در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی

دولت پاکستان باید تمام توان خود را برای حل معضل تروریسم به کار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس جمهور در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدار رییس مجلس ملی پاکستان خواستار بهبود مسائل امنیتی در داخل پاکستان به منظور تامین امنیت بیشتر در مرزهای مشترک با ایران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه دولت , رئیس جمهور در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدار رییس مجلس ملی پاکستان خواستار بهبود مسائل امنیتی در داخل پاکستان به منظور تامین امنیت بیشتر در مرزهای مشترک با ایران شد.

rohaniدکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه زمینه های لازم برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه میان دو کشور ایران و پاکستان موجود است ابراز امیدواری کرد تحرک در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی میان دو کشور سرعت بگیرد.

رئیس جمهور با بیان ضرورت مبارزه با تروریسم و افراطی گری تصریح کرد: برای ما تبدیل اختلافات مذهبی و طایفه ای به تروریسم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

روحانی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود مسائل امنیتی در داخل پاکستان به گونه ای که تاثیرات بازدارنده ای بر جریان افراط و تروریسم بگذارد تاکید کرد: مرز های ما باید امن بماند و این گونه حوادث قابل قبول نیست و ما از دولت پاکستان می خواهیم تمام توان خود را برای حل این معضل بکار بگیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همکاری های فی مابین دو کشور برادر و مسلمان ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم باید ادامه یابد گفت: ما برای اقدام مشترک به منظور حل معضل تروریسم با پاکستان همکاری می کنیم.

رئیس مجلس ملی پاکستان: تمام اقدامات مناسب را برای مردم ایران انجام خواهیم داد

رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار با عرض تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات اخیر گفت: از طرف مردم و مقامات پاکستان برای جنابعالی، مردم و مقامات ایران آرزوی موفقیت می کنم.

سردار ایاز صادق گفت: تعاملات فراوان شما در حوزه بین المللی را تبریک می گویم چرا که این تعاملات برحوزه جهانی بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: رهبران پاکستان با شما هم عقیده اند که سطح روابط ما در همه جهات باید بسیار توسعه یابد.

رئیس مجلس ملی پاکستان مناسبات دو کشور را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرده و تاکید کرد: روابط ما با ایران اهمیت بسیاری دارد و من اطمینان می دهم مناسبات اقتصادی میان دو کشور، بخصوص خط لوله گاز ایران و پاکستان را با جدیت ادامه خواهیم داد.

سردار ایاز صادق با اشاره به اینکه پاکستان خود قربانی ترویسم است گفت: مردم و دولت پاکستان در مبارزه با تروریسم بسیار جدی هستند و پاکستان تمام اقدامات مناسب را برای مردم ایران انجام خواهد داد و اجازه نخواهیم داد این اقدامات تروریستی در روابط ما تاثیر بگذارد.

رئیس مجلس ملی پاکستان تصریح کرد: مطمئن هستم برخی دولت های خارجی با دامن زدن به این حوادث تروریستی می خواهند برای ما مشکل آفرینی کنند.

همچنین رییس جمهوری در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان کشورهای همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس اردن گفت: ما مصمم به توسعه روابط با کشور مسلمان و برادر اردن هستیم.rohani1

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه برقراری صلح و ثبات در منطقه برای ایران بسیار مهم است، اظهار کرد: همکاری های ایران و اردن می تواند به تحقق این امر کمک کند.

رییس جمهوری مشکل تروریسم در منطقه را معضلی مهم دانست و با اشاره به شرایط سوریه گفت: در اوضاع سوریه باید بپذیریم که مسئله تروریسم مسئله اول است. تروریست ها حتی در راه ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه نیز مشکل می‌آفرینند.

دکتر روحانی برقراری ثبات را در این مسأله مهم دانسته و افزود: از نظر ایران برقراری ثبات در سوریه دومین ضرورت غیرقابل اغماض است، تا مردم آن کشور پس از حل معضل تروریسم و برقراری ثبات از طریق دموکراسی و انتخابات، رأی خود را حاکم نمایند.

رییس‌ جمهوری با تاکید براینکه به عنوان سومین محور باید زمینه گفتگو بین مردم سوریه را فراهم نمود، گفت: آینده سوریه باید توسط مردم و رأی و نظر آنها و در انتخابات آزاد تعیین شود.

رییس مجلس اردن نیز در این دیدار گفت: من حامل سلام های گرم پادشاه اردن به جنابعالی و ملت ایران هستم.

عاطف الطراونه گفت: اردن امیدوار است روابط خوب ایران و اردن بیش از پیش گسترش یابد و ما برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشور برادر و مسلمان ایران تلاش می کنیم.

رییس مجلس اردن افزود: ما برای نقش منطقه ای ایران احترام فراوانی قائل بوده و به این نقش واقف هستیم.

الطراونه با بیان اینکه اردن نیز معتقد است مسئله سوریه باید توسط مردم سوریه حل شود گفت: امیدواریم نقش جنابعالی در پایان دادن به بحران سوریه، که از اولویت بسیاری برخوردار است، مؤثر باشد.

رییس مجلس اردن با بیان اینکه این کشور نیز از تروریسم و افراطی گری نگران است اظهار کرد: ریختن خون مردم مسلمان در سوریه درست نیست و تعیین وضعیت این کشور بر روی میز مذاکره امکان پذیر خواهد بود.

 

 

Share