واکنش دولت به سرمقاله کیهان :

ضرب الاجل ۱۵ روزه دولت برای تهیه لیست عزل و نصب‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اگرچه تهیه این لیست می تواند حداقل ابهامات مسئولان اجرایی کشور را از میزان تغییرات صورت گرفته در قوه مجریه برطرف کند، اما شاید بهتر باشد این لیست پس از تهیه و تجزیه و تحلیل، در اختیار افکار عمومی نیز قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  یکی از موضوعاتی که در ابتدای فعالیت هر کدام از دولتها، مورد توجه رسانه ها و اهالی سیاست قرار می گیرد، میزان تغییراتی است که در مدیران ارشد و بدنه دستگاههای اجرایی اتفاق می افتد.

12251_588

این موضوع در دولت یازدهم مورد رصد دو چندان رسانه ها و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته است چراکه شعار حجت الاسلام روحانی، تاکید بر واژه پر معنای اعتدال بوده و در اولین کنفرانس خبری خود نیز در پاسخ به سوالی درباره امکان قلع و قمع مخالفان خود در بدنه اجرایی نیز گفت که “من با کلید آمده ام نه داس”

بر این اساس، رسانه ها حساسیت خاصی نسبت به تغییرات در دولت نشان داده و با بیان ارقام مربوط به این تغییرات، تاکید می کنند که دولت یازدهم اقدام به حذف و تغییر بخش قابل توجهی از مدیران و مسئولان مهم و ارشد دستگاههای پایتخت نشین و استانها کرده است به گونه ای که آماری مبنی بر تغییر ۲۵۰۰ مدیر، روز گذشته در رسانه ها منتشر شد.

بررسی های صبحانه نشان می دهد دولت نیز با اطلاع از اهمیت رصد دقیق و تهیه آمارهای مربوطه، اقدام به صدور بخشنامه ای مهم برای جمع آوری اطلاعات مربوط به تغییر مدیران اجرایی کرده است.

بر اساس بخشنامه شماره “۱۶۰۳۴/۹۲/۲۰۰” معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور خطاب به مسئولان ارشد وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی از آنها خواسته شده است با توجه به شرایط  فصل هشتم قانون مدیریت خدمات کشوری درباره انتصاب و ارتقاء شغلی و دستورالعمل اجرایی شرایط عمومی و شایستگی های عمومی و تخصصی و نحوه انتخاب و انتصاب مدیران مصوب خردادماه سال ۹۰ شورای عالی اداری، مواردی را تهیه و به این معاونت ارسال کنند.

در این بخشنامه تاکید شده است که آمار مذکور به منظور ارایه گزارش به رییس جمهور کشورمان تهیه خواهد شد.

در ادامه این بخشنامه مهم، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات و  شرکت های دولتی خواسته شده است ظرف ۱۵ روز، اطلاعات مربوط به انتصاب مدیران حرفه ای و سیاسی خود را از زمان شروع دولت یازدهم یعنی ۱۳/۵/۱۳۹۲ را بر اساس فرمتی واحد به این معاونت ارسال کنند.

اگرچه تهیه این لیست می تواند حداقل ابهامات مسئولان اجرایی کشور را از میزان تغییرات صورت گرفته در قوه مجریه برطرف کند، اما شاید بهتر باشد این لیست پس از تهیه و تجزیه و تحلیل، در اختیار افکار عمومی نیز قرار بگیرد./صبحانه

Share