با تلاس نيروهاي امدادرسان

صومعه‌سرا از محاصره برف آزاد شد/آماده‌باش اعضای ستاد بحران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از چهار روز محاصره برفی با اعزام نیروهای امدادرسان و ماشین‌آلات سنگین جدید راهداری و بدون نقص فنی، صومعه‌سرا آزاد شد و نفسی دوباره گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بارش سنگین برف که در شهرستان صومعه سرا تمام محورهای اصلی و فرعی را مسدود کرده بود از محاصره برف آزاد شد.

*نجات صومعه‌سرا از محاصره برف

somesaraپس از چهار روز محاصره برفی با اعزام نیروهای امدادرسان و ماشین‌آلات سنگین جدید راهداری و بدون نقص فنی، صومعه‌سرا آزاد شد و نفسی دوباره گرفت.

بالغ بر ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و بیش از ۱۲ دستگاه لودر، گریدر و یک دستگاه بولدوزر کار آزادسازی شهر و روستاهای صومعه‌سرا از چنگال ۲ متری برف را به‌عهده گرفتند.

محور های اصلی منتهی به صومعه‌سرا از جمله مناطق تولمات، کسما و خیابان‌های مرکز شهر اکنون باز بوده و امکان تردد برای خودروها فراهم شده است.

مسیر مسدود مسکن مهر صومعه‌سرا نیز امروز با کمک تیم اعزامی جدید بازگشایی شد.

*آماده‌باش اعضای ستاد بحران در محل فرمانداری صومعه‌سرا

اعضای ستاد بحران صومعه‌سرا برای شناسایی و خدمات‌رسانی به مناطق پربارش برف به‌ویژه مناطق حاشیه تالاب این شهرستان در محل فرمانداری ساکن بوده و تیم خدمات‌رسان راهداری را هدایت می‌کنند.

عملیات بازگشایی محورهای روستایی نیز امروز آغاز و از ۴۱ روستا که اه آنها مسدود بود تعداد  هشت روستا تاکنون باز شده است.

نیروهای امنیتی نیز در سطح خیابان‌ها و معابر در تلاش برای هدایت وسایل نقلیه، جلوگیری از ترافیک و ایجاد هر نوع مشکلی هستند.

بازار صومعه‌سرا با گشایش خیابان‌ها جان تازه گرفته و کسب و کار بازاریان این شهر پس از چهار روز خاموشی رونق دوباره گرفت.

هنوز مسیر رفت و آمد تعداد زیادی از کوچه‌های صومعه‌سرا مسدود است اما عملیات بازگشایی همچنان ادامه دارد.

خودروهای پارک شده در کنار خیابان‌ها در انحصار برف سنگین گرفتار شده‌اند و قادر به تکان دادن خود تا پاک‌سازی کامل شهر نیستند.

*رکورد بارش برف در گیلان شکسته شد

بارش برف در صومعه‌سرا رکورد بارش در گیلان را شکست و مردم زیادی را غافلگیر کرد.

سقف بسیاری از خانه‌های روستایی و واحدهای مرغداری صومعه‌سرا که از استحکام کافی برای مقابله با این حجم از بارش‌ها برخوردار نبود فرو ریخت تا شیرینی برف امسال را به کام برخی تلخ شود.

بارش برف سنگین در صومعه‌سرا سودجویی افراد برف‌روب سقف خانه‌ها را به دنبال داشت که با قیمت‌های گزاف و غیر منطقی خواستار پارو کردن سقف منازل افراد می‌شدند./فارس

Share