آغاز فعالیت مجدد احمدی نژاد و مشایی

سفرهای استانی احمدی نژاد دوباره برپا می شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شایعه جز جدا ناپذیر زندگی افراد مشهور در جهان و به ویژه در ایران است که بسیاری از تیترهای رسانه‌ها و افکار عمومی را به خود اختصاص داده‌اند. به نظر می رسد رفته رفته ماه عسل دولت یازدهم نیز به پایان رسیده و روزهای انتقاد از برخی اقدامات عجیب و غریب این دولت نیز از راه می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نظر می رسد رفته رفته ماه عسل دولت یازدهم نیز به پایان رسیده و روزهای انتقاد از برخی اقدامات عجیب و غریب این دولت نیز از راه می رسد. بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید بود که موجی از شادمانی و امیدواری به روزها و ماه های آینده، جامعه را فرا گرفت.

ImageThumb2 (2)

این موج حتی بر بازار ارز و سکه و دلار نیز تاثیرات فراوانی گذاشت اما همچنان قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم بالا بود. حتی توافق نامه ژنو و جشن دولتی ها پیرامون آن نیز نتوانست در گرانی ها اثر بگذارد تا به تدریج نگرانی ها مبنی بر عدم کاهش قیمت کالاهای مصرفی مردم به جامعه بازگردد. سرانجام بودجه سال ۹۳ نیز در زمان مقرر از سوی دولت به مجلس ارائه شد اما در این بودجه خبری از لایحه هدفمندی یارانه ها نبود. اما هم دولت و هم مجلس بر این موضوع توافق داشتند که قیمت حامل های انرژی باید افزایش یابد. سرانجام قرار شد که طی ماه های اولیه سال ۹۳ حامل های انرژی نیز با افزایش قیمت روبرو شود. اما آخرین نمونه از فعالیت های عجیب دولت یازدهم به ماجرای سبدکالای حمایتی باز می گردد. سبدی که دو کشته نیز داد و کار را به جایی رساند که رئیس جمهور مقابل دوربین های تلویزیونی از مردم عذر خواهی کند.

در این بین اما این اتفاقات به سود رئیس دولت های نهم و دهم در حال پیشرفت است. احمدی نژاد اولین رئیس جمهوری بود که توانست قانون هدفمندی یارانه ها را در کشور به اجرا بگذارد و در این راه نیز بر پرداخت یارانه نقدی مردم بسیار تاکید داشت. او حتی در آخرین ماه های حضورش در دولت نیز در پی افزایش ۵ برابری قیمت یارانه های نقدی بود تا از این طریق بتواند محبوبیت خود را افزایش دهد. اما مجلس و قانون در برابر این درخواست احمدی نژاد ایستادگی کرد.

حالا با عدم کاهش قیمت کالاهای اساسی از یک سو و به وجود آمدن ماجرای عجیب و غریب سبد کالای حمایتی، رئیس دولت یازدهم در این زمینه مورد انتقاد قرار گرفته است و از سوی دیگر محمود احمدی‌ن‍ژاد نیز سعی دارد خود را با ریسمان سوء مدیریت دولت یازدهم بالا بکشد. همین مسئله سبب شد تا دوباره ماجرای بازگشت احمدی نژاد و یارانش به قدرت مطرح شود. در این بین نیز محمود احمدی نژاد که این روزها سکوت اختیار کرده و در قبال هر تعریف و تمجید یا انتقادی نسبت به عملکرد دولتش پاسخی جز سکوت نمی دهد، در تلاش است تا با جمع کردن یاران قدیمی اش، زمینه بازگشت به قدرت را برای خود فراهم کرده و به احتمال فراوان نیز در این راه، اولین گام این جریان تلاش برای موفقیت در انتخابات مجلس خواهد بود.

پاسخ یاران احمدی نژاد به ماجرای بازگشت به قدرت

 
بدون شک محمود احمدی نژاد از اتفاقات هفته های اخیر در دولت یازدهم بیشترین سود را برده و همین موضوع سبب شده تا نام وی بار دیگر سر زبان ها افتد. این مسئله نیز سبب شده تا احمدی نژاد طی درخواستی از وزرای سابق خود بخواهد تا دور هم جمع شده و با برگزاری جلسات هماهنگ، زمینه بازگشت به قدرت را برای خود فراهم کند.

این موضوع حتی به تایید وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم نیز رسید. اواخر هفته گذشته بود که سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درپاسخ به سوالی در خصوص جلسات وزرای دولت نهم و دهم با محمود احمدی نژاد اظهار داشت: جلساتی که آقای احمدی نژاد ترتیب می‌دهد برای جمع شدن همکاران و دوستان قدیمی دور یکدیگر است و موضوع خاصی نیست. همه وزرای دولت گذشته به این جلسات دعوت شدند و هرچند وقت یکبار این جلسات برگزار می‌شود و همکاران سابق دورهم جمع می‌شوند و چیز غیر عادی و غیر معمولی نیست.

در این بین اما برخی از وزرای دولت قبل به درخواست احمدی نژاد پاسخ منفی داده و از حضور در این جلسات خودداری کردند. این وزرا نیز علت عدم حضور خود را حضور رحیم مشایی در این جلسات عنوان کرده اند. از همین رو وزرایی که درخواست دعوت به جلسه احمدی نژاد را رد کرده اند نیز در پاسخ به این دعوت اظهار داشته اند که تنها در صورتی حاضر به حضور در جلسات خواهند بود که رحیم مشایی در آن حضور نداشته باشد.

در این خصوص البته شنیده شده احمدی نژاد نیز با این درخواست موافقت نکرده و در پاسخ به وزرای سابق خود گفته که من حاضر به حذف مشایی نیستم حتی اگر هیچ کدامتان در این جلسات حضور پیدا نکنید. زریبافان، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، دانشجو وزیر علوم، مصلحی وزیر اطلاعات، قاسمی وزیر نفت و بختیاری وزیردادگستری دولت احمدی نژاد از جمله افرادی بودند که به دلیل حضور مشایی در این جلسات حاضر به شرکت در جلساتی که احمدی نژاد ترتیب داده‌است، نشده اند.

سفرهای استانی احمدی نژاد دوباره برپا می شود؟

به گزارش فردا، اینکه احمدی نژاد و یارانش چه برنامه ای در سر دارند هنوز مشخص نیست. اما بعید است که رئیس دولت دهم حاضر شود شخصا در انتخابات مجلس شرکت کند. اما وی در تلاش است تا تیمی را برای تصاحب کرسی های مجلس دهم آماده کرده و خود نیز برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ فعالیت کند. در این خصوص حتی شنیده می شود که احمدی نژاد در سخنانی در جمع دوستان و همکاران سابق خود گفته است که پس از انتخابات مجلس دهم، سفرهای استانی خود را آغاز خواهم کرد.

نامه نیوز/

Share