رئيس سازمان بازرسي کل کشور در مراسم معارفه رئيس سازمان بازرسي گيلان

فساد را باید در نطفه خفه کرد/به دنبال مچ گیری از مدیران ادارات نیستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم اجرایی شدن ارکان فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری اظهار کرد: متاسفانه پس از ۱۰ سال از فرمان معظم له، هنوز برای مبارزه با فساد اقتصادی کاری نتوانسته ایم انجام دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ˈناصر سراجˈ روز سه شنبه در مراسم معارفه بازرس کل جدید استان گیلان با تاکید بر ضرورت همسویی و تعامل دستگاه های مختلف برای ریشه کن کردن فساد اقتصادی افزود: تعامل و همسویی دستگاه های مربوطه موجب جلوگیری از سوء استفاده افراد قبل در موقعیت های مختلف می شود.

pic (19)وی نظارت را بر بازرسی مقدم دانست و ادامه داد: نظارت خوب موجب می شود که نیاز به بازرسی پیش نیاید.

وی نظارت را به معنای بهنگام و به روز رسیدن و بازرسی را به معنای دیر رسیدن عنوان و خاطرنشان کرد: به دنبال مچ گیری از کارمندان یا مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی نیستیم بلکه ناگزیر هستیم برای داشتن دستگاه های اجرایی با افراد پاکدست، نظارت کنیم تا بر خلاف قانون عملی صورت نگیرد.

سراج اضافه کرد: فقط در صورت عدم تمکین مدیر، سازمان بازرسی وارد مرحله بازرسی می شود.

وی با بیان اینکه بازرسی کل کشور زیر نظر رییس قوه قضاییه و نه قوه قضاییه است، گفت: این مهم نشان دهنده اهمیت جایگاه بازرسی است.

وی به ممنوعیت دو شغله بودن برای برخی شخصیت ها اشاره و تصریح کرد: این قانون، شامل همه افرادی است که در مناصب دولتی یا پست های غیردولتی هستند.

سراج با اشاره به نامزدی پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در انتخابات فدراسیون های ورزشی افزود: بر اساس قانون سازمان بازرسی جلوی این اقدام را گرفت و از ورود این افراد به فدراسیون ها جلوگیری کرد.

وی با قدردانی از وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان در اقدامی کم سابقه و بر خلاف وزرای گذشته، از این عمل سازمان بازرسی کل کشور تقدیر کرد.

سراج مردم را دارای ادراک قوی در تشخیص فساد خواند و گفت: ادراک فساد در افکار عمومی زیاد است و مردم در این رابطه اشتباه نمی کنند.

وی توجه به دغدغه های مردم را مهم دانست و افزود: باید با هم اندیشی ، تعامل و همسویی دستگاه ها این دغدغه ها را رفع کرد و جلوی افرادی که از موقعیت ها سوء استفاده می کنند را بگیریم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم اجرایی شدن ارکان فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری اظهار کرد: متاسفانه پس از ۱۰ سال از فرمان معظم له، هنوز برای مبارزه با فساد اقتصادی کاری نتوانسته ایم انجام دهیم.

وی با تاکید بر آثار مثبت جلوگیری از فساد در جامعه گفت: باید با هماهنگی و برنامه ریزی، مبارزه با فساد را در راس امور قرار دهیم.

وی با اشاره به تعداد شهیدان ، جانبازان ، ایثارگران و آزاده های استان گیلان اظهار کرد: مردمی که در هشت سال دفاع مقدس با نثار جانشان از انقلاب و کشور دفاع کردند، ولی نعمت های ما هستند و این امکانات متعلق به آنهاست پس باید قدر مردم را با کار مضاعفمان جواب دهیم.

سراج خواستار اهتمام مسوولان و نهادها برای مبارزه با زمین خواری و جنگل خواری شد و گفت: باید از ظرفیت ها و پتانسیل های استان گیلان در مقابل تجاوزگران و متصرفان غیرقانونی حراست کنیم.

در این مراسم ˈ سیف الله مسرورˈ به عنوان بازرس کل استان گیلان معرفی و از خدمات سید حمید حسینی قدردانی شد./ایرنا

Share