شهردار رشت:

ساماندهی دست‌فروشان نیاز به تأمین اعتبار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت با بیان اینکه ساماندهی دست‌فروشان نیاز به تأمین اعتبار دارد گفت:دست‌فروشان اکنون به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تبدیل شدند و عرض زیادی از پیاده‌روها را تصرف می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمدابراهیم خلیلی در جلسه کارگروه ساماندهی دست‌فروشان این شهر با بیان اینکه توجه به دغدغه معضل اجتماعی دست‌فروشی با اهمیت است، اظهار کرد: دست‌فروشی یک موضوع رواج یافته خلاف جامعه است که در جمع‌آوری باید ساماندهی کنیم.

خلیلی

وی افزود: این مسئله سال‌ها ادامه دارد و ساماندهی آن تمام نشدنی است زیرا بخش اساسی حضور آنها به دلیل بیکاری بوده و باید در زمینه اشتغال در گیلان اقداماتی انجام شود.

شهردار رشت با بیان اینکه یک عده مافیایی وجود دارند که خیابان مردم را به افراد اجاره می‌دهند، افزود: تعدادی از آنها برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند و عده‌ای شغل اصلی آنها دست‌فروشی است که باید برای آنها کاری کرد.

خلیلی با بیان اینکه براساس قانون شهرداری وظیفه جمع‌آوری و رفع سد معبر دارد، گفت: از دیدگاه قانونی ساماندهی دست‌فروشان بر عهده شهرداری نیست و این افراد متخلف محسوب می‌شوند، ولی با توجه به سیاست‌های استان تلاش خود را برای ساماندهی دست‌فروشان براساس ضوابط انجام‌ می‌دهیم.

وی با بیان اینکه دست‌فروشی اکنون تمام شهر را احاطه کرده و جنبه حرفه‌ای دارد، گفت: دست‌فروشان اکنون به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تبدیل شدند و عرض زیادی از پیاده‌روها را تصرف می‌کنند.

شهردار رشت با بیان اینکه با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضایی می‌توانیم دست‌فروشان را جمع‌آوری و ساماندهی کنیم، افزود: عوامل شهرداری برای جمع کردن این مسئله تلاش خود را انجام می‌دهند.

ساماندهی دست‌فروشان نیاز به تأمین اعتبار دارد

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه جلسات متعددی در شورای تأمین استان برای رسیدگی به مسئله ساماندهی دست‌فروشان برگزار شد، گفت: باید از ظرفیت پلیس راهور و نیروی انتظامی برای ایجاد نظم و امنیت در این مسئله استفاده شود.

رضا جمشیدی چناری با بیان اینکه در دنیا معضل بیکاری وجود دارد و تنها مختص به این شهر نیست، افزود: نباید منافع ۶۴۰ هزار شهروند را در مقابل منافع دو هزار و ۲۰۰ دست‌فروش و وانت‌بار نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی دست‌فروشان باید اعتبار مورد نیاز تأمین شود، تصریح کرد: باید کار بلند مدت در شهر انجام دهیم و برای برطرف کردن مشکلات شهر دید کوتاه مدت نداشته باشیم.

Share