برگزاری مراسم تودیع و معارفه

علیزاده رسما کار خود را در میراث فرهنگی و گردشگری شروع کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم معارفه رضا علیزاده مدیرکل جدید میرات فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان بعد از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم معارفه رضا علیزاده مدیرکل میرات فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان برگزار شد.

Ahmadipoorمحمد احمدی‌پور بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میرات فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان با تأکید بر هماهنگی بین بخشی در کشور در صنعت گردشگری، اظهار کرد:صنعت گردشگری نیازمند یک مدیریت هماهنگ برای شکوفایی و درآمد زایی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه نباید افراد وارد شده از افغانستان به کشور راهم گردشگر حساب کنیم، افزود: گردشگر چند خصیصه دارد که اگر آنها لحاظ نشود، درآمدی برای کشور ایجاد نمی‌کند.

 

وی هدر رفت منابع طبیعی و جاذبه‌های گردشگری در استان را مورد تأکید قرارداد و گفت: باید در کنار بخش صنعت به گردشگری توجه ویژ ه‌ای شود.

 

احمدی‌پور با بیان اینکه گردشگری مباحث و مشکلات فراوانی دارد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیازمند تعامل بین بخشی در مواجه با این مشکلات است، تصریح کرد: با  وجود یک سازمان برنامه‌ریز و مدیریتی برای توسعه گردشگری منابع و امکانت هدر نمی‌رود.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان، توسعه گردشگری را نیازمند سرمایه‌گذاری دانست و افزود: گردشگر باید مدیریت شود و از منابع و امکانات به درستی استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها صنعت گردشگری توسعه ملی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: شناسایی ذائقه گردشگران و سلیقه  در توسعه صنعت توریسم موثر است.

رتبه ۵ ایران در جاذبه‌های طبیعی و گردشگری جهان
lahotiمهرداد لاهوتی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری رتبه سوم اقتصاد جهان بعد از نفت و خودرو سازی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: با روندی که صنعت گردشگری سپری می‌کند روزی می‌رسد که این صنعت  رتبه نخست اقتصاد جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایران از لحاظ تنوع جاذبه‌های گردشگری رتبه پنجم دنیا را  دارد، افزود: ایران رتبه ۱۴۷ جذب  گردشگر در دنیا را دارا است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمد ۲۴ میلیارد دلاری ترکیه و ۱۹میلیارد دلاری مالزی از صنعت توریسم، گفت: درآمد گردشگری ایران یک میلیارد دلار است.

لاهوتی  با تأکید بر اینکه گیلان این ظرفیت را دارد که به درآمد ۲۰میلیارد دلاری در صنعت گردشگری برسد، تصریح کرد: امروز از هر ۱۵ شغلی که در جهان ایجاد می‌شود یک شغل مربوط به صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه  در موزه لوور فرانسه تکه‌ای از عظمت تاریخی  تخت جمشید ایران به نمایش گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: ما خود عظمت تخت جمشید را داریم و باید از آن به درستی استفاده کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه گروهی بر این باور است که با ورود گردشگر، آسیب فرهنگی به کشور وارد می‌شود، افزود: این طرز نگاه در ست نیست زیرا اگر فضای کشور را برای ورود گردشگر باز نگاه داریم انتقال فرهنگ ایجاد می‌شود و نگاه بدبینانه‌ای که دشمن نسبت به فرهنگ ما ایجاد کرده را خنثی می‌سازد.

لاهوتی با اشاره به  ارائه  طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه مستقل،  افزود:  استعدادهای گردشگری ایران قابل مقایسه با استعدادهای گردشگری دنیا نیست.

جذب توریسم کشورهای مسلمان اولویت گردشگری ایران باشد

ناصر عاشوری در جمع مدیران گردشگری گیلان با اشاره به اینکه باید صنعت گردشگری کشور توسعه‌ یابد، اظهار کرد: باید در جهت ashoriارتقا سازمان میراث فرهنگی در مجلس قدمهایی برداشته شود.

وی با اشاره به نگرانی هایی که در مورد مسائل فرهنگی در جذب توریست وجود دارد، افزود: باید با برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای فرهنگی در جذب توریست در جهت انتقال فرهنگ ایران کوشا باشیم.

نماینده فومن و شفت در مجلس به اثرگذاری فرهنگ ایرانی در کشورهای دنیا به وسیله جذب توریست اشاره کرد و گفت: نباید به دلیل ترس از فرهنگ بیگانه مواهب  گردشگری خود را از دست دهیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس  با تاکید بر اینکه در بررسی مشکلات اقتصادی  کشور باید به درون نگاه کنیم، تصریح کرد: مدیریت توانمندی‌های گردشگری در کشور که منابع غیر نفتی برای ما ایجاد می‌کند باید به طور سنجیده بررسی شود.

عاشوری، گیلان را نگینی در صنعت گردشگری کشور دانست و بیان کرد: صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است.

عاشوری با بیان اینکه معرفی تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی به جهانیان تاثیر بسزایی در پیشرفت صنعت توریسم و زیرساخت‌های اقتصادی و گردشگری دارد، اظهار کرد: توجه به گردشگری با نگاه درآمد ملی  توریست‌های مسلمان بسیاری را  برای سفر به ایران راغب می‌کند./تسنیم
 ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

 

 

Share