استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه

هرگز زیر بار مدیر تحمیلی نرفتم/افتتاح ۷۵۹ پرو‍ژه عمرانی در دهه فجر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نشست خبری استاندار گیلان با اصحاب رسانه , به مناسبت ایام الله دهه فجر , و همزمان با صدمین روز حضور دکتر نجفی عصر امروز در تالار شهید انصاری استانداری برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نشست خبری استاندار گیلان با اصحاب رسانه , به مناسبت ایام الله دهه فجر , و همزمان با صدمین روز حضور دکتر نجفی عصر امروز در تالار شهید انصاری استانداری گیلان  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا دکتر محمد علی نجفی در ابتدای این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از جمله مردمی ترین انقلاب ها در سطج جهان بوده افزود:انقلاب اسلامی حاصل تلاش و مجاهدت امام خمینی بوده و این انقلاب استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان اورده است. وی ادامه داد:انقلاب اسلامی حماسه عشق در کنار عقلانیت و تدبیر بود و این تدبیر بار دیگر ۳۵ سال پس از انقلاب در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ در پای صندوق های رای متبلور شد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود:حضور مردم در ۲۴ خرداد نشان دهنده ی این بود که مردم ایران خواهان تغییر نگرش در عمل هستند.مردم ایران رویکرد جدیدی را مطالبه کرده اند و همه ی مسئولان موظف به عملیاتی کردن این رویکرد در بخش های مدیریتی و توسعه ای استان هستند.

نجفی اضافه کرد:اندیشه ما اعتدال و تدبیر بوده و مدیریت استان باید یک فضای مثبت و سازنده را در داخل استان به وجود بیاورد تا همگرایی نیروهای سیاسی در استان ایجاد شود.و سعی بر این بوده است که در یک تعامل سازنده از همه ی نیروهای سازنده برای پیشبرد اهداف  استان استفاده شود .

jpg676نماینده عالی دولت در گیلان دومین گام در رویکرد مدیریتی را ارتباط نزدیک و سازنده با اصحاب رسانه و مطبوعات دانست و افزود:سه وظیفه ی نقد و نظارت ,اطلاع رسانی شفاف , طرح و تبادل آزاد اطلاعات همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و وجود مطبوعات آزاد موجب رشد جامعه است.رسانه ها در فرآیند توسعه نقش آفرین هستند و صدای اجتماعی,سیاسی و فرهنگی واقعی بدون حضور پر رنگ رسانه ها به گوش مردم نخواهد رسید.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با وجود شاخص های برتر علمی در سطح کشور و همچنین وجود پارکهای علم و فناوری متاسفانه گیلان به حق خود نرسیده است, افزود در دوران ۱۰۰ روزه دولت اعتدال یکی از بحث هایی که همواره دنبال شده , حضور پر رنگ رسانه در بخش های مدیریتی بوده و توانمندی استان می تواند توسط رسانه ها پر رنگ شود.

دکتر نجفی اضافه کرد:برای شناخت مدیریت حوزه ی استان , جلسات متعددی برای شناخت نحوه ی مدیریت در فرمانداری ها و ادارات کل برگزار شده است.

استاندار گیلان افزود نگاه به آینده باید با دو عنوان شکل گیرد: گیلان برتر و گیلان بهتر

استان گیلان با توجه به استعدادهای ذاتی خود باید به حق واقعی خود برسد و به شاخصه های اصلی توسعه دست پیدا کند و در این راستا باید گیلان جزء ۱۰ استان برتر کشور باشد اما متاسفانه ما می بینیم که رتبه گیلان از لحاظ بیکاری در رده ی دوم کشور است.بنابراین باید با دوراندیشی و تقویت فضای کسب و کار به این مهم دست یابیم.

jpg675نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بعد از گیلان برتر باید اندیشه گیلان بهتر در ذهن ما وجود داشته باشد ادامه داد:استان گیلان باید به ۵ استان برتر کشور تبدیل شود و این گفته شعار نیست بلکه دغدغه و حق این استان است.برای نائل آمدن به چنین خواسته ای باید فضای مثبتی برای استفاده از نخبگان سیاسی و علمی در مدیریت راهبردی استان فراهم آید.

استاندار با بیان اینکه در استان کسانی به کار گمارده خواهند شد که دارای تفکر اعتدالی باشند اضافه کرد:مدیران استان چه اصلاح طلب و چه اصولگرا باید در عین اعتقاد به اهداف دولت تدبیر و امید در بحران های سیاسی و اجتماعی همواره مشی اعتدال را حفظ کنند.

