رقابت سنگین «چ» و «رستاخیز»

سیمرغ ها صاحبان خود را شناختند+اسامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم پایانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، با برگزاری فرش قرمز آغاز شد و سپس با اهدای سیمرغ های بلورین به پایان رسید تا سال جدید سینمای ایران برای سینماداران نیز با اکران فیلم های حاضر در جشنواره رسماً آغاز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک , مراسم پایانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، با برگزاری فرش قرمز آغاز شد و سپس با اهدای سیمرغ های بلورین به پایان رسید تا سال جدید سینمای ایران برای سینماداران نیز با اکران فیلم های حاضر در جشنواره رسماً آغاز شود.

اختتامیه جشنواره سی و دوم فجر برگزار شد تا پس از رونمایی از مهم ترین سرمایه های سینمای ایران برای یک سال پیش رو، برگزیدگان بخش‌های مختلف از میان کاندیداهایی که برای ۲۲ سیمرغ بلورین رقابت می‌کنند، مشخص شوند و سیمرغ های بلورین نقش بسته بر پوسترهای فیلم ها، عیاری برای سنجش اعتبار آثار توسط مردم شود و در اکران عمومی نیز حضور موفق تری داشته باشند؛ عیاری که البته در سال‌های اخیر چندان با نظر مخاطبان عام همسان نبوده است.

در مراسم اختتامیه، ابتداً مراسم فرش قرمز برگزار شد و سینماگران و شخصیت ها با عبور از روی فرش قرمز و مقابل عکاسان و فیلمبرداران در محل ویژه در سالن اصلی مرکز همایش ها مستقر شدند. احسان کرمی مجری برنامه رادیو هفت همچون افتتاحیه به سینماگران خوش‌آمد می‌گفت و مدیریت صدا و اجرا در لابی سالن همایش ها را برعهده داشت برنامه رسمی اختتامیه اما با حدود ۴۰ دقیقه تاخیر در سالن اصلی با نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن آغاز شد.

342399_122

پس از قرائت قرآن، ویدیویی تحت عنوان «انفجار نور» که مشتمل بر تصاویر ادیت شده امام خمینی در طول مبارزات انقلاب اسلامی و دوران رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی بود به نمایش درآمد تا جشنواره بین المللی فیلم فجر که به مناسب این اتفاق فرخنده در ایام دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، حال و هوایی متفاوت به خود گیرد. سپس محمدرضا شهیدی فر ضمن خوش آمدگویی به حاضران در اختتامیه، پیشنهاد کرد جشنواره فیلم فجر هر ماه یک بار برگزار شود تا فیلم های بهتری داشته باشیم!

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور،  آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حسین فریدون روحانی برادر و دستیار رئیس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، محمد احسانی و جعفری‌جلوه مدیران دولتی حاضر در اختتامیه جشنواره سی و دوم هستند.

همچنین هنرمندانی همچون محسن امیریوسفی، عبدالله اسکندری، رخشان بی‌اعتماد، یدالله صمدی، مجتبی فراورده، پناه‌برخدا رضایی، سعید راد، ضیاءالدین دری، بهرام رادان، داریوش فرهنگ، لوریس چکناواریان، محمود کلاری، مریلا زارعی، نرگس آبیار، محسن روزبهانی، سهراب پورناظری، ملیکا شریفی‌نیا، آزیتا حاجیان، مهدی فخیم‌زاده، بهروز افخمی، کارن همایون‌فر، ابوالحسن داودی، محسن علی اکبری، مجیدمیرفخرایی، حمید نعمت‌الله، سیروس الوند، مهدی داوری، روح‌الله حجازی، بهروز افخمی، هادی نائیجی، کیانوش عیاری، امیرحسین شریفی، غلامرضا موسوی، جهانگیر کوثری، فرامرز قریبیان، کامپوزیا پرتویی، لقمان خالدی، رضا عطاران، بابک حمیدیان، مریلا زارعی، فرهاد توحیدی، شهرام مکری، امیر اثباتی، بهرام رادان، فرشته طائرپور و… حضور دارند.

