سردرگمي مردم

شما مشمول دریافت سبد کالا نیستید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خانمی که ناامید به فروشگاه رفاه رفته بود تا سبد کالای رایگان را دریافت کند گفت: دو روز قبل پیامک فرستادم اما پاسخ داده شد که شما مشمول نیستید.همسرم بیکار است و از یارانه دولت استفاده می‌کنیم چگونه می‌شود که من مشمول نباشم اما همسایه ما که خانه و ماشین دارد مشمول است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ازدیروز توزیع سبد کالایی همزمان با کشور در گیلان نیز آغاز شد اما به دلیل شرایط جوی و برفی بودن هوای این استان توزیع چندانی صورت نگرفته است.

sabadوزارت صنعت و تجارت در اطلاعیه خود یکی از شرایط دریافت کالا را درآمد زیر ۵۰۰ هزار تومان سرپرستان خانوارها اعلام کرد در حالی که ارائه سبد کالایی پیش زمینه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است.

مشمولان دریافت سبد کالایی شامل سرپرستان خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سرپرستان خانوارهای زیرپوشش بهزیستی، ‌سرپرستان خانوارهای مستمری بگیران تامین اجتماعی با حقوق مستمری زیر ۵۰۰ هزار تومان، سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی با حقوق کمتر از ۵۰۰ هزار تومان، سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته‌های نیروهای دولتی و سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل هستند.

*تایید پیامکی برای دریافت کالای دولت

متقاضیان سبد کالایی می‌توانند از طریق ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره ۵۰۰۰۴۹۹ و مراجعه به درگاه اینترنتی www.yaranehkala.ir از امروز از تخصیص سبد کالا مطمئن شوند.

سبد کالایی مرحله نخست شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، دو بطری روغن مایع‌، دو بسته پنیر بسته‌بندی شده، یک شانه تخم مرغ یا ۲۴ عدد بسته‌بندی شده است که از امروز ۱۳ بهمن به مدت ۱۵ روز به تدریج به صورت رایگان از مراکز توزیع ارائه می‌شود.

این کالا از طریق فروشگاه‌های رفاه، اتکا، تعاونی مصرف کارکنان دولت، اتحادیه امکان و فرهنگیان گیلان توزیع می‌شود.

توزیع سبد کالا اگر چه در مراکز مذکور آغاز شده اما اشکالاتی در توزیع وجود دارد به ویژه اینکه دولت بسیاری از مشمولان را حذف کرده است.

تصمیم دولت در توزیع کالا موجب شده تا اقشار مختلف مردم سرگردان شوند و ندانند تکلیف آنها برای دریافت کالا چیست.

با وجود وضعیت شرایط جوی استان‌های شمالی به ویژه گیلان، مردم زیادی به فروشگاه‌های محل توزیع کالا از جمله رفاه رفتند.

«شما مشمول نیستید» پاسخی است که بیشتر اقشار مردم با ارسال پیامک به سامانه مذکور دریافت کردند.

*۱۵۰ شعبه در گیلان کالای رایگان دولت را توزیع می‌کند

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه در این استان ۱۵۰ شعبه کار توزیع کالای رایگان را به‌عهده دارند.

مجید زیرک، با بیان اینکه توزیع کالا جزو مصوبه هیئت وزیران است، تصریح کرد: با توجه به شرایط برفی گیلان مراجعه مردم به فروشگاه‌های مذکور با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: سرپرستان مذکور همراه با کد ملی و کارت یارانه به فروشگاه‌های مذکور مراجعه کنند و کالای خود را بگیرند.

*افراد غیرمشمول کد پیگیری دریافت کنند

این مسئول با بیان اینکه امروز در فروشگاه ۱۰۰ نفر مراجعه کرده بودند، خاطرنشان کرد: کسانی که نام آنها از لیست دریافت کالای دولت از طریق سامانه حذف شده است می‌توانند با وارد کردن «* ۷۹۹ #»  در گوشی تلفن‌های همراه خود کد پیگیری دریافت کنند.

وی با اشاره به مهلت ۱۵ روزه دریافت کالای رایگان دولت خاطرنشان کرد: مردم نگران این موضوع نباشند با توجه به شرایط جوی هوا امکان تمدید وجود دارد و ما درخواست تمدید را می‌دهیم.

زیرک درباره افرادی که به جای کارت یارانه از دفترچه استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این افراد باید به همان بانکی که دفتر چه دارند مراجعه کنند و کارت بگیرند.

وی از مردم خواست قبل از مراجعه به فروشگاه‌های تعیین شده از مشمول بودن خود برای دریافت سبد کالا از طریق ارسال پیامک به سامانه ۵۰۰۰۴۹۹ اطمینان حاصل کنند تا در هنگام توزیع کالا دچار مشکل نشوند.

*شوهرم بیکار است اما ما را مشمول دریافت سبد کالا نمی‌دانند

خانمی که ناامید به فروشگاه رفاه رفته بود تا سبد کالای رایگان را دریافت کند گفت: دو روز قبل پیامک فرستادم اما پاسخ داده شد که شما مشمول نیستید.

وی اظهار کرد: همسرم بیکار است و از یارانه دولت استفاده می‌کنیم چگونه می‌شود که من مشمول نباشم اما همسایه ما که خانه و ماشین دارد مشمول است.

این متقاضی از دولت خواست تا به این مسئله رسیدگی کند.

  تعداد بسیاری از افراد با حضور در فروشگاه‌های مذکور رشت متوجه شدند که مشمول نیستند و این موضوع موجب دلخوری و حتی بحث و جدل شد. /فارس

Share