در مراسم تودیع و معرافه فرماندار آستارا

راه‌آهن گیلان باید به آستارا متصل شود/ آستارا پیشانی نظام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان از حضور گرم و همیشگی مردم گیلان و شهرستان بندری و مرزنشین آستارا در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی  در مراسم تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان از حضور گرم و همیشگی مردم گیلان و شهرستان بندری و مرزنشین آستارا در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن قدردانی کرد.

   وی، آستارا را پیشانی نظام دانست و تصریح کرد: به آستارا نگاه ویژه داریم و اگر می‌خواهیم راه‌آهن ما اقتصادی شود باید به آستارا متصل شود.3iLi

 نجفی از پیگیری ایجاد منطقه ویژه آستارا خبر داد و یادآور شد: فرصت‌های ویژه‌ای برای پیشرفت آستارا وجود دارد.

 وی با اشاره به فرهنگ و نرخ بالای باسوادی آستارا خاطرنشان کرد: آستارا در سطح ملی رتبه نخست باسوادی را دارد و رویکرد مدیریتی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم است.

 این مسئول متذکر شد: با رویکرد جدیدی که دولت دارد باید از نیروهای داخلی با رویکرد دولتی و مردمی و هدف توسعه استان استفاده کنیم.

 استاندار گیلان، وجود زیبایی‌های طبیعی، آثار تاریخی، تالاب بین‌المللی آق آستارا، تالاب استیل، آبشار لاتون، آبگرم و حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم، مرز و بندر و حیات‌وحش و… جزو برترین‌ جاذبه‌های شهرستان مرزی آستارا است.

 وی، مردم آستارا را مرزنشین و قدرشناس خواند و افزود: «شفقی» فرماندار جدید را از قبل می‌شناسم و از فرزندان این نظام و دیار است و امیدواریم منشأ خیر و برکت و وحدت و مدیریت برای خدمت‌رسانی به مردم مرزنشین و ولایت‌مدار آستارا شود.

 نجفی «اسدپور» فرماندار پیشین آستارا را فردی با لیاقت خواند و یادآور شد: از فرماندار آستارا به جز اخلاق و منش خوب و پسندیده چیز دیگری دیده نشد و عملکرد او رضایت‌بخش است.3iLK

 

وی، استفاده از نیروهای داخلی کارشناس و کارشناس ارشد در هر سازمانی را جزو تصمیم مهم خواند.

 استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های امام جمعه آستارا متذکر شد: از تلاش‌های صفر نعیمی نماینده آستارا که از نمایندگان پر انرژی مجمع نمایندگان گیلان است قدردانی می‌کنیم.3iM0

 در مراسم مذکور که مورد استقبال زیاد مردم آستارا و حاضران قرار گرفت سیروس شفقی به عنوان فرماندار جدید آستارا معرفی و از تلاش‌های کیوان اسدپور فرماندار پیشین قدردانی شد.

 استاندار گیلان پس از پایان جلسه از تلاش خبرنگار فارس در آستارا و نیز از دریافت هدیه کتاب قدردانی کرد.

سرمایه‌گذاری رمز موفقیت آستارا است

همچنین سیروس شفقی شامگاه شنبه در جمع مدیران این شهرستان انتصاب خود به عنوان فرماندار آستارا را نقطه عطف زندگی خود دانست.

وی گیلان را سرزمین فرصت‌ها دانست و اظهار کرد: آستارا با توجه به ظرفیت‌های فراوان در زمینه اقتصادی و جاذبه‌های طبیعی با برنامه‌ریزی مناسب باید به نماد استان تبدیل شود.

شفقی، با بیان اینکه بسیاری از مردم آستارا برای درمان به استان اردبیل مراجعه می‌کنند ادامه داد: ماندگاری سالانه توریسم در آستارا حداکثر ۵۰ روز است که با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان درآمدهای آن را نصیب شهرستان کرد.

وی بر پیگیری تکمیل پروژه راه‌آهن، فعال شدن بازارچه مرزی، توسعه کشاورزی و باغداری، شیلات، گردشگری و فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی تأکید کرد.

فرماندار آستارا تصریح کرد: با رویکرد صحیح در گمرک برای تقویت صادرات، می‌توان آستارا را به مرکز اصلی صادرات گیلان تبدیل و درآمدهای هنگفتی نصیب این شهرستان کرد.

وی تعامل مناسب با سه قوه، همکاری خوب مسئولان شهرستان، توجه به رهنمودهای امام جمعه آستارا، استفاده از نیروهای متخصص ولایت‌مدار  را در پیشبرد اهداف خود مهم دانست.

شفقی خاطرنشان کرد: همکاری شایسته با دولت تدبیر و امید شهرستان آستارا می‌تواند در استان شاخص باشد.

وی یادآور شد: خدمت به مردم همراه با اصل ولایت‌مداری به نتیجه مطلوب منتهی می‌شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه مدیران شهرستان با کمترین امکانات بیشترین خدمات را ارائه دهند، متذکر شد: برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت مسئولان در توسعه شهرستان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی رمز موفقیت آستارا را سرمایه‌گذاری خواند و برطرف شدن مشکلات این بخش را مورد تأکید قرار داد./فارس

Share