در ادامه افتتاحیه، علیرضا رضاداد سخنان بسیار کوتاهی برای خوش آمدگویی به حاضر گفت و نوبت به اهدای جوایز بخش مستند رسید. هیات داوران این بخش، بیانیه ای قرائت نکرد و جوایز بخش مستند به سرعت اهداء شد. پس از آن ویدئویی از برگزاری سی و دومین دوره جشنواره در تمام استان های کشور پخش شد، اکران فیلم‌ها در کاخ جشنواره، کارگاه‌ها و نشست های جنبی جشنواره با حضور چهره های شاخص سینمای جهان همچون ویتوریو استرارو به نمایش درآمد.

سپس علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد پشت تریبون رفت و سخن گفت که البته پس از طولانی شدن سخنان وزیر، حاضران با تشویق پیاپی، خواستار پایان سخنانش شد که اتفاقی عجیب و کم سابقه بود. وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به این واکنش گفت: «رو به پایان است، زودتر تمام می کنم!» و البته همچنان به سخنان خود ادامه داد و تا پایان متن سخنرانی اش پیش رفت که با چند سری تشویق دیگر مواجه شد و در آخر نیز گفت: «غیر از هنر که تاج سر آفرینش است / دوران هیچ منزلتی پایدار نیست»

سپس سیمرغ های بلورین بخش بخش «نگاه نو» یا همان فیلم اولی ها اهداء شد و سپس نوبت به پخش قطعاتی توسط علیرضا قربانی بود. شبکه نمایش که پخش زنده این مراسم را نشان می‌داد، بخش اجرای زنده موسیقی سنتی را ابتداً سانسور کرد و پس از دقایق در حالی که دوربین گل نشان میداد، نوای موسیقی پخش شد و دوباره به استودیو برگشت! در ادامه به واسطه آنکه نماهنگ یادبود از هنرمندان فقید سینما در یک سال اخیر منتهی به جشنواره سی و دوم با اجرای زنده قربانی گره خورد، شبکه نمایش مجبور به پخش این بخش شد. ظاهراً مشکل سانسور نمایش ساز در تلویزیون همچنان پابرجاست و اتفاقات اخیر تنها یک اتفاق بوده است.

سپس علیرضا رضاداد دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور روی صحنه تاکید کرد فیلمی حائز شرایط لازم برای دریافت جایزه ویژه ریاست جمهوری در نخستین دوره ای که قرار بود این جایزه اهداء شود، شناخته نشد و این جایزه در این دوره اهداء نخواهد شد. سپس محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور روی صحنه آمد و سخنرانی کوتاهی انجام داد. حاضران با تشویق پیاپی نهاوندیان، مواجهه‌ای مشابه سخنرانی جنتی انجام دادند که البته عده تشویق کنندگان در هر دو اتفاق، بین ده تا بیست درصد حاضران در سالن بود. پس از سخنان نهاوندیان به دعوت مجری، با اشاره به حضور جانبازان قطع نخایی و خانواده های شهدای حاضر در جمع که میهمان اختتامیه شده‌اند، حاضران یکپارچه به احترامشان ایستادند و تشویق شان کردند.

سپس نوبت به حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی رسید که او از سخنرانی صرف نظر کرد و با خواندن شعری، به سخنانش پایان داد و سپس در اقدامی غیرمنتظره با اهدای تابلوی خط نفیسی، از علیرضا رضاداد تقدیر کرد. ایوبی در ادامه از رضاداد خواست دبیر دوره بعدی جشنواره نیز باشد. در ادامه و پیش از اهدای جوایز بخش سودای سیمرغ (بخش اصلی) محمدرضا شهیدی فر عنوان کرد، کارگردان فیلم «عصبانی نیستم» از دبیر جشنواره خواسته برای آنکه فضای جشنواره آرام باقی بماند، فیلم وی ارزیابی نشود و در این حالی است که ظاهراً این فیلم در برخی بخش ها از سوی هیات داوران به عنوان منتخب، اعلام شده بود و ظاهراً بدین ترتیب هیات داوران دور خورد!

پس از اهداء چند بخش از جوایز «سودای سیمرغ»، کلیپی با صدای محسن چاووشی پخش شد که ترکیبی از تصاویر دیدنی فیلم های سینمایی را در خود جای داده بود و با شعر «آمد بهاران جانان / ای شاخ تر برقصا…» گره خورده بود.

