رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت تاكيد كرد

شورای شهر یاور مسئولین اجرایی/ آموزش ,راهکار محرومیت زدایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه ما در مقابل مسئولین اجرایی نیستیم، گفت: ما در کنار مسئولین قرار داریم و به عنوان یاریگر آنان در دفاع از حقوق مردم در رفع کاستی ها و بهبود شرایط هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه ما در مقابل مسئولین اجرایی نیستیم، گفت: ما در کنار مسئولین قرار داریم و به عنوان یاریگر آنان در دفاع از حقوق مردم در رفع کاستی ها و بهبود شرایط هستیم.

hajipur در جلسه هم اندیشی شورای اسلامی شهرستان رشت که امروز، ۳بهمن ماه در دفتر این شورا برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران است و ما شاهد رشادت های بی نظیر همه اقشار جامعه در آن سال ها بودیم که توانستند رژیم طاغوت را نابود سازند.

وی با بیان اینکه تدابیر امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی منجر به گسترش عدالت در جامعه اسلامی شد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت مردم و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) محقق شد و توانستیم این نظام ارزشمند بر پایه مؤلفه های اسلامی را به دست مقام معظم رهبری برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با تاکید بر لزوم گرامیداشت و تقدیر از خانواده های شهدا و ایثارگران تصریح کرد: انقلابیون و رزمندگان در هر فرصتی که اسلام و انقلاب را درخطر دیدند ایستادگی کردند و در این مسیر حتی از جان خود گذشتند تا لطمه ای به ارزش های اسلامی و دینی وارد نشود.

حاجی پور با بیان اینکه باید ایثارگری ها و رشادت های انقلابیون در ایام الله دهه فجر را به نسل امروز منتقل کنیم، عنوان کرد: نسل جوان امروز با فضای آن روزها و از خودگذشتگی ها در مسیر آزادی، عدالت و آرمان های اسلامی آشنا نیستند لذا ما باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنیم تا گامی در راستای پاسداشت خون شهدا برداشته باشیم.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم وظیفه اصلی شوراهاست، افزود: ما باید تلاش کنیم که حتی اگر نمی توانیم تمام مشکلات شهرستان را حل کنیم، حداقل در حد توانمان از اموری که می توانیم در آن ها مؤثر باشیم غافل نشویم و با حل کوچکترین مشکلات مردم زمینه امیدواری آنان را فراهم سازیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه مسائل ایمنی و حوادث یکی از دغدغه های مهم مردم است، اضافه کرد: در تلاشیم تا با هماهنگی های لازم با شورای بخش ها و با استفاده از پتانسیل های موجود و صرف کمترین هزینه ها به رفع مشکلات مردم بپردازیم.

حاجی پور با اشاره به اینکه ۲درصد از بودجه شورای شهر رشت به شورای شهرستان اختصاص داده شده است، گفت: این بودجه حتی هزینه لازم برای مصارف ماهیانه شورای اسلامی شهرستان را تامین نمی کند لذا ما در تلاشیم تا با استفاده از نظرات مشاوران متخصص با کمترین هزینه ها و با رویکرد بهره از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود باری از دوش مردم برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه باید به گونه ای فعالیت کنیم که در پایان کار و اتمام دوره خدمت کارنامه خوبی از خود برجای گذاشته باشیم، متذکر شد: رفع محرومیت های مردم مهم ترین عامل در ایجاد آرامش خاطر و ساختن دنیا و آخرت ما بشمار می رود.

وی آموزش را مهم ترین رکن بهبود شرایط مردم دانست و ادامه داد: آموزش می تواند راهکار مناسبی برای محرومیت زدایی مردم در نقاط مختلف باشد که با نبود امکانات حیاتی مواجه هستند، مثلا آتش سوزی در روستاها یکی از موارد مهمی است که به دلیل فاصله مکانی با مراکز آتش نشانی شاهد از بین رفتن منازل مسکونی مردم هستیم، لذا با آموزش اطفای حریق مردم ساکن در همین نواحی و ارائه امکانات اندک می توانیم تا حدودی به رفع این مشکل بپردازیم.

حاجی پور بهره مندی از هنرمندان و فضای طنز را راهکار مناسبی برای علاقه مندسازی مردم به امر آموزش دانست و بیان کرد: می توانیم با دعوت از هنرمندان به بخش های مختلف شهرستان و اطلاع رسانی جامع در این خصوص شاهد اجتماع و حضور همه اقشار جامعه از بزرگ تا کوچک باشیم تا فرصتی برای ارائه آموزش های لازم جهت محرومیت زدایی در کنار ایجاد محیط شاد فرهنگی ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت جذب سرمایه گذار را یکی از راهکارهای بهبود شرایط مردم دانست و تاکید کرد: اعضای شورای شهرستان در بخش های مختلف باید زمینه های دستیابی به این مهم را فراهم کنند تا با جذب سرمایه گذار زمینه های اشتغال فراهم شود و ما شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در میان جوانان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی نباید به حاشیه کشیده شود، بیان کرد: شاید نتوانیم تمامی مشکلات مردم را حل کنیم اما باید تلاش کنیم تا در چارچوب قانون و با استفاده از پتانسیل ها به این مهم بپردازیم زیرا شورا قوی ترین دستگاه نظارتی شهرستان است که با رأی مستقیم مردم روی کار آمده و این امر وظیفه سنگینی بر دوش ما در مسیر دفاع از حق مردم می نهد.

حاجی پور با بیان اینکه ما در مقابل مسئولین اجرایی نیستیم، خاطرنشان کرد: ما در کنار مسئولین قرار داریم و به عنوان یاریگر آنان در دفاع از حقوق مردم در رفع کاستی ها و بهبود شرایط هستیم./ایسنا

Share