال تصاحب پست باشیم .

این مقام مسئول ، ضمن تقدیر از حماسه سیاسی ملت ایران ، افزود : مردم ایران در حماسه ای که بوجود آوردند ، انتخاب کردند و ثابت کردند که معتقد به میانه روی هستند و دولتی انتخاب شد که معتقد به امید و تدبیر و میانه روی است که البته وظیفه سنگینی به عهده دولت خواهد بود. الگوی ما در میانه روی پیغمبر بزرگ اسلام (ص) است و ما باید در دنیا به عنوان جامعه ای معتقد به پیامبر میانه رو باشیم .در علم ، سیاست داخلی و خارجی و دیگر مسائل موجود باید به جایی رسید که دنیا از ما الگو بگیرد .

دکتر شاهورانی با کمک از سخنان امام جعفر صادق (ع)، ادامه داد : امام محمد صادق ( ع) می فرماید « علامت شیعه دو چیز است ، نماز سر وقت و نسبت به افراد انصاف و عدالت داشتن. ما اعتقاد داریم دین ما روزی جهانی خواهد شد و این طبیعت دین و طبیعت تفکر شیعه است .اگر ما نتوانیم این تفکر را بوجود آوریم ، ضعف ما بحساب خواهد آمد.شیعه جانب افراط و تفریط را نمی گیرد. شیعه تفکر میانه روی دارد و این همان تفکر امام جعفر صادق (ع) است که تفکری میانه رو است.اگر ما نسبت به مردم و اعمال و رفتارشان انصاف داشته باشیم خیلی از مشکلات حل خواهد شد.هر چقدر پست ما بالاتر باشد مسئولیت ما هم در مقابل مردم بیشتر خواهد شد و باید دامنه عدالت و انصاف خود راوسیع تر کنیم.

IMG_3040 نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی، دولت اعتدال ، تدبیر و امید را دولتی دارای بصیرت دانست و اضافه کرد : دولت امروز، دولت اعتدال، تدبیر و امید است، دولتی است که معتقد به بصیرت و توصیه های رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار داده است.

وی معیارهای یک مدیر را برشمرد و اذعان داشت : ما باید از این نعمت خداداد و وظیفه ای که به ما محول شده ، درست استفاده کنیم.مدیریت اخلاق مداری یعنی احترام گذاشتن به شخصیت تمام افراد .هر مسئولیتی که داشته باشیم جهت خدمت به دیگران و احترام به دیگران است .

دکتر شاهورانی ، با توجه به اینکه ساختار دانشگاه آزاد اسلامی ، هیأت امنایی است، گفت : این ساختار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته و بیشتر کارها در دانشگاه آزاد اسلامی ، هیأت امنایی اداره می شود و دراین هیأت تصمیم گیریهای کلان دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پنجاه درصد بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد است، وظیفه مسوولین نظام در حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و گفت: از تمام مسئولین کشور در وزارتخانه ها به خصوص وزارت علوم می خواهیم تا برای پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی قدم بردارند چرا که بیشترین بار آموزش عالی بر دوش این دانشگاه است.

وی با تأکید بر حذف ۲۰ درصد رشته شهرهای دانشگاه آزاد اظهار داشت: با مطالعه در هر استان باید سریعتر نسبت به چاره اندیشی در خصوص حذف یا تجمیع این رشته ها تصمیم گیری و در کوتاه مدت سعی شود نسبت به توسعه رشته مقطع های کارشناسی ارشد، دکتری و گسترش رشته های پزشکی و پیراپزشکی همراه با افزایش اعضای هیات علمی اقدام شود.

دکتر احمد شاهورانی، با تأکید بر ارتقای کیفیت آموزشی در واحد های دانشگاهی ، بیان کرد: با جذب اعضای هیأت علمی متخصص و با مدارک تحصیلی بالا ، با توجه به فراخوان جدید دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جذب ۲۵۰۰ نفر عضو هیأت علمی در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور، در ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاهها ، کوشا باشیم.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای استان های شمالی با اشاره به توجه دانشگاه به توسعه ارتباط با شرکت های دانش بنیان ، پارک های علم و فناوری و کارخانجات صنعتی گفت: ما باید با در دست داشتن نیروهای متخصص و مجرب و با هدف تبدیل هر دانشجو به یک کارآفرین در برنامه بلند مدت دانشگاه آزاد اسلامی، تبدیل واحدهای دانشگاهی به مراکز رشد صنعت و تکنولوژی پیش بینی شده است.

شاهورانی با اشاره به ویژگی های مدیران در نظام اسلامی تصریح کرد: در ارزیابی مدیران باید به میزان التزام به اصول مهم و اساسی نظام اسلامی مانند اصل ولایت فقیه، قانون اساسی، جمهوریت و اسلامیت نظام توجه داشت و سپس توانایی، تدبیر، تجربه، آگاهی و مدیریت فرد سنجیده شود.

وی به مقوله فرهنگ اشاره داشت و گفت: اگر قرار باشد به دانشگاهی ۱۰۰ امتیاز داده شود ۵۰ امتیاز آن قطعا مربوط به مسائل فرهنگی و ۵۰ امتیاز دیگر جمیع مسائل دیگر اعم از علمی، پژوهشی، آموزشی و سایر امور را در بر می گیرد، چرا که تمام تعاملات دانشگاه بر مبنای فرهنگ شکل می گیرد، باید با فراهم نمودن زمینه رشد دانشجو در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی، اجتماعی،جایگاه خودمان را در جهان بیابیم و در این راستا قدر دانشجویان ایرانی را که همچون گنج هستند را غنیمت شماریم.

دکتر بهروز دانشیان دبیر هیات امنای استانی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی رشت پیش از سخنان دکترشاهورانی گزارش مبسوطی از وضیعت آموزش عالی استان گیلان با تاکید بر واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ارایه و هریک از روسای واحدها و مراکز آموزشی نیز از وضعیت واحدهای آموزشی تحت پوشش گزارشی ارایه دادند.

درپایان این جلسه از خدمات دکتر علیرضا اقدامی معافی بعنوان دبیر منطقه ۱۷ دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر و حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید علی میر ابراهیمی بعنوان معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان معرفی شد.

Share