بخش مستند

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم

۱. جایی برای زندگی (به تهیه‌کنندگی محسن استادعلی و نسرین عبدی)

۲. حیات در رگ‌های سرد (به تهیه‌کنندگی فتح‌اله امیری)

۳. خاطراتی برای تمام فصول (به تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی)

برنده:
خاطراتی برای تمام فصول (به تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی)
رزاق کریمی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این دوره، مقام والای جانبازان شیمیایی کشورما را پاس داشت.

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی

۱. محسن استادعلی برای فیلم «جایی برای زندگی»

 

۲. لقمان خالدی برای فیلم «کمی بالاتر»

 

۳. مصطفی رزاق‌کریمی برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول»

 

۴. مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط»

برنده:
محسن استادعلی برای فیلم «جایی برای زندگی»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین پژوهش و تحقیق

۱. مصطفی رزاق‌کریمی و سام کلانتری برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول»

۲. بهزاد فتحی‌نیا برای فیلم «حیات در رگ‌های سرد»

۳. سیدغلامرضا نعمت‌پور و لاله روزگرد برای فیلم «برای گونگادین بهشت نیست»

برنده:
سیدغلامرضا نعمت‌پور و لاله روزگرد برای فیلم «برای گونگادین بهشت نیست»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی- هنری

۱. وحید بتوته برای فیلم «لطفاً بوق بزنید»

۲. ماکان عاشوری برای فیلم «نیمروز مَکُران»

۳. علی لقمانی برای فیلم «باد بر باغ نظر»

۴. مهدی نورمحمدی و محمود منصوری برای فیلم «حیات در رگ‌های سرد»

۵. مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط»

برنده: مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط»

بخش نگاه نو (فیلم اولی‌ها)

 

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم:

 

۱. تراژدی (به تهیه‌کنندگی محمدحسن نجم)

 

۲. چند متر مکعب عشق (به تهیه‌کنندگی نوید محمودی)

 

۳. حقِ سکوت (به تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی)

 

۴. خانه‌ای کنار ابرها (به تهیه‌کنندگی روح‌اله برادری)

 

۵. سیزده (به تهیه‌کنندگی سعید سعدی)

 

۶. ملبورن (به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی)

برنده: چند متر مکعب عشق (به تهیه‌کنندگی نوید محمودی)

صاحبان سیمرغ های بلورین بخش مستند مشخص شدند
صحنه ای از فیلم چند متر مکعب عشق

 

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:

۱. نیما جاویدی برای فیلم «ملبورن»

۲. هومن سیدی برای فیلم «سیزده»

۳. جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۴. آزیتا موگویی برای فیلم «تراژدی»

۵. محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت»

۶. برزو نیک‌نژاد برای فیلم «ناخواسته»

برنده: جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

 

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه:

 

۱. بهروز افخمی برای فیلم «پایان خدمت»

 

۲. سیدجلال دهقانی اشکذری برای فیلم «خانه‌ای کنار ابرها»

 

۳. هومن سیدی برای فیلم «سیزده»

 

۴. رضا کریمی برای فیلم «تراژدی»

 

۵. جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۶. محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت»

برنده: محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت»

جایزه ویژه هیات داوران بخش نگاه نو: سیزده به کارگردانی هومن سیدی
این کارگردان جایزه‌اش را به رئیس جمهور اهدا کرد

دیپلم افتخار بازیگری: امیر جدیدی برای فیلم‌های «پایان خدمت» و «سیزده»

 

دیپلم افتخار بازیگری:پانته‌آ پناهی برای فیلم «خانوم»

 

دیپلم افتخار فیلمبرداری: مسعود سلامی برای فیلم «ناخواسته»

دیپلم افتخار: سیدجلال دهقانی برای «خانه‌ای کنار ابرها»

بخش سودای سیمرغ


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری:

۱. سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ»

۲. بهنام خاکسار برای فیلم «طبقه حساس»

۳. امیر سحرخیز و کامران سحرخیز برای فیلم «عصبانی نیستم!»

