فرماندار صومعه‌سرا

مدیران صومعه‌سرا هیچ گونه کوتاهی در مدیریت بحران برف نکرده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رجبی با تاکید بر اینکه با وجود بسیاری گمانه‌زنی‌ها مدیران صومعه‌سرا هیچ کوتاهی در مدیریت بحران برف این شهرستان نکردند، یادآور شد: تمام شایعات درباره ناکارآمدی و مدیریت در برابر بحران برف مدیران دستگاه‌های اجرایی و ستاد بحران صومعه‌سرا را تکذیب می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامحسین رجبی عصر امروز در جمع خبرنگاران  شهرستان صومعه سرا با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: مردم و مسئولان باید در تلاش برای ادامه راه و آرمان شهدای والامقام انقلاب اسلامی باشند.

*کوتاهی در راه شهدا موجب برافروختن آتش غفلت در جامعه می‌شود

rajabi-soوی با بیان اینکه تأثیر رشادت‌های بزرگ شهدای انقلاب اسلامی همچنان باقی است، تصریح کرد: کمترین کوتاهی در راه و هدف شهدا جامعه اسلامی و ملت را به آتش غفلت می‌کشاند.

فرماندار صومعه‌سرا افزود: شهدا چشم و چراغ انقلاب و ملت ایران اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان «فرماندار صومعه‌سرا» مستقل بوده و وابسته به هیچ حزب و جناحی نیستم، ادامه داد: تنها با کسانی که در راستای اهداف نظام گام برداشته و با سیاست‌های دولت تدبیر هماهنگ باشند را به مشورت در امور برمی‌گزینم.

رجبی یادآور شد: بنده با قانون بیگانه نیستم و در هر کاری با امام جمعه و نماینده مشورت می‌کنم اما در پایان این رأی و سیاست فرماندار هر شهرستانی است که اجرا می‌شود.

وی ایجاد آرامش و امنیت را یکی از سیاست‌های اصلی خود در صومعه‌سرا عنوان کرد.

به گفته این مسئول، امنیت و آرامش مسئولان موجب خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت روزهای نخستین بحران برف در صومعه‌سرا متذکر شد: با وجود اینکه ستاد بحران صومعه‌سرا تشکیل شد اما ابزار و پشتیبانی برای امدادرسانی به مردم صومعه‌سرا فوق‌العاده ضعیف بود.

*فرماندار شایعه عدم مدیریت بحران برف مدیران صومعه‌سرا را تکذیب کرد

رجبی با تاکید بر اینکه با وجود بسیاری گمانه‌زنی‌ها مدیران صومعه‌سرا هیچ کوتاهی در مدیریت بحران برف این شهرستان نکردند، یادآور شد: تمام شایعات درباره ناکارآمدی و مدیریت در برابر بحران برف مدیران دستگاه‌های اجرایی و ستاد بحران صومعه‌سرا را تکذیب می‌کنم.

وی به میزان خسارت‌های برف اخیر به حوزه‌های مختلف صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳ هزار و ۶۳۱ واحد مسکونی روستایی و ۱۹۰ واحد مسکونی شهری صومعه‌سرا بر اثر برف سنگین خسارت دیده‌اند.somesara1

به گفته فرماندار صومعه‌سرا، مجموع خسارت دو بخش مذکور را۳۶ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان عنوان کرد.

به گفته وی بخش حمل و نقل بالغ بر ۷۹۵ کیلو متر راه و ابنیه ۴۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان خسارت دیده‌‌اند.

رجبی خسارات وارده به بخش گاز صومعه‌سرا را ۱۱۰ میلیون تومان دانست و گفت: بیشترین آسیب این حوزه در تولم‌شهر صومعه‌سرا مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: ۲۲ واحد صنعتی صومعه‌سرا نیز با ۱۰ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان آسیب جدی دیده است.

*خسارت ۳ میلیارد تومانی به واحدهای مرغداری صومعه‌سرا

این مسئول از افزایش خسارت‌ها در بخش کشاورزی، شیلات و منابع طبیعی صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: برف به ۷۵ واحد دامداری، ۲۹ واحد مرغداری، ۲ هزار و ۲۰۰ کلنی زنبور و هفت واحد شالیکوبی صومعه‌سرا خسارت وارد کرده است.

رجبی، مجموع خسارت‌های وارده مذکور را ۳ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان اعلام کرد.

فرماندار صومعه‌سرا بیشترین آسیب‌های بخش کشاورزی را متوجه واحدهای مرغداری این شهرستان دانست و بیان کرد: این واحدها بالغ بر ۳ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

وی از برخی صاحبان مرغداری‌های صومعه‌سرا ابراز گله کرد و افزود: هیچ‌کدام آنها از امکانات اولیه برای حفظ مرغداری‌های خود برخوردار نبودند.

رجبی ادامه داد: خسارت‌ها در بخش زراعی بالغ بر ۳۵ میلیون تومان، باغ‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و در بخش گلخانه‌ای حدود ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای ۴۱ واحد گلخانه‌ای است، یادآور شد: در بخش گیاهان زینتی شش واحد با مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان خسارت دیده است.

این مسئول گفت: در بخش شیلات با ۱۰۰ هکتار پرورش ماهیان گرمابی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش سردابی با ۵۰ تن ماهی بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان خسارت مالی وارد شده است.

فرماندار صومعه‌سرا یادآور شد: بخش منابع طبیعی، ساختمان و نهال‌های صومعه‌سرا نیز متحمل ۲۱۲ میلیون تومان خسارت شده است.

وی مجموع آسیب‌های بخش کشاورزی، منابع طبیعی و شیلات را بالغ بر ۸۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان، خسارت بخش تأسیسات آبرسانی شهری و روستایی صومعه‌سرا را بیش از بر ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برشمرد.

به گفته رجبی، بخش برق‌رسانی فشار متوسط، فشار ضعیف و پست هوایی یک میلیارد و ۳۸۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان  خسارت دیده است.

وی افزود: از کار افتادن ۲۰ ایستگاه پمپاژ آب با خسارت ۳۰۰میلیون تومانی، تخریب ۲۰۰ مورد شیر فلکه و حوضچه و دریچه  بر اثر برف‌روبی با خسارت ۲۰۰ میلیون تومان را از دیگر خسارت‌ها ذکر کرد.

فرماندار صومعه‌سرا تخریب ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر لوله و آب‌بس با خسارت ۴۰۰ میلیون تومانی را از جمله خسارت‌های وارده به صومعه‌سرا عنوان کرد.

*خسارت ۱۵۲ میلیارد تومان برف سنگین به صومعه‌سرا

این مسئول با اشاره به مجموع برآورد اولیه خسارت وارده به بخش‌های مختلف صومعه‌سرا، گفت: بالغ بر ۱۵۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برف سنگین اخیر به صومعه‌سرا خسارت وارد کرده است.

به گفته وی، بخش آبفای روستایی صومعه‌سرا نیز تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان خسارت را تجربه کرده است.

Share