عصر دیروز:

لایحه بودجه ۲۸۵ میلیارد تومانی شهرداری رشت تقدیم شورا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار کلانشهر رشت در بیست و هفتمین جلسه شورا اسلامی این شهر، لایحه بودجه سال ۹۳ شهرداری را تقدیم شورا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار کلانشهر رشت در بیست و هفتمین جلسه شورا اسلامی این شهر، لایحه بودجه سال ۹۳ شهرداری را تقدیم شورا کرد.

khalili14شهردار رشت عصر سه شنبه در این جلسه اظهار داشت: بودجه سال ۹۳ شهرداری رشت ۴۶درصد جاری و ۵۴درصد عمرانی است و این بودجه نسبت به بوجه سال جاری حدود ۲۷درصد رشد دارد.

محمد ابراهیم خلیلی درخصوص تحقق اعتبارات سال جاری نیز اظهار داشت : در مدت ۹ ماه سال جاری حدود ۶۵درصد از اعیتارات امسال تحقق پیدا کرده و بخشی از آن هنوز تحقق کامل نیافته که تا پایان سال فرصت برای تحقق آن وجود دارد.

شهردار رشت فراهم کردن زیرساخت تکمیل پروژه های نیمه تمام ، هدایت و ساماندهی روان آب های سطحی ، پیگیری رفع مشکل آسفالت معابر با لکه گیری و روکش آسفالت، خرید ماشین های فلاسک آسفالت ، زبیاسازی و توجه به فضای سبز شهری و ساماندهی پارک ها و تکمیل ساختمان اداری شهرداری رشت در میدان گیل را از اولویت های شهرداری رشت ذکر کرد.

رییس شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه گفت: لایحه بودجه سال ۹۳ که وارد صحن جلسه علنی شورا شده؛ در جلسات کارشناسی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است .

jamshidرضا جمشیدی چناری بر نهضت آسفالت در شهر رشت تاکید کرد و افزود: امیدوارم این کار مهم در سال آینده آغاز شود و با لکه گیری و سپس با روکش کردن و روسازی آسفالت معابر شهر رشت، مشکلات عمده خیابان های این شهر رفع شود.

امیرحسین علوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز گفت: دو کارگروه ساماندهی تبلیغات شهری و کارگروه سرمایه گذاری توسط شورای اسلامی رشت تشکیل و فعال شده است .

وی بر کوتاه شدن فرایند کارهای اداری در شهرداری رشت تاکید کرد و افزود: مردم از حقوق خود نسبت به شهرداری آگاهی کافی ندارند و وظایف قانونی و روند قانونی کارها در شهرداری رشت باید برای مردم شفاف سازی شود.

وی استفاده از مشاوران کارآزموده در ایجاد تغییر و تحول در شهرداری رشت را ضروری دانست و اظهارداشت: انجام اتوماسیون در شهرداری رشت لازم است و هم باید برنحوه انجام آن نظارت بهتری صورت گیرد.

hajipur1اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای رشت از کاهش ۵۰درصدی اعتبار بخش آتش نشانی رشت در لایحه بودجه ۹۳ انتقاد کرد و گفت: آتش نشانان در اصل ارتش دفاعی یک شهر محسوب می شوند و باید نسبت به افزایش بودجه آنها اقدام کرد.

وی افزود: وضعیت بازار رشت از نظر آتش سوزی نگران کننده است و اگر آتش سوزی در این بخش از شهر اتفاق بیافتد، اقدام برای اطفای آن بسیار مشکل خواهد بود.

وی از قرارداد ۱۲میلیارد ریالی که قبلا شهرداری رشت با دانشگاه صنعتی شریف بسته بود نیز انتقاد و تصریح کرد: مبنای این قرارد هنوز مشخص نشده و باید در این باره شفاف سازی شود.

وی اظهار داشت: باید سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشت با جدیت پیگیری شود./ایرنا

Share