آیت‌الله زین‌العابدین قربانی

رضاخان و پسرش کپسول ظلم، جنایت و گناه در کشور بودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت، اظهار کرد: ۲۲ بهمن به عنوان سند ماندگاری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت، اظهار کرد: ۲۲ بهمن به عنوان سند ماندگاری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
ghorbaniوی با اشاره به اینکه شاه به عنوان فرعون زمان به ظلم‌افکنی و جنایت نسبت به مردم دست می‌زد، تاکید کرد: جامعه‌ای که رهبری آگاه و خداگونه نداشته باشد، همان جامعه فرعون است.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان به جنایات دنیای استکباری به مردم مستضعف اشاره و تصریح کرد: ظهور امام عصر(ع) موجب از بین رفتن بساط ظلم و بی‌عدالتی می‌شود و عدالت مطلقه در جامعه حاکم می‌شود.
امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن روزی است که مسلمین تلاش کردند که اسلام را بر زمین حاکم کرده و حاکمیت الهی را در جامعه برقرار کنند.
آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه رضاخان و پسرش کپسول ظلم، جنایت و گناه در کشور بودند، تاکید کرد: رواج بی‌حجابی، تعطیل کردن عزای امام حسین(ع)، معلق کردن حوزه‌های علمیه و خانه‌نشینی و زندانی کردن علمای عامل از جمله جنایات و ظلم خاندان پهلوی به جامعه ایران است.
وی با بیان اینکه بسیاری از فرزندان این انقلاب در زمان طاغوت در زندان‌ها شکنجه شدند، اظهار کرد: رژیم پهلوی روحانیت و انسان‌های انقلابی را زجرکش کردند.
خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه ایران اسلامی در زمان طاغوت وابستگی گسترده‌ای به بیگانگان داشت، گفت: حماسه مردم در ۲۲ بهمن ماه تکلیفی الهی بود که کاخ ظلم و جور را فروپاشیدند.
آیت‌الله قربانی با بیان اینکه مردم در طاغوت از خود هیچ اختیاری نداشتند، تاکید کرد: ۲۲ بهمن روز فروپاشی بساط رضاشاهی و ظلم به‌وسیله اما خمینی (ره) است.
وی با اشاره به اینکه کشور در رژیم پهلوی حتی یک سوزن هم نمی‌توانست بسازد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در انقلاب اسلامی ایران توانایی ساخت انواع پهبادها و زیردریایی‌ها وجود دارد.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان، افزود: ایران اسلامی در حال حاضر از لحاظ علمی و پژوهشی رتبه هفتم جهان را دارد.
آیت‌الله قربانی با بیان اینکه مردم ایران در ۲۲ بهمن به جهانیان نشان می‌دهند که از انقلاب خسته نشده‌اند، تاکید کرد: همه مردم در ۲۲ بهمن به عنوان یک تکلیف الهی بر آرمان‌های امام و شهدا ایستادگی می‌کنند.
وی در ادامه به انتقادها از روند توزیع سبد کالای دولت اشاره و تصریح کرد: بخشی از انتقادها به خود مردم به خاطر عجله داشتن و ازدحام مربوط می‌شود و بخشی دیگر به روند توزیع توسط دولت ارتباط دارد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه دولت باید از ابتدا زمان توزیع سبد کالا را به عموم مردم اطلاع رسانی می کرد، خاطرنشان کرد: همین موضوع به همراه ازدحام مردمی موجب سوء استفاده دشمنان و رسانه‌های غربی شد.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با قدردانی از عذرخواهی رئیس‌جمهور در رسانه ملی پیرامون توزیع نادرست سبد کالا، گفت: رئیس‌جمهور اعلام کرد که اشتباهات را جبران می‌کند و این امر تبلیغات بیگانگان را خنثی کرد.
وی به برف اخیر در استان‌های شمالی به ویژه گیلان و مازندران اشاره کرد و افزود: برف گسترده بود و خسارت‌های بسیاری وارد شد اما قطعی گاز نداشتیم.
آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه مشکل قطع برق به سرعت برطرف می‌شود، تصریح کرد: برخی شهرستان‌های گیلان بیشترین خسارت را داشتند.
خطیب نماز جمعه رشت با بیان اینکه مشکلات برف اخیر در گیلان اطلاع‌رسانی درست نشد و استان مازندران از این موقعیت استفاده کرد و مشکلات را به گوش مسئولان رساند، اذعان کرد: سپاه، بسیج و دیگر نیروهای انقلابی در برف اخیر بسیار کمک‌کار مسئولین بودند./شبستان

Share