مدیرکل ارشاد گیلان خبر داد

فروش ۱۰۲ میلیون ریالی فیلمهای جشنواره فجر در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به استقبال بالغ بر ۸۵۰۰ نفر از اکران فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، از فروش ۱۰۲ میلیون ریالی این فیلم ها در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به استقبال بالغ بر ۸۵۰۰ نفر از اکران فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، از فروش ۱۰۲ میلیون ریالی این فیلم ها در استان خبر داد.

fajrعلی اسماعیل­پور اظهار داشت: در چهار روز ابتدایی اکران فیلمهای منتخب سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در رشت بالغ بر ۸۵۰۰ نفر از این فیلم­ها دیدن کردند.

وی گفت: از این تعداد ۲۵۵۰ نفر با تهیه بلیط چهار هزار تومانی و مابقی با استفاده از بلیط میهمان که به صورت رایگان توسط این اداره کل توزیع شده بود به تماشای فیلم­ها نشستند.

اسماعیل­پور با بیان اینکه استان گیلان از نظر استقبال تماشاچیان از فیلم­های سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بین ۳۳ استان کشور تا کنون در رتبه پنجم قرار دارد، افزود: گیلانیان در این چهار روز، ۱۰۲ میلیون ریال بلیط خریداری کرده اند.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون فیلم­های “رد کارپت” ساخته رضا عطاران با ۸۹۵، “بیگانه” بهرام توکلی با ۴۵۵ و “خط ویژه” مصطفی کیایی با ۴۱۱ بلیط فروخته شده، رکورد دار بلیط های فروخته در گیلان بوده اند.

وی ادامه داد: همچنین فیلم­های “زندگی جای دیگری است” ساخته منوچهر هادی با ۳۰۰، “ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه” ابراهیم ابراهیمیان با ۱۷۵، “خانوم” تینا پاکروان با ۱۶۰، “عاشق­ها ایستاده می­میرند” شهرام مسلکی با ۸۹ و “پایان خدمت” حمید زرگرنژاد با ۶۵ بلیط فروخته شده در رتبه های بعدی قرار دارند.

اسماعیل­پور اضافه کرد: فیلم “عصبانی نیستم!” ساخته رضا برمیشیان، جایگزین “پنج ستاره” مهشید افشارزاده در برنامه امروز دوشنبه ۲۱ بهمن شده است و تغییرات احتمالی آینده نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: ۲۰ فیلم برای اکران در استان برنامه ریزی شده که این فیلم ها به مدت ۱۰ روز، روزانه دو فیلم و هر فیلم سه بار به نمایش در خواهند آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این موضوع که فیلم ها بر اساس نوع فرهنگ استان­ها انتخاب می شود، اضافه کرد: علاقمندان جهت مشاهده جدول اکران‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می­توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل به آدرس http://gilan.farhang.gov.ir/fa/fairandfestival/fajr/filmfajr92 مراجعه نمایند.

همزمانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینما میرزا کوچک رشت، از هفدهم بهمن ماه آغاز و تا بیست و ششم همین ماه ادامه دارد.

Share