مهندس جعفرزاده خبرداد:

جعفرزاده:مخالفت شدید مجلس با افزایش قیمت بنزین در سال ۹۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفر زاده در مورد سناریوهای افزایش قیمت حاملهای انرژی لایحه بودجه سال آتی تاکید کرد: مجلس با هرگونه افزایش قیمت حاملهای انرژی در حال حاضر به شدت مخالف است چرا که پیشتر نیز شاهد آثار تورمی ناشی از این افزایش و تحمیل هزینه های سنگین بر زندگی اقشار مردم بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: چانچه دولت در لایحه بودجه ۹۳ در راستای تامین مالی ۵۰۰۰ میلیارد تومان مقرر شده در ردیف دوم تخصیص یارانه نان که مربوط به مابالتفاوت نرخ گندم و آرد است اقدام نکند، قیمت نان در سال آینده افزایش خواهد یافت.

jagarzadeh2-300x180جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در راستای اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی در دولت نهم و دهم مطرح شد،شکست در اجرای این طرح را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این عدم موفقیت در شرایط حاصل شد که می‌توان با برنامه ریزی صحیح و اعمال مدیریت منطقی و توجه به واقعیت‌های اقتصادی جامعه اجرای این قانون در بهبود شرایط اقتصادی مفید واقع شود.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها از اهداف در نظر گرفته شده مطابق با سند چشم انداز فاصله بسیاری گرفته‌ایم و یکی از دلایل اساسی این امر، شیوه نادرست در اجرای این قانون دانست و ادامه داد: قدر مسلم تا زمانیکه اصلاح فاز اول قانون هدفمندی انجام نپذیرد، وارد فاز دوم شدن معنایی ندارد و ممکن است مردم و اقتصاد کشور آسیبهای فراوانی را از این جهت متحمل شوند. در حال حاضر به وضوح دیده می شود که اجرا با مسیر اصلی زاویه گرفته است. بایستی تمهیدات لازم را بمنظور بازگشت به قانون در نظر گرفته و در این جهت گام برداشت.

نماینده مردم رشت در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس در مورد اختلافات مطرحه حول موضوع تخصیص یارانه نان گفت: در بودجه سال جاری ۸۸۰۰ میلیارد تومان بدین منظور در دو ردیف در نظر گرفته شده است که ۳۸۰۰ میلیارد تومان آن بصورت نقدی هر ماه در قالب یارانه به حساب مردم واریز می شود و برای سال ۹۳ نیز همین روند در ضمن لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: آنچه محل اختلاف واقع شده مربوط به ردیف دوم بودجه برای یارانه نان می باشد. چنانچه دولت منابع تامین مالی ۵۰۰۰ میلیارد تومان بابت مابالتفاوت نرخ گندم و آرد را برآورده نکند، این مساله منجر به افزایش قیمت نان می شود. لذا کمیسیون تلفیق درخواست تشکیل جلسات ویژه ای با دولت برای روشن شدن این موضوع و در کل قانون هدفمندی یارانه‌ها داشته است. بنا بر این است که تا پایان هفته جاری تبصره الحاقی هدفمندی یارانه به قانون بودجه به مجلس برده شود که تا کنون دولت در این راستا اقدامی نکرده است.

جعفر زاده ایمن آبادی در پایان در مورد سناریوهای مطرح در مورد افزایش قیمت حاملهای انرژی بویژه بنزین در ضمن لایحه بودجه سال آتی تاکید کرد: مجلس با هرگونه افزایش قیمت حاملهای انرژی در حال حاضر به شدت مخالف است چرا که پیشتر نیز شاهد آثار تورمی ناشی از این افزایش و تحمیل هزینه های سنگین بر زندگی اقشار مردم بودیم. بایستی در نظر داشت با توجه به تاثیر پذیری سایر کالاهای مصرفی از افزایش قیمت سوخت، ممکن است با نوعی آشفتگی در بازار مواجه شویم.
،

Share