وی افزود:در راستای همین چارچوب فرماندارانی برگزیده شده اند که تخصص ,تجربه و در کنار آن اعتقاد به اهداف دولت تدبیر و امید را دارا هستند.وی افزود فرمانداران باید نگاه توسعه گرایی داشته باشند و همه ی فرمانداران موظف به رفع معضل بیکاری و توسعه و رشد اقتصادی شده اند.

استاندار ادامه داد:تمام تلاش بر این بوده است که از مدیران بومی و متخصص داخلی و کارشناسان ارشدی که طی سالهای مختلف در پستهای گوناگون حضور داشته اند اما امکان خودنمایی انها به وجود نیامده استفاده شود و باید به این افراد کمک کردو فرصت مدیریت به آنها داده شود.

استاندار با بیان اینکه در راستای به وجود اوردن این اندیشه با برخی دشواری ها مواجه شده است,بیان داشت:هرگز زیر بار نیروی تحمیلی نرفته است و هر مدیری که با سیاست های دولت تدبیر و امید هماهنگ نباشد تغییر خواهد کرد.

استاندار گیلان افزود: آمارهای میدانی حاکی از اینست که ۷۰ درصد زندانی ها به دلیل نبود شغل به اعتیاد روی اورده اند و این موضوع جای تاسف دارد.

ایشان در خصوص مدیران کل نهاد و سازمان ها بر این نکته تاکید کرده اند که اگرچه از عملکرد مدیران رضایت ندارند اما همواره رویکرد بر این بوده که یک دستگاه حتی یک روز را بدون مدیر سپری نکند.دکتر نحفی افزود:متاسفانه ادارت پویایی و نشاط لازم را ندارند و این وضع قابل تحمل نیست و باید تغییر کند.

28400استاندار در خصوص پروژه های عمرانی استان گیلان به این نکته اذعان کرد که با توجه به روند تخصیص بودجه عمرانی دو پروژه راه آهن قزوین-رشت-آستارا و آزاد راه قزوین رشت هر کدام برای تکمیل شده به ۸ تا ۱۰ سال زمان نیاز دارند و هر یک از آنها اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را می طلبند اما خوشبختانه با پیگیری های انجام شده و تلاش وزیر راه و عنایت ویژه معاونت برنامه ریزی ریاست جمهور برای سه پروژه سد شفارود,راه اهن قزوین –رشت و آزادراه رشت قزوین فاینانس خارجی در نظر گرفته شده است که مبلغ آن بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد تومان می شود.

دکتر نجفی در مورد وضعیت کشاوری استان افزود:وضع کشاورزان گیلانی نگران کننده و تاسف برانگیز است.در هیچ کجای دنیا سطح کشت محصولات بین ۰.۵-۰.۶ هکتار نیست اما در گیلان به دلیل نبود شغل مناسب و بیکاری گسترده سطح کشت به این مقدار رسیده است.

دکتر نجفی با بیان اینکه برای اولین بار مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید برگ سبز چای اختصاص داده شده است اما خبر خوش اینست که مبلغ ۴۰ میلیارد تومان نیز برای اصلاح باغات چای در نظر گرفته شده که این موضوع از آن جایی که طی سالهای کذشته یک سوم از سطح کشت باغات چای کاسته شده است خرسندی دارد.

استاندار گیلان یک خبر خوش برای کشاورزان خسارت دیده به علت برف سال ۸۳ و ۸۶ نیز داشتند و اعلام کردند که با پیگیری های به عمل آمده , کشاورزانی که بدهکاری آنها تا مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بوده ، بخشیده می شود و برای بدهی بالای ۳۰۰ هزار تومان نیز جریمه بخشیده و اصل پول نیز طی اقساط ۵ ساله وصول خواهد شد.

وی همچنین بربهره گیری از ظرفیتهای منطقه آزاد  انزلی برای توسعه استان تاکید کرد.

 دکتر نجفی  در مورد تاسیس کارخانه زباله سوز در استان  نیز خاطرنشان کرد:  ۵۰ میلیارد تومان برای سه استان گیلان، مازندران و گلستان اختصاص دادند که  فقط مازندران استفاده کرده بود و ما توانستیم با پیگیری ۲۵ میلیارد تومان را به تخصیص برسانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان از پروژه های عمرانی قابل افتتاح در دهه فجر نیز پرده برداشت وگفت:

افتتاح ۷۵۹ پرو‍ژه عمرانی(اعم از صنعتی,گردشگری,گاز رسانی, آب رسانی,فضاهای اموزشی و بهداشتی و…) به ارزش ۴۵۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان

۷۳۳۶ دستگاه مسکن مهر به ارزش ۳ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان از جمله طرح های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است

درنهایت استاندار از،زحمات و تلاش های خبرنگاران قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا حدود ۱۰۴ خبرنگار نشست مطبوعاتی استاندار را پوشش دادند.

خبرنگار:سینا هوشمند

Share