قائم مقامی صدرنشین دور ششم رقابت های شطرنج جام خزر

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جریان این دور که شنبه شب در رشت برگزار شد، احسان قائم مقامی از ایران با کسب ۵.۵ امتیاز به تنهایی صدرنشین جدول گروه A این رقابت ها شد. در این گروه، ارنست سیپکه استاد بزرگ شطرنج هلند، آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان ، ایوری چیگلادزه از گرجستان […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جریان این دور که شنبه شب در رشت برگزار شد، احسان قائم مقامی از ایران با کسب ۵.۵ امتیاز به تنهایی صدرنشین جدول گروه A این رقابت ها شد.

81041480-5495837در این گروه، ارنست سیپکه استاد بزرگ شطرنج هلند، آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان ، ایوری چیگلادزه از گرجستان و سرکیس مانوکیان از ارمنستان با کسب پنج امتیاز در تعقیب قائم مقامی هستند .

در جدول گروه C که بانوان شطرنجباز حضور دارند، تا پایان دور ششم، آناهیتا غلامی از ایران به همراه سارا حسینوآ از جمهوری آذربایجان با کسب پنج امتیاز در صدر جدول قرار دارند، نگار شمس ، آیلار لطفی ، هانیه علی اکبری ، پریما جلالی ، کیمیا مجیدی و نازنین مبرهنی از ایران و گوهر بیدولایوا از جمهوری آذربایجان با کسب ۵ . ۴ امتیاز در تعقیب صدرنشینان می باشند.

دوازدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر از عصر سه شنبه گذشته با حضور حدود ۵۵۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای ازبکستان، هلند، آلمان، فرانسه، روسیه، لتونی، لیبی، بلغارستان، ارمنستان، ترکیه، هندوستان ، گرجستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و عراق در رشت آغاز شده است.

شطرنجبازان شرکت کننده در این دوره از رقابت ها در چهار گروه با هم به رقابت می پردازند که در جدول گروه A این رقابت ها، شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۲۱۰۰، در جدول گروه B شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۲۱۰۰ و بدون ریتینگ، در جدول گروه C بانوان شطرنجباز و در جدول گروه D نیز شطرنجبازان دختر و پسر زیر رده سنی ۱۴ سال حضور دارند.

دوازدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر به مدت هشت روز در مجموعه ورزشی یادگار امام شهر رشت ادامه می یابد و در پایان به نفرات برتر جداول مختلف حدود ۳۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود .

ایرنا/

Share