استاندار گيلان در مراسم قدرداني از فرماندار پيشين و معارفه فرماندار جديد رشت

فرماندار جدید باید توسعه همه جانبه رشت را سرعت دهد/معضل آلودگی دو رودخانه رشت باید حل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت توسعه شهرستان رشت گفت: رفع مشکلات این شهرستان نیازمند اخذ تدابیر لازم و ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ˈ محمد علی نجفی ˈ روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید رشت در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: مرکز استان گیلان از توانمندی زیادی در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات و تجارت برخوردار است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

farmandari-mahdavi-20

وی پایین بودن سطح زیرکشت مزارع به دلیل مناسب نبودن آبراه ها ، وجود مشکلات فراوان در شهر صنعتی و نامناسب بودن اتاق بازرگانی را از مشکلات این شهرستان و نیازمند برنامه ریزی دانست.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهرستان رشت با توجه به نزدیک بودن به بزرگترین حوزه بندری شمال کشور و بالابودن آمار صادرات در این بخش نقش کمرنگی در صادرات دارد، خاطرنشان کرد: بالا بردن سهم صادراتی این شهرستان باید از اولویت ها باشد .

نجفی ضعف ساختاری شبکه حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی را از دیگر مشکلات شهرستان رشت عنوان و یادآور شد: حمل ونقل دریایی از مهمترین شاخص های توسعه صادرات در تمامی کشورهای دنیا است که متاسفانه در استان و شهر رشت کمتر به آن توجه شده است.

وی آلودگی منابع آب های سطحی شهر رشت از جمله دو رودخانه گوهررود و زرجوب را از دیگر مشکلات این شهرستان دانست و تصریح کرد: وجود رودخانه در تمامی شهرهای جهان یک توانمندی مهم محسوب می شود این در حالیست که دو رودخانه شهر رشت سال هاست که موجب رنج شهروندان شده است .

استاندار گیلان سرازیر شدن جمعیت مهاجر از روستاها به شهرستان رشت را از مهمترین مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: نداشتن پراکندگی صنعتی ، اقتصادی نبودن کشاورزی ، پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی و سطح زیرکشت ، نبود امکانات تفریحی و گردشگری از دلایل مهاجرت از روستاهای استان به شهرها است.

نجفی حضور سالانه چند میلیون مسافر در شهرستان رشت را فرصتی مهم برای این شهرستان خواند و افزود: باید با افزایش امکانات گردشگری از توقف مسافران در این شهرستان بیشترین بهره را برد.

وی همچنین راه اندازی بازارچه صنایع دستی و فرش دستباف را از اولویت های این شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: برغم فعالیت ۱۰ هزار نفر در این بخش محل مناسبی برای عرضه تولیدات هنرمندان وجود ندارد و در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک این محل در شهر رشت ایجاد شود.

استاندار گیلان در ادامه بهسازی راه های شهرستان ، تسریع در آبرسانی و گازرسانی روستاها را از دیگر نیازهای شهرستان عنوان کرد.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به بارش سنگین برف در استان اشاره و خاطر نشان کرد : برف سنگین اخیر برغم اینکه پیش بینی ها بارشی در این سطح را نشان نداده بود با استفاده از تمام توان استان مدیریت شد.

وی فرسوده بودن امکانات و تجهیزات را از مهمترین دلایل کند شدن خدمت رسانی به مردم در جریان برف عنوان کرد و گفت: این امکانات در شان مردم استان نیست که با هراتفاقی مانند سیل و بارش برف با مشکلات فراوان مواجه شوند .

استاندار گیلان در ادامه سخنانش با قدردانی از زحمات پنج ساله ˈ سید ولی الله عظمتی ˈ فرماندار سابق شهرستان رشت خاطرنشان کرد: این مسوول ارزشمند با اخلاص تمام توان خود را در این مدت صرف انجام وظایف محوله کرد .

نجفی از تلاش های فرماندار و همراهان وی در بارش برف اخیر و طول مسوولیت اش قدردانی کرد و افزود: جای خرسندی است که امروز مدیران در جایگاهی هستند که مکان و زمان برای آنها مفهومی ندارد و هرچه دارند برای خدمت گذاری به مردم صرف می کنند
وی حضور باشکوه مردم در انتخابات و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید را بیانگر تکلیفی سنگین بر دوش همه مسوولان دانست و گفت : همه مسوولان باید آنچه در توان دارند برای خدمت رسانی به مردم صرف کنند.

در پایان این مراسم از زحمات ˈ سید ولی الله عظمتی ˈ فرماندار سابق رشت قدردانی و با حکم وزیر کشور ˈ سید عیسی مهدوی ˈ که پیش از این مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان بود به عنوان فرماندار جدید شهرستان رشت معرفی شد./ایرنا

Share