مديركل دامپزشكي گيلان خبر داد:

صادرات ۱۴۱ کیلوگرم خاویار از گیلان به انگلیس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر سهراب عاقبتی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۴۱ کیلوگرم خاویار از گیلان به انگلیس صادر شده است. وی افزود: این میزان خاویار از مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان استحصال و صادر شده است. مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: بیش از ۲۴ گونه از ماهیان خاویاری در سراسر جهان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر سهراب عاقبتی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۴۱ کیلوگرم خاویار از گیلان به انگلیس صادر شده است.

خاویار

وی افزود: این میزان خاویار از مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان استحصال و صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: بیش از ۲۴ گونه از ماهیان خاویاری در سراسر جهان شناخته شده که پنج گونه آن در دریای خزر زندگی می کنند و سه گونه بلوگا، استریا و سوروگا (اوزون برون) بهترین تولید خاویار را دارند.

وی اضافه کرد: چربی موجود در خاویار ۷۵ درصد لستین و ۲۵ درصد کلسترول است و خاویار با داشتن اسیدهای چرب اومگا ۳، مانع از افزایش کلسترول خون می شود.

دکتر عاقبتی ارزش ریالی این محموله را ۶ میلیارد و ۴۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد که میزان ارز وارد شده به کشور ۲۵۶ هزار و ۶۳۰ دلار است.

وی در ادامه از واردات ۷۳ محموله فرآورده های خام دامی به مقصد استان گیلان خبر داد و گفت: تعداد مجوز داده شده برای واردات نهاده های دامی در نه ماهه سالجاری توسط استان ۱۵ محموله بوده است که دو محموله سبوس گندم به میزان ۲۶۵ هزار و ۱۲۴ کیلوگرم توسط بنادر استان ترخیص و وارد گیلان شده است.

عاقبتی همچنین به مجوز واردات فرآورده های خام دامی توسط سازمان دامپزشکی کشور برای ۷۱ محموله اشاره کرد که این محموله ها شامل تحم نطفه دار بوقلمون، تخم چشم زده قزل آلا، جوجه یکروزه مادر و جوجه یکروزه اجداد هستند.

ایسنا/

Share