پیشنهاد باهنر به رئيس جمهور

روسای جمهوری پیشین ایران هر ماه یک بار گردهم آیند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد رضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه گفت که پیشنهاد گردهمایی روسای جمهوری پیشین را به دکتر حسن روحانی رییس جمهور داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد رضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه گفت که پیشنهاد گردهمایی روسای جمهوری پیشین را به دکتر حسن روحانی رییس جمهور داده است.

bahonar باهنر نماینده مردم تهران شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز و فردا شبکه سوم سیما افزود: به حسن روحانی پیشنهاد کرده ام تا روسای جمهوری پیشین ایران را در قالب مراسمی گردهم آورد.

وی افزود: گردهم آمدن روسای جمهوری پیشین هر ماه یک بار، در جامعه وفاق ایجاد می کند حتی اگر آنها کاری نکنند و تنها یک چای در کنار هم بنوشند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در این برنامه گفت: اشکال اصلی مسوولان کشور در مجلس و دولت همواره این بوده که مسوولان قبلی را زیر سوال برده اند.

وی افزود: بارها دیده ام که فردی پس از موفقیت در حوزه انتخابیه و ورود به مجلس، مدعی شده که پیش از او، هیچ کاری انجام نشده است.

باهنر با بیان اینکه این حرف همه نمایندگان در دوره های مختلف بوده است، گفت: دولتی ها از نمایندگان مجلس در این خصوص پیشی گرفته اند و در دو سال اول فعالیت خود، نان مطرح کردن نقاط منفی دولت قبلی را می خورند.

باهنر با بیان اینکه همه دولت ها زحمت کشیده اند که امروز نظام به این نقطه رسیده است، گفت: اگر بخواهیم در دوسال اول فعالیت همواره به نقاط ضعف دولت قبلی اشاره کنیم، بی انصافی کرده ایم چرا که همه دولت ها از دولت هاشمی گرفته تا خاتمی و احمدی نژاد کار کرده اند، هر چند که برخی اوقات یک اشتباه کوچک در خصوص یک موضوع مهم، بزرگ دیده شده است.

باهنر با بیان اینکه نقدهای جدی در این خصوص دارد، افزود: طرف نقد من دولت یا مجلس خاصی نیست، این گونه رفتارها نمک نشناسی است، برخی اوقات دیده می شود که رقابت انتخاباتی میان دو نفر در یک جناح آنقدر زیاد می شود که هر دو از یکدیگر کینه به دل می گیرند.

** ضابطه ای برای تغییر نکردن برنامه ها پس از تغییر دولت ها نداریم

دبیر کل جامعه مهندسین با بیان اینکه متاسفانه ضابطه ای بر کشورمان حاکم نشده تا مسائل استراتژیک کشور با تغییر روسای جمهوری تغییر نکند، یادآور شد: اسناد بالادستی داریم و چشم اندازی برای کشور ترسیم کرده ایم، اما مشاهده می کنیم با تغییر رییس جمهوری، به دلیل تصمیمات آنی غیر مدبرانه که بعضا گرفته می شود، همه چیز تغییر می کند.

** کشور را گران اداره می کنیم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از اشکالات دولت، گران اداره کردن مملکت است و متاسفانه این مشکل در دولت های مختلف دیده شده است.

باهنر افزود: بطور مثال خرج تحصیل سالانه یک دانش آموز برای دولت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تمام می شود حال آنکه این هزینه برای یک مدرسه غیر انتفاعی به ۸۰۰ هزار تومان می رسد و من امیدوارم این گونه مشکلات در دولت روحانی برطرف شود.

** شعار ظلم ستیزی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن کمرنگ نمی شود

وی در ادامه در خصوص حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و پیام آن به خارج از کشور گفت: شعار محوری ۲۲ بهمن، به هیچ وجه کم رنگ نمی شود، چرا که شعار وحدت و شعار ظلم ستیزی مردم ایران است و آمریکا نیز به سمبل زورگویی تبدیل شده است.

باهنر با بیان اینکه قطعا شاهد حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهیم بود، افزود: من هم به مانند مسوولان در دولت حسن روحانی معتقدم که برخی از اظهارات مقامات آمریکایی علیه ایران، مصرف داخلی دارد اما آنان باید ادب را در اظهارات خود رعایت کنند.

وی گفت: دولت ایران سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار خرج کرد و امسال هم بیش از این خرج می کند و دولت نیز طرح سبد کالا را در نظر گرفته است.

باهنر با بیان اینکه با اظهار نظر رییس جمهوری در خصوص درست اجرا نشدن طرح سبد کالا موافق است، ابراز امیدواری کرد این طرح با تدابیر درستی که در آینده اتخاذ می شود، درست اجرا شود.

حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور دیگر میهمان این برنامه بود./ایرنا

Share