مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر:

سبقت اساتید بزرگ ایران و آذربایجان در دور پنجم شطرنج خزر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پایان دور پنجم دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر در رشت، اساتید بزرگ ایران و آذربایجان در صدر جدول قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پایان دور پنجم دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر در رشت، اساتید بزرگ ایران و آذربایجان در صدر جدول قرار دارند. دور پنجم دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج عصر امروز در مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) این شهر برگزار شد و در پایان رقابت‌های جدول A  ‌بازیکنان دارای درجه استادی و بازیکنان دارای ریتینگ ۲۱۰۰  و بالاتر، احسان قائم‌مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران  و آذریانف از آذربایجان با ۴.۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارند.

1_8811230502_L600

این دو استاد بزرگ در دور پنجم با هم مسابقه دادند که در پایان با پوئین شکنی به تساوی دست یافتند.

سودیم علیف از آذربایجان، سرگی منیوکان از ارمنستان، فرانس سارژر از فرانسه با چهار امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند.

محسن شعرباف، ارنست سیپکه از هلند، سیدجواد علوی، امین ناصری، استاد بزرگ بانوان آدریانا نیکولوا از بلغارستان، پوریا درینی، مرتضی دربان، ایمان معینی، واسیلی پاپین از روسیه و امیررضا پوررمضانی با ۳.۵ امتیاز در تعقیب سایر شطرنج‌بازان هستند.

آدنان نادمی‌فر، صادقی، محمود اسکندری، چیگلاتزه از گرجستان، محمدمیرخادمی، بهروز مرادی، امید نوروزی، شاهین لری‌پری‌زنگنه، سدریک از ارمنستان، مهرداد صداقتی، آرش طهباز، الکسی براسو از ازبکستان و آل علی حسین از عراق با سه امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

در جدول A بازیکنان دارای درجه استادی و بازیکنان دارای ریتینگ ۲۱۰۰  و بالاتر، در جدول B  بازیکنان دارای درجه بین‌المللی پایین‌تر  از ۲۱۰۰ و بدون ریتینگ، در جدول C بانوان و در جدول D  نوجوانان دختر و پسر زیر۱۴ سال حضور دارند.

این رقابت‌ها در جدول استاد بزرگ‌ها و بانوان در ۹ دور و در جدول B و D در ۱۱ دور به روش سوئیسی برگزار می‌شود.

بدین ترتیب دور هفتم جدول B و D و دور ششم جدول A و بانوان در عصر شنبه ۲۶ بهمن ماه برگزار می‌شود.

۵۴۰شطرنج‌باز حرفه‌ای در این دوره رقابت‌ها از سه قاره جهان حضور دارند و ۲۰ داور بین‌المللی قضاوت این رقابت‌ها را انجام می‌دهند.

دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر، شطرنج‌بازان ۱۶ کشور آسیایی، اروپایی و آفریقایی از کشورهای ایران، ازبکستان، هلند، آلمان، فرانسه، روسیه، لتونی، بلغارستان، لیبی، ارمنستان، ترکیه، هند، گرجستان، آذربایجان، ترکمنستان و عراق در حال برگزاری است.

دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر در سالن بزرگ یادگار امام(ره) رشت از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح و ساعت ۱۷ عصر  برگزار می‌شود.

تسنیم/

Share