۴. سایمون فریم برای فیلم «رستاخیز»

برنده:
سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی:

۱. رضا ترکمان برای فیلم «پنجاه قدم آخر»

 

۲. حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «چ»

 

۳. حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «رستاخیز»

 

۴. زنده‌یاد محمدجواد شریفی‌راد و محسن روزبهانی برای فیلم «معراجی‌ها»

برنده: حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «چ»و «رستاخیز»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی:

۱. سودابه خسروی برای فیلم «شیار ۱۴۳»

۲. محسن دارسنج برای فیلم «همه چیز برای فروش»

۳. سیدرسول سیدعربی برای فیلم «انارهای نارس»

۴. محسن موسوی برای فیلم «رستاخیز»

۵. مهرداد میرکیانی برای فیلم «قصه‌ها»

۶. مهرداد میرکیانی برای فیلم «میهمان داریم»

برنده: محسن دارسنج برای فیلم «همه چیز برای فروش»

دارسنج این جایزه را به محسن امیریوسقی کارگردان «آشغال های دوست داشتنی» و امیر ثقفی کارگردان «همه چیز برای فروش» هدیه کرد و گفت: ۸۰ درصد آنهایی که اینجا هستند خانه اجاره ای دارند، امیدوارم فکری در این زمینه بشود.

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس:

 

۱. آبتین برقی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۲. عباس بُلوندی برای فیلم «چ»

۳. حسن روح‌پروری برای فیلم «انارهای نارس»

۴. شراره سروش برای فیلم «همه چیز برای فروش»

۵. مرجان شیرمحمدی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۶. مجید میرفخرایی برای فیلم «رستاخیز»

برنده: مجید میرفخرایی برای فیلم «رستاخیز»

 

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین صدای فیلم:

 

۱. برای فیلم «چ» صدابردار: بهمن اردلان / صداگذار: سیدعلیرضا علویان

۲. برای فیلم «چندمتر مکعب عشق» صدابردار: مهدی صالح‌کرمانی/ صداگذار: امیرحسین قاسمی

۳. برای فیلم «رستاخیز» صدابردار: یداله نجفی/ صداگذاران: جرمی‌پرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی

۴. برای فیلم «شیار ۱۴۳» صدابردار: کامران کیان‌ارثی/ صداگذار: آرش قاسمی

۵. برای فیلم «عصبانی نیستم!» صدابردار: نظام‌الدین کیایی/ صداگذار: محمدرضا دلپاک

۶. برای فیلم «همه چیز برای فروش» صدابردار: محمد حبیبی/ صداگذار: حسین ابوالصدق

یادآوری می‌شود هیات داوران در بخش صدا به جای تفکیک نامزدهای دو جایزه صدابرداری و صداگذاری، با محور قرار دادن صدای فیلم، دو سیمرغ بلورین به صدابردار و صداگذارِ یک اثر اهداء خواهند کرد.

برنده: برای فیلم «چ» صدابردار: بهمن اردلان / صداگذار: سیدعلیرضا علویان

 

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

۱. فرهاد اصلانی برای فیلم «قصه‌ها»

۲. بابک حمیدیان برای فیلم «چ»

۳. بابک حمیدیان برای فیلم «رستاخیز»

۴. اکبر عبدی برای فیلم «خواب‌زده‌ها»

۵. میلاد کی‌مرام برای فیلم «خط ویژه»

۶. صبا گرگین‌پور برای فیلم «مردن به وقت شهریور»

برنده: بابک حمیدیان برای فیلم «چ» و «رستاخیز»
بابک حمیدیان با بغض جایزه اش را دریافت کرد و از شهید اصغر وصالی یاد کرد

دیپلم افتخار: میلاد کی‌مرام برای فیلم «خط ویژه»
کی مرام دیپلم افتخارش را به کودکان سرطانی و بیمارستان محک اهداء کرد

 

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

 

۱. هنگامه حمیدزاده برای فیلم «اشباح»

 

۲. ملیکا شریفی‌نیا برای فیلم «اشباح»

 

۳. سهیلا گلستانی برای فیلم «میهمان داریم»

