معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

لزوم تشکیل کمیته شرکتهای دانش بنیان در واحد های دانشگاهی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا میرابراهیمی گفت:کمیته شرکت های دانش بنیان در همه واحد ها تشکیل شده و باید در جهت افزایش درآمد غیر از شهریه ، تمام پیشنهادات جمع آوری شده تا با جمع بندی این پیشنهادات در جهت ثبت شرکت ها جهت ارائه خدمات بهتر و تولید علم در واحد های دانشگاهی استان اقدام گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کمیته معاونین پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ،معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رؤسا و معاونین پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برگزار شد.

IMG_3505در این جلسه ابتدا مجتبی ملکی چوبری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فومن و شفت، ضمن خیرمقدم به حاضرین ، گزارش مبسوطی را در خصوص مجموعه فعالیت های پژوهشی این واحد دانشگاهی ارائه کرد و سپس حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تشکر از نماینده مردم فومن و شفت از پیگیری های ایشان در خصوص صدور مجوز های لازم جهت ساخت ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در این شهرو همچنین تشکر از حاضرین در جلسه، با تأکید بر قانون گرایی، گفت : ما باید با رعایت قانون در همه عرصه ها و تجلی آن در کارهای اداری، بسیار مهم است پس رعایت قانون و بخشنامه ها باید بدرستی انجام شود.

دکتر میرابراهیمی، با تشریح جایگاه ویژه پژوهش در دانشگاهها، اذعان داشت: جایگاه معاونین پژوهشی در واحد ها بسیار مهم بوده چرا که تولید علم و ثروت در آینده باید از طریق پژوهش در مراکز علمی بوجود آید و درآمد زایی بیشتر از طریق پیش بینی ایجاد بنگاه های اقتصادی، دانشگاههای مجازی ، شرکت های دانش بنیان بر دوش معاونین پژوهشی خواهد بود که باید این مسؤلیت سنگین را مدیریت کنند

وی ، یکی از دغدغه های دانشگاه آزاد اسلامی در آینده را خودکفایی کامل دانشگاه و عدم وابستگی به شهریه دانشجویی دانست و ادامه داد : کمیته شرکت های دانش بنیان در همه واحد ها تشکیل شده و باید در جهت افزایش درآمد غیر از شهریه ، تمام پیشنهادات جمع آوری شده تا با جمع بندی این پیشنهادات در جهت ثبت شرکت ها جهت ارائه خدمات بهتر و تولید علم در واحد های دانشگاهی استان اقدام گردد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تصریح کرد: داشتن زیرساخت های لازم جهت تأسیس دانشگاه مجازی در استان گیلان بسیار مهم است و پیش بینی لازم توسط معاونین پژوهشی انجام گیرد.

در ادامه ناصر عاشوری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ، با تقدیر از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در شهر فومن ، اظهار کرد: بحث توسعه و نقش پژوهش در کشورهایی که توسعه یافته اند ، مسئله پژوهش در آنها نقش کلیدی داشته چرا که پژوهش به معنی بررسی کردن موضوعات و انتخاب بالاترین کیفیت خواهد بود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، همچنین گفت: پژوهش هم نقش معالجه و درمان داردو هم نقش اقدامات پیش گیرانه داشته باشد. مراکز دانشگاهی باید دارای نقش آفرینی و ارائه راهکار جهت حل مشکلات و معظلات جامعه باشند.

وی ازدانشگاه آزاد اسلامی در شهر فومن و شفت ، جهت گسترش آموزش عالی و فعالیت های خوبی که برای آموزش فرزندان این مرز و بوم انجام داده اند، تشکر و تقدیر کرد.

دکتر بهروز دانشیان در جلسه معاونین پژوهشی استان گیلان ، بیان کرد: از ۱۱۱ طرح پژوهشی رسیده به کمیته پژوهشی استان گیلان، ۹۶ طرح ارزیابی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، طی گزارش فعالیت های پژوهشی در هفته پژوهش ادامه داد: کمیته ستاد پژوهشی هفته پژوهش در واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تشکیل و برگزاری سخنرانی های علمی، برگزاری نمایشگاه های پژوهشی، برگزاری بازدید های علمی و دیگر برنامه ها دراین هفته از مجموعه فعالیت های هفته پژوهش بود.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تصریح کرد: با عنایت به بخشنامه های موجود، پیش بینی لازم جهت تأسیس شرکت های دانش بنیان در بودجه دیده شده و واحد های دانشگاهی در استان برنامه های خود را اعلام کردند.

در پایان معاونین پژوهشی حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را با توجه به مطالب مطرح شده ، ارائه کردند.

Share