بارش برف در استان گيلان

مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند/تلاش برای بازنگه داشتن راهها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بیشترین بارش برف استان را در شهرستان فومن شاهد هستیم.وی، با بیان اینکه بارش برف در استان تا فردا هم ادامه خواهد داشت، گفت: تاکنون هیچ مشکلی درخصوص بارش برف در گیلان نداشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بیشترین بارش برف استان را در شهرستان فومن شاهد هستیم.

barf افشین عزیزی، با بیان اینکه بارش برف در استان تا فردا هم ادامه خواهد داشت، گفت: تاکنون هیچ مشکلی درخصوص بارش برف در گیلان نداشتیم.

وی افزود: تمام تهمیدات لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل مردم اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش برف استان را در شهرستان فومن شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: پس از فومن شهرستانهای شفت و رشت بیشترین بارش برف را دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد: جلسات و گفت و گوهای تلفنی متعددی با فرمانداران شهرستانهایی که بارش برف در آنها شدید است، داشته ایم و شب گذشته نیز جلسه ای با مدیران شهرداری در دفتر شهردار رشت برگزار شد تا هرگونه پیشامد احتمالی بررسی شود.

وی گفت: رصد و نظارت بر خیابانهای رشت همچنان ادامه دارد تا شهروندان هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود هیچ گونه قطعی گازی در استان پیش نیاید، از مردم خواست تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا در دوردست ترین نقاط شهر مردم از این نعمت بی بهره نباشند.

عزیزی گفت: تمام راه های گیلان باز است و فقط مسدود بودن راه در ارتفاعات و گردنه های استان گزارش شده است.

وی از مردم خواست تا از ترددهای بی مورد در شهر خودداری و رانندگان خودروهایشان را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: با تداوم بارش برف در گیلان راهداران برای باز نگه داشتن راههای استان در تلاشند.

مهندس حجت شعبانپور اظهار کرد: با کاهش دما و سرد شدن هوا، بارش برف که از شب جمعه در گیلان آغاز شده تردد در نقاط کوهستانی را با کندی مواجه کرده است و تمام تلاش اکیپهای راهداری برای باز نگهداری و ایمن‌سازی محورهای برف‌گیر بکار گرفته شده است.

وی افزود: با شروع بارش برف به ویژه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر بیش از ۴۰ اکیپ راهداری با بکارگیری انواع ماشین آلات راهداری و نیروی انسانی در سطح جاده مستقر شده تا ضمن باز نگهداری راهها نسبت به رفع مشکلات احتمالی مسافران اقدام کنند.

شعبانپور ادامه داد: هم اکنون ارتفاع برف در مناطق کوهستانی حشمت آباد رودبار، اسالم به خلخال، بهارستان – آقچای، اشکورات رودسر، ارتفاعات املش، ارتفاعات ماسال به ۵۰ سانتیمتر و ارتفاع برف در محور کوهستانی آبی نام سیاهکل ۸۰ و صومعه سرا به ۷۰ سانتیمتر می رسد، ارتفاع برف در دیگر مناطق استان بین ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کلیه راههای استان باز و با توجه به حجم زیاد بارش برف، تردد با زنجیر چرخ امکانپذیر است لذا به رانندگان توصیه می شود، خودروهای خود را به سوخت کافی، وسایل گرمازا و زنجیر چرخ مجهز کنند/ایسنا

Share