 

۴. شبنم مقدمی برای فیلم «امروز»

 

۵. نعیمه نظام‌دوست برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

برنده: شبنم مقدمی برای فیلم «امروز»

دیپلم افتخار: مشترکاً برای هنگامه حمیدزاده و ملیکا شریفی‌نیا برای فیلم «اشباح»

 

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن:

 

۱. سهراب پورناظری برای فیلم «آرایش غلیظ»

۲. فرید سعادتمند برای فیلم «شیار ۱۴۳»

۳. علیرضا کهن‌دیری برای فیلم «میهمان داریم»

۴. استفان واربک برای فیلم «رستاخیز»

۵. کارن همایونفر برای فیلم «همه چیز برای فروش»

۶. پیمان یزدانیان برای فیلم «طبقه حساس»

برنده: استفان واربک برای فیلم «رستاخیز»

دیپلم افتخار: کارن همایون فر برای «همه چیزی برای فروش»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین تدوین:

۱. نیما جعفری جوزانی برای فیلم «خط ویژه»

۲. حسن حسندوست برای فیلم «برف»

۳. مهدی حسینی‌وند برای فیلم «چ»

۴. مصطفی خرقه‌پوش برای فیلم «متروپل»

۵. هایده صفی‌یاری برای فیلم «عصبانی نیستم!»

 

۶. خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا برای فیلم «آرایش غلیظ»

برنده: مهدی حسینی‌وند برای فیلم «چ»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری:

۱. محمد آلادپوش برای فیلم «میهمان داریم»

۲. هومن بهمنش برای فیلم «امروز»

۳. حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»

۴. مرتضی غفوری برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۵. علی‌محمد قاسمی برای فیلم «همه چیز برای فروش»

برنده: حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد:

 

۱. آرش آصفی برای فیلم «رستاخیز»

۲. حامد بهداد برای فیلم «آرایش غلیظ»

۳. پرویز پرستویی برای فیلم «امروز»

۴. رضا عطاران برای فیلم «طبقه حساس»

۵. مهدی فخیم‌زاده برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۶. نوید محمدزاده برای فیلم «عصبانی نیستم!»

برنده: رضا عطاران برای فیلم «طبقه حساس»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن:

۱. حسیبا ابراهیمی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۲. ساره بیات برای فیلم «فصل فراموشی فریبا»

۳. رویا تیموریان برای فیلم «شیفتگی»

۴. سمیرا حسن‌پور برای فیلم «تمشک»

۵. مریلا زارعی برای فیلم «شیار ۱۴۳»

۶. باران کوثری برای فیلم «عصبانی نیستم!»

برنده: مریلا زارعی برای فیلم «شیار ۱۴۳»
مریلا زارعی در هنگام دریافت جایزه ضمن تقدیر از حاتمی کیا و نرگس آبیار و عوامل فیلم شیار ۱۴۳، از حاضران خواست به احترام مادران شهید بایستند و ایشان را تشویق کنند

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه:

۱. بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۲. سامان سالور برای فیلم «تمشک»

۳. پیمان قاسم‌خانی برای فیلم «طبقه حساس»

۴. مصطفی کیایی برای فیلم «خط ویژه»

۵. حسین مهکام برای فیلم «برف»

برنده: بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:

۱. بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۲. ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم «چ»

۳. احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز»

۴. محمدمهدی عسگرپور برای فیلم «میهمان داریم»

۵. حمید نعمت‌الله برای فیلم «آرایش غلیظ»

برنده: احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم (به تهیه‌کننده):

۱. آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان)

۲. چ (به تهیه‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی)

۳. رستاخیز (به تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده)

۴. شیار ۱۴۳ (به تهیه‌کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی)

۵. قصه‌ها (به تهیه‌کنندگی رخشان بنی‌اعتماد»

برنده: آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان)

جایزه ویژه هیات داوران:نرگس آبیار برای فیلم «شیار ۱۴۳» و حمید نعمت الله برای «آرایش غلیظ»


سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم:

بطور مشترک برای ” خط ویژه” و شیار ۱۴۳

Share