مدیر تعاون روستایی گیلان خبرداد

عضویت ۴۰۸ هزار نفر در شبکه تعاون روستایی گیلان

مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه ۴۳ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند، گفت: ۴۰۸ هزار نفر در گیلان عضو شبکه تعاون روستایی هستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرزاد عبداله‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی کشاورزی در سالن وارش این شهر، اظهار کرد: در راستای مسئولیت جهاد کشاورزی تلاش می‌کنیم با سیاست‌گذاری مناسب و با اولویت حمایت از تولیدکنندگان به حداکثر تولید برسیم.

rostayiii

وی افزود: در تلاش هستیم در این مسیر مشکلات را از بین ببریم و به هدف تعاون روستایی که کاهش هزینه در تولید، افزایش تولید و درآمد در کشاورزان است، دست یابیم.

مدیر تعاون روستایی گیلان، دغدغه امروز استان را مهاجرت روستائیان به شهرها بیان کرد و گفت:  با توجه به بسترسازی در بخش کشاورزی نتوانستیم بایدها را حل کنیم و شاهدمهاجرت روستائیان به شهرها هستیم.

عبداله‌زاده تصریح کرد:کشاورزی کار پر رونق و آینده‌داری است که به دلیل عدم توسعه با کهولت سن در آن رو به رو هستیم و باید با استفاده از تکنولوژی و حمایت از تولیدکنندگان نیروی جوان و مستعد را در این بخش جذب کنیم.

وی افزود: سرسبزی گیلان نشانه توسعه نیست ولی این استان از نعمت‌های زیادی برخوردار است که باید مدیریت شود و محصولاتی مانند برنج، چای، زیتون و ماهی  به فرصتی برای توسعه استان تبدیل شوند در حالی که آنها با تهدید رو به رو می‌شوند.

مدیر تعاون روستایی گیلان خاطرنشان کرد: باید با برنامه منسجم و مدیریت درست کاری کنیم تا سیاستمداران و دست اندرکاران توسعه استان توانایی‌های این بخش را باور و از تولیدکنندگان حمایت کنند.

عبداله‌زاده با بیان اینکه اتحادیه تعاونی روستایی یکی از نمونه‌های کوچک از زنجیره تولید و نیاز استان است، گفت: زنجیره تولید در بازار به طور کامل محاسبه شده تا به تولید برسد، در نمایشگاه توانمندی‌های بخش کشاورزی قصد داریم توانمندی‌ها و جایگاه تولید و اشتغال  را در بخش کشاورزی نشان دهیم.

 نمایشگاه توانمندی‌های کشاورزی با عرضه محصولات متنوع کشاورزی کشور از ۱۲ تا ۲۱ بهمن ماه در سالن وارش رشت برای بازدید و خرید عموم دایر است.

تسنیم/

Share