بازديد شبانه استاندار گيلان از طرح هاي عمراني بندر آستارا

موانع پیش روی در اجرای پروژه های آستارا از میان برداشته خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی دیشب پس از معارفه فرماندار جدید آستارا از طرح جامع ساماندهی و بهسازی گمرک ، پایانه مرزی ، حمل احداث بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی و بندر مرزی آستارا بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی دیشب پس از معارفه فرماندار جدید آستارا از طرح جامع ساماندهی و بهسازی گمرک ، پایانه مرزی ، حمل احداث بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی و بندر مرزی آستارا بازدید کرد .

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید تأکید کرد : موانع پیش روی تسریع در اجرای این پروژه ها از میان برداشته خواهد شد .

jpg830   دکتر نجفی با بیان اینکه برای آستارا به جهت اینکه در مسیر دسترسی کشورمان با کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا قرار گرفته است اهمیت بسیاری قائل هستیم گفت : این شهرستان دارای مزیت ها و پتانسیل بالایی از طرف مرزهای دریایی و زمینی است که باید شکوفاتر شود .

وی با اظهار تأسف ازاینکه طرح منطقه ویژه اقتصادی آستارا از سالها قبل تاکنون اجرایی نشده افزود : ما بطور جدی پیگیر تصویب و ایجاد این منطقه هستیم چرا که ایجاد آن نقش اساسی در تحول و توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت .

نماینده ی عالی دولت به طرح ایجاد بازارچه مرزی ایران با کشور آذربایجان اشاره کرد و گفت : مjpg832ا در تلاشیم ضمن راه اندازی این بازارچه مرزی ، پایانه ها و گمرک آستارا تقویت و در این بازارچه فعال کنیم و در این زمینه رایزنی هایی هم با گمرک ایران و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است .

دکتر نجفی ادامه داد : امیدواریم در آینده نزدیک وضعیت امروز در بندر و گمرک آستارا اصلاح شود تا بتوانیم بهترین گمرک و پایانه مرزی کشور را در این منطقه داشته باشیم .

Share