مدرنترین هواپیمای پهن پیکر مسافربری‌ جهان + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدرنترین هواپیمای مسافری جهان که “ایرباس ۳۵۰” نام دارد تابستان امسال در نمایشگاه هوایی پاریس ۲۰۱۳ رونمایی شد. حالا این هواپیما آماده می‌شود تا پروازهای تجاری خود را آغاز کند. اما ایرباس ۳۵۰ یک هواپیمای پهن پیکر دوربرد می باشد.این هواپیما در سه کلاس معمولی تولید می شود که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدرنترین هواپیمای مسافری جهان که “ایرباس ۳۵۰” نام دارد تابستان امسال در نمایشگاه هوایی پاریس ۲۰۱۳ رونمایی شد. حالا این هواپیما آماده می‌شود تا پروازهای تجاری خود را آغاز کند.

2001315_224

اما ایرباس ۳۵۰ یک هواپیمای پهن پیکر دوربرد می باشد.این هواپیما در سه کلاس معمولی تولید می شود که قادر به حمل بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ مسافر است و در کلاس های دیگر ظرفیت آن تا ۵۵۰ مسافر نیز بالا خواهد رفت.

طراحی این هواپیما از سال ۲۰۰۶ شروع شد و تمام مراحل طراحی توسط رایانه انجام گرفت.همچنین در ساخت بدنه ایرباس ۳۵۰ از فیبر کربنی استفاده شده که علاوه بر سبک بودن، مقاومت پرنده در مقابل صاعقه را بسیار بالا برده است.
ایرباس ۳۵۰ در سه مدل A350-800 ، A350-900 و A350-1000 ساخته می شود که مدل ۹۰۰ آن در نیمه اول ۲۰۱۴ وارد ناوگان هواپیماهای مسافربری جهان می شود مدل های دیگر تا سال ۲۰۱۶ برای مدل ۸۰۰ و سال ۲۰۱۷ برای مدل ۱۰۰۰ به پرواز در خواهند آمد که ظرفیت و برد آن ها با یکدیگر متفاوت است.

اما بشنوید از قابلیت های الکترونیکی ایرباس ۳۵۰ که در آن کاکپیت یا همان قسمت کنترل هواپیما کاملا کامپیوتری می‌باشد.کاکپیت ۳۵۰ دارای شش ال سی دی است که دو عدد در وسط ،و دو عدد در پایین و دو عدد برای هر خلبان تعبیه شده است.همچنین قابلیت ناوبری در این قسمت حساس هواپیما بسیار پیشرفته تر شده و ضریب خطای آن پایین آمده است.

یکی دیگر از مباحثی که ایرباس ۳۵۰ را با دیگر پرنده های مسافربری تک راهرو متفاوت می کند مساحت بال های آن می باشد.مساحت بال های این پرنده در مدل ۹۰۰ برابر ۴۴۳ متر مربع است که در بین پرنده های هم اندازه خود بالاترین مساحت بال را دارد.همچنین لبه های بال برای کاهش مصرف سوخت تا ۴.۴ متر بالا آمده اند که به آن ها در اصطلاح شارکلت (Sharklet) می گویند.فاصله دوسر بال این پرنده نیز ۶۴.۸ برای مدل ۹۰۰  متر می باشد.

 2001316_222

موتورهای این پرنده که به آن Airbus A350 XWB نیز گفته می شود توسط شرکت رولزرویس ساخته شده اند.این موتورها که Trent XWB نام دارند می توانند تا ۸۴۰۰۰ پوند نیرو تولید کنند و مصرف سوخت بسیار پایینی دارند.

حداکثر سرعت این پرنده ۰.۸۹ ماخ یا ۹۴۵ کیلومتر بر ساعت است.همچنین حداکثر وزن آن هنگام برخواستن ۲۵۹ تن می باشد.مدل ۹۰۰ قادر است تا ۱۴۳۵۰ کیلومتر را بدون توقف پرواز کند./باشگاه خبرنگاران

Share