عضو گیلانی شورای شهر تهران استعفا داد/اصلاح‌طلبان اکثریت می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،چهارمین تغییر هم در ترکیب شورای شهر تهران اتفاق افتاد؛ احمد دنیامالی به دلیل حضور در انتخابات فدراسیون قایقرانی از ادامه حضور در شورای شهر تهران انصراف داد. خروج دنیامالی از شورای شهر تهران، چهارمین تغییر در دوره چهارم پارلمان پایتخت است؛ پیش از این محمدمهدی مفتح، مهدی حجت و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،چهارمین تغییر هم در ترکیب شورای شهر تهران اتفاق افتاد؛ احمد دنیامالی به دلیل حضور در انتخابات فدراسیون قایقرانی از ادامه حضور در شورای شهر تهران انصراف داد.
خروج دنیامالی از شورای شهر تهران، چهارمین تغییر در دوره چهارم پارلمان پایتخت است؛ پیش از این محمدمهدی مفتح، مهدی حجت و مسعود سلطانی‌فر به دلایل مختلف از حضور در شورای شهر تهران انصراف داده بودند.

donya دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره دلیل استعفای خود به خبرآنلاین گفت: من آدم ورزشی هستم و نمی توانم از ورزش دور باشم. این همه سال برای قایقرانی زحمت کشیدم و سختم است که در ورزش نباشم.

او گفت: به بچه های قایقرانی هم قول دادم از آنها حمایت کنم. من ۶-۷ سال برای قایقرانی زحمت کشیدم و اتفاقات یکی دو سال گذشته در این ورزش برای من قابل درک نیست.

قایقرانی پیش از المپیک لندن با حاشیه های مختلفی مواجه شد و اندکی مانده به شروع المپیک، دنیامالی مجبور شد از این فدراسیون استعفا بدهد.

اما اکنون دنیامالی می خواهد به قایقرانی برگردد. او گفت که استعفایش را دیروز یکشنبه ۲۰ بهمن ۹۲ به احمد مسجدجامعی، رییس شورای شهر ارایه داده است.

در چند هفته گذشته چالش حقوقی میان شورای شهر، مجلس و سازمان بازرسی کل کشور درباره امکان حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون های ورزشی بوجود آمده است. سازمان بازرسی اعلام کرده اعضای شورای شهر نمی توانند در انتخابات فدراسیون های ورزشی شرکت کنند.

تفسیر سازمان بازرسی از قانون مانع شد

دنیا مالی درباره ابهام بوجود آمده درباره ادامه حضور اعضای شورای شهر همزمان با عضویت در فدراسیون‌های ورزشی گفت: این موضوع به لحاظ قانونی مشکلی ندارد ولی به دلیل ایرادی که سازمان بازرسی در این خصوص گرفته بود، بنده استعفای خود را روز گذشته به رییس شورای شهر تقدیم کردم تا در انتخابات فدراسیون قایقرانی شرکت کنم.

در همین باره عباس جدیدی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ضمن ابراز تاسف از ابهام به وجود آمده درباره حضور اعضای شورای شهر در فدراسیون‌های ورزشی به ایسنا گفت: لازم است مسئولین کشور هرچه سریع‌تر در این مورد تصمیم‌گیری کنند. شایسته نیست برای این جمله قانونی چنین ابهامی به وجود بیاید.

گفتنی است پیش از این دفتر حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال شورای شهر تهران گفته بود منعی برای حضور اعضا در فدراسیون‌ها وجود ندارد اما این تنها نظر دفتر حقوقی مجلس شورای اسلامی است و تا زمانی که در صحن مجلس به تصویب نمایندگان نرسد به عنوان یک قانون نمی‌توان به آن استناد کرد.

البته پیش از این هادی ساعی، از شرکت در انتخابات فدراسیون تکواندو، باز ماند، دلیل آن هم دو شغله بودن او عنوان شد، یعنی اگر در انتخابات فدراسیون به عنوان رئیس انتخاب شده بود، عهده دار دو شغل می شد: عضویت شورا و هم زمان، ریاست فدراسیون. (اینجا)

پس از آن قاضی ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای بقیه ورزشکاران شورا که برای انتخابات فدراسیون‌ها آماده شده بودند، حجت را تمام کرده بود: “قانون روشن است و هیچ ابهامی در خصوص وضعیت دو شغله ها نداریم.”

قاضی سراج، به ماده ۲۸ قانون شوراها اشاره کرده و توصیه کرده کسانی که حضور نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر را در انتخابات فدراسیون‌ها قانونی می‌دانند باید این ماده را مطالعه کنند.

البته دنیامالی درحالی از شورای شهر استعفا داده است که هم اکنون یکی از اعضای شورای شهر، عهده دار شغل دوم یعنی ریاست فدراسیون وزنه برداری است: حسین رضازاده.

رضازاده البته گفته بود که حاضر نیست به نفع حضور در شورای شهر، ریاست فدراسیون وزنه برداری را رها کند و در صورتی که الزام قانونی باشد، او آماده استعفا از شورای شهر است. هرچند که گفته: “حضور در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود و حتی در قانون نیز چنین چیزی دیده شده است. ما تنها به‌صورت حق الجلسه‎ای در شورای شهر حضور داریم؛ حدود ۷۰ ساعت در ماه در شورای شهر فعالیت می‌کنیم.”

   اصلاح‌طلبان اکثریت می شوند؟

اما عضو جدید دوره چهارم شورای شهر تهران افشین حبیب‌زاده است. او که با ۱۰۸۰۵۹ نفر سی و پنجم انتخابات شورای شهر تهران و چهارمین عضو علی‌البدل شورا شد، عضو خانه کارگر است؛ تشکلی سیاسی نزدیک به اصلاح‌طلبان. هرچند که اصلاح‌طلبان الهه راستگو را هم که اتفاقا در خانه کارگر عضو بود داشتند،‌ اما او در انتخاب شهردار، در آخرین لحظات به محمدباقر قالیباف رای داد. البته دنیامالی در انتخابات شورای شهر در لیست مورد حمایت اصلاح‌طلبان هم قرار گرفته بود.

تاکنون با خروج هر عضو از شورای شهر، عضو علی‌البدل به اصلاح‌طلبان نزدیک بوده است؛ مسعود سلطانی‌فر که به جای مفتح یکی از ۳۱ عضو اصلی شورای شهر تهران شد، ولی‌الله شجاع‌پوریان هم جانشین مهدی حجت شد و علی صابری هم جانشین سلطانی‌فر شد، همگی در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان بودند.

با ورود افشین حبیب‌زاده به شورای شهر به هرحال ترکیب شورا اندکی به سود اصلاح‌طلبان سنگینی می کند.

Share