سرقت۷ میلیاردی از طلافروشی؛بزرگترین سرقت نیم قرن گذشته در کرمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از دستگیری عاملان بزرگترین سرقت طی ۵۰ سال گذشته در این استان خبر داد. هوشنگ پور رضا قلی یکشنبه شب در نشست خبری از دستگیری سارقین طلا فروشی سال گذشته خیابان شریعتی کرمان در یازدهم بهمن ماه سالجاری خبر داد. وی گفت: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از دستگیری عاملان بزرگترین سرقت طی ۵۰ سال گذشته در این استان خبر داد.

dastgiriهوشنگ پور رضا قلی یکشنبه شب در نشست خبری از دستگیری سارقین طلا فروشی سال گذشته خیابان شریعتی کرمان در یازدهم بهمن ماه سالجاری خبر داد.

وی گفت: این سرقت در بامداد چهاردهم بهمن سال گذشته و توسط دو نفر انجام شد که از همان ابتدای امر و به دلیل پیچیده بودن این سرقت، شخص رئیس پلیس آگاهی استان کرمان مسئول تحقیق این پرونده شد.

این مسئول انتظامی ادامه داد: بعد از انجام تحقیقات فراوان سارقین این سرقت که یکی از پیچیده ترین و بزرگترین سرقت های استان کرمان در پنجاه سال گذشته بود شناسایی شدند.

وی با تاکید بر بالا بودن میزان این سرقت از طلا فروشی تصریح کرد: در این سرقت مبلغ هفتاد میلیارد ریال به سرقت رفته بود که بعد از یک سال انجام عملیات پلیس کشف شد.

 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: این دو سارق ۳۵ و ۳۲ ساله، تحصیلکرده، شاغل، بدون سابقه کیفری و با بهره هوشی مطلوب بودند که بعد از یک سال دستگیر شدند.

بازگشت ۵۰ درصد از اموال مسروقه

وی در بخش دیگری از سخنان خود به چگونگی انجام این سرقت توسط سارقان اشاره کرد و گفت: در بامداد چهاردهم بهمن سال گذشته و بعد از اطلاع از آتش سوزی ساختمان سه طبقه پزشکان متوجه سرقت از طلا فروشی مجاور شدیم.

پور رضا قلی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی با حضور در ساختمان و مشاهده ابزار و آلات برشکاری متوجه سرقت از طلا فروشی مجاور ساختمان شده و به پلیس آگاهی اطلاع دادند.

وی اظهار داشت: سارقان دیوار ۳۵ سانتیمتری پشت جواهرفروشی یادشده را تخریب کرده و از پشت گاو صندوق مستحکم این واحد طلافروشی با مهارت کامل آن را بریده و دو طبقه آن را که حاوی جواهرات گران قیمت بوده، تخلیه کرده بودند.

پور رضا قلی بیان داشت: این سارقان به مدت ۳۰ ساعت در همان ساختمان سه طبقه مشغول به کار بودند تا بتوانند به گاوصندوق راه یابند و پس از انجام سرقت محل مذکور را به آتش کشیده بودند.

وی تصریح کرد: بازگشت ۵۰ درصد از اموال مسروقه از صبح امروز ۱۳ بهمن آغاز شده است و مابقی اموال نیز در املاک و وسایل نقلیه سرمایه گذاری شده که دستور توقیف آنها صادر شده است.

وی اظهار کرد: همسر یکی از سارقان مسئولیت فروش بخشی از اقلام سرقتی را بر عهده داشته که این فرد نیز هم اکنون در بازداشت بسر می برد./مهر

Share